Az MSZP aláírásgyűjtésbe kezd a 3-as metró akadálymentesítéséről

2018. január 29. 14:31
Horváth Csaba szerint a lifteken kívül nincs más megoldás, amely kielégítheti a mozgássérültek, a kismamák és az idősek igényeit.

Az MSZP szerint még ezen a héten elkezdődhet az ellenzéki pártoknak a 3-as metró teljes akadálymentesítését célzó népszavazási aláírásgyűjtése, ha a Kúria kedden elutasítja a kezdeményezés ellen benyújtott fellebbezést. 

Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője hétfői budapesti sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, hogy Tarlós István főpolgármester megoldás helyett kifogásokat keres, holott a mozgássérülteknek, a kismamáknak és az időseknek szükségük lenne a teljes akadálymentesítésre. Kiemelte, a megállókhoz épített lifteken kívül nem ismer más olyan megoldást, amely maradéktalanul kielégítheti az érintettek igényeit.

Horváth Csaba kérdésre válaszolva pénzügyileg is ostobaságnak nevezte a mintegy 20 milliárd forintba kerülő akadálymentesítés kihagyását, mivel szerinte így az Európai Unió ennél akár nagyobb összeggel is csökkentheti a beruházás támogatását.

Az MSZP ismételten szólt arról is, hogy szerintük a főpolgármester elherdálja a város vagyonát, amikor „bármi áron szabadulna” a Bálnától.

(MTI)

Összesen 42 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nagyon remélem, hogy ebből a picsafejűből nem lesz főpolgi.

Pedig elhiheted, nem annak szántam.

Az MSZP követelése,
– a 3-as metró VALAMENNYI állomásának akadálymentesítése –
ESZETLEN KÖVETELÉS.

Egy már elkészült metró mélyállomásaihoz UTÓLAG felvonót építeni igen költséges és műszaki szempontból nehéz feladat.
A mozgássérültek közlekedésének segítésére más megoldást kell alkalmazni.

SZAKVÉLEMÉNY:
Pintér László, a felújítást tervező Főmterv szakfőmérnöke:
"Gyakorlati tapasztalat ugyanis, hogy egy megépített szerkezet megbontása mindig kockázatos. A modern építési technológia mellett is keletkezhetnek olyan szigetelés-sérülések, amelyek azonnal nem is észlelhetők, de később növekvő beázási gondot okoznak. További kockázat, hogy a 3-as metró egyes szakaszai rossz talajviszonyokon át vezetnek. Bonyolítja a helyzetet az a hatósági előírás, amely szerint a polgári védelmi létesítményeket nem kell ugyan felújítani, de a tőlük elvárt védelmi tulajdonságokkal a vonalnak a felújítás után is rendelkeznie kell. Ez pedig a gázbeszivárgás elleni védelmet is tartalmazza.

A legnagyobb probléma azonban az elérhető szolgáltatási színvonala. Az állomások utasterveinek méretei (a kéreg alatti állomások is) jellemzően korlátozzák a liftek indulási helyét, a felszínre érkezés emiatt a csomópontoktól jelentős távolságra kerül. Még rosszabb a helyzet olyan állomásokon, amelyek felett nem található alkalmas fogadóhely. A metró nyomvonala, állomásainak elhelyezkedése ugyanis nem követi az utcahálózatot. Ilyen helyeken a felszínre jutás csak elhúzással oldható meg, ami osztott lifteket és összekötő folyosót igényel. Az elvárás, amely szerint az akadálymentesített állomás centrumából indulva a csomópontra 1-2 perc alatt fel lehet jutni, az álmok világa. A valóság az, hogy a lifthez el kell menni az állomás végére, a felvonó pedig a csomóponttól távol, esetleg egy mellékutcába érkezik. Ha közben még a két lift közötti átszállás is terheli a kijutást, változó hosszúságú folyosón való áthaladással, a csomópontokban lévő átszálló kapcsolat elérésében 10-15 percre is szükség lehet."

Teljes cikk:
http://valasz.hu/itthon/kereke..

Nincs olyan megnyilvánulásuk, ami ne vetné fel a kérdést, hogy:

- amikor kormányon voltatok, mi az anyátokért nem csináltátok meg?

Csabi, hány éved volt rá?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés