A Kisföldalatti fejlesztése jó beruházás

2016. október 27. 11:50

Vitézy Dávid
Facebook
„A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?” – kérdezi a 444, egyből értelmetlennek is minősítve a Kisföldalatti hosszabbítását. Mivel anno mi készítettük elő a projektet, szívesen segítek megérteni az okokat.

„»A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?« – kérdezi a 444, egyből értelmetlennek is minősítve a Kisföldalatti hosszabbítását. Mivel anno mi készítettük elő a projektet, szívesen segítek megérteni az okokat: a Kisföldalatti sokszor ma is szűkös kapacitásának bővítéséhez a jelenleginél hosszabb, a peronokról kissé az alagútba belógó vonatok beszerzése van tervben. Ezekhez hosszabb kihúzó (=a vonatok visszafordulását szolgáló szakasz + váltókörzet) kell, mivel a mai Vörösmarty téri végállomás nem elég hosszú. Az átépítés után a mai szabványok szerint kell már számolni, a szűk kitérők nem építhetők vissza, ütközőbak is kell. Ezek együtt mintegy 40 méterrel tolják a Duna felé a Vörösmarty téren a vonal végét. Ha pedig így a vonal már szinte el is éri a Vigadó teret, akkor érdemes a 2-es villamoshoz jobb kapcsolatot adni egy új Vigadó téri kijárattal.

A Kisföldalatti fejlesztése egy jó beruházás (a többi része is, például az új városligeti megálló, ami kapcsolatot ad az 1-es villamoshoz) és remélem, megvalósul, akár Budapest rendez olimpiát, akár nem.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 9 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

To infinity and beyond! Buzz 40meter :-D

...meg tessék kihozni Zuglóba, ahogy nagyon régóta ígérik

Én nagyon amatőr vagyok a metróépítéshez, de a korabeli képekből azt láttam, hogy a kisföldalatti felülről épült nem metroépítési (furópajzsos) eljárással. Mellékesen én inkább átvinném a 4-s metrót a Kelenföldi Pu alatt vagy néhány mozgólépcsővel az Örs vezér terén összekötném a metrót a HÉV-vel....

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés