Tarlós: Egy éven belül érzékelhetően csökkenhet a repülőtéri zajterhelés

2019. február 26. 7:07
A főpolgármester szerint a mostani ellenzék olyan, mintha a megyei osztályból került volna az NBI-be.

A főpolgármester hétfőn az Echo Tv Napi aktuális című műsorában rövid távú javaslataik között említette, hogy módosítsák a zajterhelések értékelését, a zajmérést a Budapest Airporttól a Nemzeti Közlekedési Hatóság vegye át, valamint a személyszállító gépeket érintően éjszakára – a mélyalvási időszakban, éjfél és hajnali öt óra között – teljes körű repülési tilalmat vezessenek be.

„Erre van remény”, Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel egyetértenek, a Budapest Airport „tárgyalóképes” – mondta Tarlós István, majd úgy fogalmazott: „ebben szeretnék én egy éven belül konkrét, érzékelhető eredményt felmutatni”. Tarlós István megjegyezte, hogy távlati terv egy kisebb repülőtér építése, amely fogadhatná a teherforgalmat, valamint a fapados légitársaságok repülőgépeit.

A harmadik ciklusára készülő városvezető az őszi főpolgármester-választásról szólva arról beszélt, hogy Orbán Viktor miniszterelnök felkérésére a megbízást elvállalta, „bemegy mégegyszer a ringbe”. „Övön alul nem ütök, de aki bejön velem a ringbe, annak fel kell készülnie, mert sportszerű körülmények között nyilván ki akarom ütni” – fogalmazott Tarlós István.

Mint mondta, nem tart az ellenfeleitől, hiszen neki a legkevesebb a vesztenivalója a választáson. Karriert nem épít, problémákat akar megoldani - hangsúlyozta Tarlós István, aki szerint a fő kérdés, hogy a mai viszonyok figyelembevételével mit tud elérni ma „egy felszínen lévő esetleges ellenzéki főpolgármester, azon kívül, hogy néhány száz embert felvezet a karmelita külső kerítéséig, és ott helyesírási hibáktól hemzsegő táblákat emelget”.

Tarlós István kitért arra is, hogy a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén, a költségvetési vitában az ellenzék másfél órán keresztül „orbánozott és tarlósozott”. Mint mondta, álmában sem számított arra, hogy választási évben az egész baloldali ellenzéknek – „Karácsony Gergőstől, Horváth Csabástól” – egyetlen egy módosító javaslata nem volt a büdzsé tervezetéhez. Horn Gyulához, Kovács Lászlóhoz és Lendvai Ildikóhoz képest „a baloldali ellenzék az NB I-ből a megyei első osztályba esett vissza” – jegyezte meg Tarlós István.

Szavai szerint a választáson majd a budapestiek eldöntik, hogy olyan főpolgármester kell, aki „semmit nem tud elintézni, de örökös háború van, vagy kell valaki, aki folytatja azt, amit megkezdett”.

A Fővárosi Közgyűlés által február 20-án jóváhagyott költségvetést végrehajthatónak és stabilnak nevezte Tarlós István, aki rámutatott arra is, hogy amikor az egészségügyet és az oktatást az egész országban az állam magához vette, akkor a főváros költségvetése kevéssel 300 milliárd forint fölé esett vissza, de ma már az összeg újból közelíti a 400 milliárdot, miközben az előbbi két ágazat továbbra is az államnál van.

(MTI)

Összesen 23 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

tarlós pár éve felült a demszky-vonatra.
azóta nem csinál semmit a budapestiek érdekében, csak presztízsberuházásokkal villong.

tarlós
* évekkel hátráltatta a bartók béla úti biciklisáv elkészültét, teljesen értelmetlenül
* villamosdugót csinált a 4-es 6-os vonalán
* olcsó új buszokat vehetett volna a solaristól, inkább megsemmisítette a közbeszerzést.
* számtalan védett épületet hagyott lerombolni a városban
* megszüntetné a bkk-t (azt a bkk-t, ami tarlós eddigi legnagyobb eredménye).
* de a bkk igazgatóját nem kirúgta, hanem megvédte az e-jegy botrány idején
* a közlekedési fejlesztéseket pedig hagyja, hogy a közlekedőkre tekintet nélkül hajtsák végre (pl. két egymást követő évben is felújítja ugyanazt a villamosszakaszt)
* beépítené budapest utolsó természetes folyópartját, hogy a haverok fejleszthessék a szomszédos telkeket
* duna-hídat építene a semmi közepébe, ahelyett, hogy csepelt szolgálná ki vele
* hagyja, hogy beépítsék a városligetet

tarlóst egyáltalán nem érdekli a budapestiek véleménye, ott tesz keresztbe a népszavazásoknak, ahol csak tud.

Válaszok:
Berecskereki | 2019. február 26. 9:18

Új repülőteret lehetne építeni, leginkább a 4-es és az M5-ös közé, a Gyál-Ócsa-Monor háromszögbe. De csak közvetlen kötöttpályás elérhetőséggel szabad. Két kizárólag autóval elérhető repülőtérnek semmi értelme.

Te lennél Horváth Csaba, esetleg Karácsony Gergő?

1. Ingyen BKV
2. 2. Dunagút
3. 3. Üvegbúrával fedett Városliget
4. 4. Együgyű, akinek nincs jogsija
Demszky müködés
5. Elkurt 4-es metró szerződések
6. Kutyaszaros, utcák, terek, parkok
7. Közlekedési utak felújításának az elmaradás, parkok rendezetlensége
8. Önkormányzati épületek elhanyagolása
9. Szolgáltatás minőségi romlása
10. Költségvetési hiány drasztikus növekedése

Válaszok:
emhem | 2019. február 26. 9:29

Magasról teszed a linkjeidre, ahogy rád is.

Karácsonyi kifőzde Zuglón

Gusztustalan zuglói kifőzdére csapott le a Nébih
https://www.nlcafe.hu/egeszseg..

emhem kifőzde Zuglóban? Vajon ki lehet a titkos befektető?

Horváth Csabát kell kinevezni kormánybiztosnak. Biztos van valamilyen hasonló ötlete mint amilyen a túlterhelt budapesti rakparttal kapcsolatban volt.
A rakpartokat vezessék a Duna alá és ezzel létrejöjjön egy észak-déli alagút a folyó alatt. Ezt 2006-ban 20 milliárd Ft-ra becsülte. A metróalagutak felett menne, közvetlenül a Duna iszaprétege alatt egy-két méterrel építenénk, ráadásul vízkiszorítással, amely olcsóbb technológia, mintha lefúrnánk a szilárd rétegekig.
Ugye milyen ügyes megoldás?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés