Geréb Ágnes ítélete és a jogállam

2018. január 18. 8:36

Apáti Bence
Magyar Idők
Két gyermek halt meg, szó szerint a kezei között. És Geréb egyik tragédiáért sem kért bocsánatot.

„Geréb Ágnes tetteit feltehetően a jó szándék és a segíteni akarás vezérelte. No és némi dacos küldetéstudat. Ez utóbbi pedig igencsak veszélyes tud lenni. Ahogyan az is, ha valaki elkezdi azt hinni, hogy megkérdőjelezhetetlen orákulum, tévedhetetlen megváltó. Aki sosem hibázhat. És aki az őt körülvevő, rocksztároknak kijáró rajongás és hódolat miatt már saját maga is elhiszi, hogy nem tud, nem tudott hibázni.

Pedig az van, hogy hibázott. Kétszer is. Két emberélet szárad a lelkén. Két gyermek halt meg, szó szerint a kezei között. És Geréb egyik tragédiáért sem kért bocsánatot. Összeszorított szájjal, sértődötten vette tudomásul, hogy a bíróság a kirendelt orvos­szakértők szakvéleménye alapján bűnösnek találta két gyermek halála ügyében. És nem érzi magát hibásnak.

Ezek tények. Objektív, száraz tények. Orvosi diplomával nem rendelkezem, de hiszek abban, hogy egy demokratikus jogállamban élek, és azok a szervek, akik erre hivatottak, részrehajlás nélkül el tudják végezni a feladatukat. Hiszek abban, hogy Magyarország egy olyan jogállam, ahol működnek a fékek és az ellensúlyok. Emiatt merem rábízni magam a kirendelt orvosszakértőre, emiatt bízom abban, hogy mind jogilag, mind orvosszakmai­lag kifogásolhatatlan ítélet született.

Persze tudjuk, hogy Magyarország a tízmillió szövetségi kapitány országa. Tudjuk, hogy Magyarországon mindenki kiválóan ért mindenhez. Jómagam azt gondolom, hogy a világ egyik legtehetségesebb népe vagyunk, ugyanakkor mégsem hiszek benne, hogy az a több ezer kommentelő, aki szakértőinek gondolt véleményét fogalmazza meg Geréb ügyé­ben, jogi végzettség vagy akár orvosi diploma híján valóban meg tudná állapítani minden kétséget kizáróan, hogy helyes vagy kifogásolható ítélet született.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 86 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A törvény előtti egyenlőség azt is jelenti, hogy valakit akkor is felelősségre kell vonni a megfelelő büntetőjogi tényállások megsértése esetén, ha az illető történetesen "a megszokottal szembemenő lázadó", esetleg "mártíralkat" vagy "a szabadság bajnoka rettenthetetlen bajnoka".

Nekem akkor inogna meg a hitem a jogállamban, ha Geréb Ágnes csak azért nem kerülne felelősségre vonásra foglalkozás körében elkövetett gondatlan emberölésért, mert ő a "kórházi rendszer hiénái ellen küzdő törékeny szabadságharcos". Ez lehet igaz, de ettől még ő sem okozhat halált. Akkor sem, ha az "orvosmaffia" állítólag ezt rendszeresen elköveti.

Nem Gerébet kell felmenteni az ítélet alól, hanem az "orvosmaffia" tagjait IS elítélni. Ha sikerül bizonyítani.

Ez a te véleményed Bence. Az enyém pedig az, hogy ezek közül a gyerekek közül az egyik szüleivel jó barátságot ápol Geréb Ágnes, vagyis nem őt hibáztatják a babájuk haláláért.

Kérdezz meg szülészorvosokat, hogy hány baba halt meg a kezeik között ennyi év alatt. Nagyon meg fogsz lepődni!
És persze azt is, hogy hány abortuszt végeztek, ahol a gyerek a kukában végezte.

Válaszok:
Megtalálta | 2018. január 18. 11:18
peninsulavaldes | 2018. január 18. 12:26

"Kérdezz meg szülészorvosokat, hogy hány baba halt meg a kezeik között ennyi év alatt. Nagyon meg fogsz lepődni!"

Na, jöhetnek a számok. Geréb eleve nem vállalt komplikált eseteket, aztán mégis bevállalt egy ikerterhességet, ami veszélyeztetett eset, szóval még csak összehasonlítani sem egyszerű a kórházi esetekkel.

Az abortusz meg nem tudom, hogy jön ide.

Válaszok:
Sulammit | 2018. január 18. 12:37

nekem az a véleményem, hogy ostoba vagy

Válaszok:
Megtalálta | 2018. január 18. 13:43

Tudsz olvasni? Az abortusz előre megfontolt gyilkosság!
A szülés pedig életre hozás.

Direkt nem akarták volna az ikrek közül az egyiket?

Az abortusz úgy jön ide, hogy gyilkosság. Emberölés. Stimt?

Válaszok:
Megtalálta | 2018. január 18. 13:01

Meg az is emberölés, ha az egyik ember késsel leszúrja a másikat. Stimmt? De ettől függetlenül mégis hogy a búbánatos lófaszba illeszkedik a témába? Nem arról van szó, hogy mi a biztonságosabb módja a szülések levezetésének?

Válaszok:
Sulammit | 2018. január 18. 13:21

Csak ne olyan hevesen! Mi az, hogy "már megint". Hátrább az agarakkal!
De van fogalmam, mert utána olvastam. Olvastam a vele készült cikkeket és Alinda vele készült beszélgetését is.
Sőt olyat is ismerek, aki nála szülte a három gyermekét.
Szerinted miért állnak ki, - évek óta Geréb mellett a nála szülő anyák?

http://hvg.hu/itthon/20130505_Neki_koszonhetem_hogy_jo_anya_lettem

Mi van? "Egy hivatásától eltiltott személy"? És még én vagyok a tájékozatlan?

2010-es letartóztatásáig 7000 klinikai és 3500 otthonszülésnél volt jelen. A két vádpont, melyekben a Fővárosi Ítélőtábla 2018-ban bűnösnek találta: egy 2003-as ikerszülés, melynek során az egyik baba maradandó károsodást szenvedett, majd fél év múlva meghalt, valamint egy 2007-es vállelakadásos szülés, mely az újszülött halálával végződött.

A szomorú esetekről sokan hiszik: kórházban nem történt volna tragédia. Pedig a vállelakadás egy olyan váratlan dolog a szülészetben, melynek során évente öt újszülött hal meg. Kórházi körülmények között. Csak nem hallunk az esetekről. Nincs feljelentés. Nem kap sajtónyilvánosságot. A szakma összezár, az orvoslobbi erős. De az otthonszüléssel kapcsolatos minden egyes komplikáció vádemelést von maga után.

De itt most kisbabák életéről beszélünk. Stimmt?

Válaszok:
Megtalálta | 2018. január 18. 13:45

Nincs párod? De sajnállak! :)
És mint jogásznak, mi a véleményed? Azt is "hallhatnánk"?
Vagy "hallhatnám"? Ha úgy jobban tetszik.

Egyetértek.

Válaszok:
Sulammit | 2018. január 18. 14:13

Az abortusz nem tartozik a témához. Felőlem terelhetsz ezerrel, biztos van, aki bedől ennek, de itt most a szülés a téma.

Válaszok:
Sulammit | 2018. január 18. 14:05

Itt most Dr. Geréb Ágnes a téma. És te a kórház biztonságáról beszéltél.
A kórházban magzatgyilkosságok is történnek. És szülés közbeni halálesetek is.

"Nem arról van szó, hogy mi a biztonságosabb módja a szülések levezetésének?"

Mi van abban biztonságos, ha egy szülő nőt otthagynak kiterítve a szülőágyon egymagában, mert az orvosának más dolga akad?

Akkor a két tudatlan, tájékozatlan, ostoba, ezt beszélje meg egymásközt.
De segítek egy kicsit a témában tájékozódni, nem csak ítéletet mondani.
Hála Isten mi nők, sokan vagyunk ilyen "ostobák".

https://femina.hu/gyerek/gereb-agnes-pro-kontra/

http://hvg.hu/kultura/20180111_Kegyelmet_ker_Gereb_Agnesnek_Szaloki_Agi

Válaszok:
Megtalálta | 2018. január 18. 14:44
peninsulavaldes | 2018. január 18. 15:12

"Hála Isten mi nők, sokan vagyunk ilyen "ostobák". "

peninsulavaldes nő. Ennyire, igen, ennyire hülye vagy. A trollok közé raklak, nem bírom az idiótákat.

Válaszok:
Sulammit | 2018. január 18. 14:55
Sulammit | 2018. január 18. 15:02

Tudom, hogy orca egy nő. És? Azok is nők akiket belinkeltem neked. Nem vetted észre?

Nyugodtan, már akartam is kérni. Ugyanis nem bírom a bunkó, egybites pasikat.

És persze a bunkó, egybites orcákat sem.

azt azért ne felejtsd el,hogy Gerébet nem azért ítélték el,mert otthon vezetett le szülést,hanem mert súlyos hibát követett el. És ez akkor is igaz ha a kórházakban ez meg az van. Csakhogy a kórház az még mindig kisebb kockázat,mint otthon szülni a kádban. A babának meg ott a legjobb világra jönni,ahol a legkisebb a kockázata annak,hogy életre nyomorult legyen. és a gyerek érdekét kéne nézni.

2003. december 24-én született az az ikerpár, akik közül az egyik újszülöttet 7 hónapos korában elveszítettük. A Barnabás nevű, szülei által Borsókának becézett, szaknyelven „B” magzat oxigénhiányos károsodással született. Életét súlyos állapotban, éber kómában töltötte családja körében. Ez az egyik ügy, ami miatt a mostani perújítási tárgyalás zajlik. Ő az egyik, akinek sorsa miatt két év letöltendő fogházbüntetést és 10 év szülész-nőgyógyász szakorvosi és szülésznői munkától való eltiltást kaptam. Az édesanya a tanúvallomásában elmondta:

„Akkor, amikor 2004 februárjában Borsóka kikerült a kistarcsai kórház inkubátorából, másnap odajött hozzánk az osztályvezető főorvos és ezt mondta: ’Milyen érdekes fintora a sorsnak, hogy ki került ma abba az inkubátorba, ahol eddig az önök fia volt. Egy „B” magzat, ugyanolyan tünetekkel, mint Borsóka, annyi csak a különbség, hogy ő kislány és kórházban született’.”

Azt, hogy a Borsóka inkubátorába került kislány az 1992. törvény értelmében, ikerszülésre való tekintettel melyik kiemelt klinikán született, a születésénél ki volt jelen, mint szülész, mint szülésznő, mint az újszülött újraélesztését végző, kezdőbetűk szintjén se tudjuk. Azt viszont tudjuk, hogy a Pető Intézetben gondozott több ezer kisgyermek nagy része szülés következtében szenvedett oxigénhiányos károsodást. Közülük egyetlen gyerek született velem, aki miatt 2016. szeptemberében a büntetésemet a másodfokú bíróságként eljáró Fővárosi Törvényszék kiszabta.

Be kéne fejezni a ferdítést és gyűlölködést.
Geréb egy gyerek életét sem "vette el". Volt két nagyon bonyolult, súlyos helyzet, és nem tudta megmenteni a gyerekek életét.

Tudtommal az ikrek anyja bejelentkezés nélkül egyszerüen odament hozzá szülni, a gyerek válla beszorult, ami sajnos kórházban is megtörténhet, és már császárral sem lehet mit tenni. Ez felettébb tragikus, sajnos naponta történik jólfelszerelt klinikákon is.

Hogy Geréb illegális helyzetbe keverte magát, más lapra tartozik, valóban súlyos kérdés. Ez emberölésért kirótt büntetés jogilag is vitatott, morálisan pedig végképp összetett a helyzet.

A féktelen gyűlölködésed nem indokolt.

Gerébnek rengeteget köszönhetnek az elmúlt 20 év kismamái és az egész magyar szülés világ.
Apáti Bence pedig majd akkor ossza az észt, ha végig kísérte a feleségét a terhességen és szülésen. Addig pofa be, ha se nem jogász, se nem orvos.

Te egy kegyetlen és kegyeletsértő ember vagy!
Ezt a véleményedet a szülők szemébe is meg mernéd mondani?

Azért a HVG, mert több riportot is készített vele az újságíró. Tárgyilagos és belekérdezős interjúk voltak.

Igen, igazad van. Pedig ő is Dr. Geréb Ágnes, szülész nőgyógyász, bába, pszichológus. Őt bevarrják, ha kórházban történtek volna ezek az esetek kutya baja sem történt volna.
Azt nyilatkozta az idősebbik lánya, hogy összezár a férfi szülész szakma. És még egyebeket is nyilatkozott. Többek között:

– Soha senki nem mondta, hogy otthon szülni jobb – szögezi le. – Az a fontos, hogy minél többen megválaszthassák, hol érzik magukat és a babájukat biztonságban a szülés alatt.
– Nem önmagáért küzd, hanem a választás szabadságáért. El sem tudom képzelni, miből merít hozzá erőt. Az elmúlt huszonkét évben 3500 gyerek született biztonságosan otthon. Két kisbaba halálát ragadják ki azok, akik anyukámat támadják, pedig a statisztikák szerint ugyanezen idő alatt kórházban több mint húszezer újszülött halt meg!

Na még egyszer.

Két kisbaba halálát ragadják ki azok, akik anyukámat támadják, pedig a statisztikák szerint ugyanezen idő alatt kórházban több mint húszezer újszülött halt meg!

Na ez egy óriási tévedésed! Csakhogy finoman fogalmazzak.

– Számos neves szülésznőgyógyász nyilatkozta már az otthon szülésről, tehát anyukám kitartó küzdelméről, hogy anélkül nem lenne ilyen baba-mama barát szülészet sem – folytatja Geréb lánya. – Sokan azt gondolják, a rózsaszín tapétától lesz baba-mama barát egy kórház. Ez tévedés! Attól az, hogy a szülő nő megválaszthatja, milyen pózban akar szülni. Kórházban nem fordul elő, hogy az orvos letérdel az állva vajúdó kismama mellé, és két-három órán át védi a gátat, hogy az ne sérüljön. Nem a szülés helyszíne, a szemlélet a lényeg, hogy csak a szülő nő és a baba szempontjai számítsanak.

Szuper nevet választottál magadnak.

http://film.animare.hu/i/f/216/387.jpg

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés