Hiba volt kiírni a kvótanépszavazást

2016. július 6. 11:48

Stumpf András
Mandiner
Igennel nyilván nem szavaznék. Azt is leírtam, nemmel miért nem szavaznék. Marad tehát, hogy maradok otthon. Akkor viszont egy olyan MSZP malmára hajtom a vizet, amely épp Hunvald Györgyöt választotta helyi vezetőjének. Ez a dilemma, kérem.
 

„Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?” Ez lesz a kérdés, amelyre válaszolhatunk, már azt is tudjuk, mikor: október 2-án. Márpedig ha az ember nem Fodor Gábor, és szerencsére kevés ember Fodor Gábor, akkor az épeszű válasz erre a látszólag egyszerű kérdésre: nem. Nyilván nem akarom, hogy az ország szuverén ügyeibe, abba, hogy kit engedünk be és kit nem, bárki kívülről beleszólhasson, a fejünk fölött dönthessen.

El kell tehát menni szavazni? Be kell húzni a nemet keményen?

Nehéz most jó választ találni erre a kérdésre. Nem kicsit. Nagyon.

Először is azért, mert ez a népszavazás teljesen értelmetlen. Ez pedig a népszavazás intézményéből magából következik. Mert mi is a következménye bármilyen referendumnak, ha az érvényes és eredményes? Az, hogy az Országgyűlés jogszabályt alkot az adott kérdésben, mégpedig a népakaratot kifejező jogszabályt. 

Kit, mit kötelez tehát egy magyar népszavazás eredménye? A magyar Országgyűlést. Senki mást. Brüsszelt pont nem. A helyzet ráadásul az, hogy az Országgyűlésben értelemszerűen többségben vannak a kormánypárt képviselői. Akik tehát akár holnap hozhatnának jogszabályt, amilyet csak akarnak. Parlamenti határozatot mondjuk, hogy nem, nem, soha, Brüsszel nekünk nem ugathat, stb. A Jobbik segítségével az alkotmányt is módosíthatnák, oda is beírhatnák, hogy az Országgyűlés feje fölött senki nem dönthet arról, ki jön ide és ki nem. A kormánypártok álláspontja ismert, nem akarják a „kényszerbetelepítést”. Egy számukra sikeres népszavazás után viszont pontosan annyi jogosítványuk és hatásuk lesz, mint ma van. Semmivel sem több. 

Tehát ha a kérdésre adott „nem” válasz önmagában egyértelmű is, ez cseppet sem jelenti, hogy el is kell mennem szavazni, hiszen a szavazatom egyáltalán nem befolyásolja az ügy kezelését, kimenetelét. 

Vagy ha igen, annál rosszabb. 

Egyetlen eset lehetséges ugyanis, amikor érvényesülhet a feltételezhető népakarat (ne a fejünk felett döntsenek). Van olyan döntés, amely a magyar parlament jogkörébe tartozik, s általa el lehet érni a kívánt célt. A döntés nem más, mint hogy mi is kilépünk az EU-ból. Akkor bizony nem dumálhatna bele Brüsszel, hogy kit telepít ide. Ez lenne az egyetlen biztos módja annak, hogy a kormány teljesíthesse a nép akaratát saját hatáskörben. Hogy érvényt szerezzen egy győztes népszavazás eredményének.

Persze más lenne az eredmény, ha a kérdést korrektebbül, mondjuk így tennék fel:

„Ellenzi-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését olyan áron is, hogy inkább kilépne az EU-ból, csak hogy ez meg ne valósuljon?”

Erre is nemmel felelnék természetesen. Magyarországnak érdeke az EU-tagság, ez egészen nyilvánvaló, bármit mond is Lázár János „magánember”. (TGM már felhívta a figyelmet, hogy polgári demokrácián belül a kormányinfót tartó csúcsminiszter fogalmilag nem lehet magánember, TGM-nek pedig ebben igaza van.) Szóval: attól, hogy egy adott kérdésre van válaszunk önmagában, még nincs értelmes válaszunk semmire. A körülmények, az ár ismerete nélkül ugyanis teljesen értelmetlen válaszolgatni.

Akar-e ön vadiúj, szuper autót? 

Igen.

Akar-e ön vadiúj, szuper autót, ha a megszerzéséhez el kell adnia a lakását, tehát hajléktalan lesz, viszont lesz vadiúj, szuper autója?

Nyilván nem.

Ilyesmi.

Minthogy mindenféle konzultációs papírok vannak a Fidesz birtokában, ráadásul vannak még közvélemény-kutatások is, amelyek mind azt mutatják, hogy kötelező brüsszeli kvóta ötletét a magyarok baromságnak tartják, erről nyugodtan lehet értesíteni Merkelt telefonon vagy személyesen. Ehhez igazán nem kell népszavazás. Ha Juncker meghatódik a magyarok véleményétől, ahogy nyilván nem, a vélemény ismert.

A kormány dolga népszavaztatás helyett inkább az lenne, hogy nemzetközi partnereket találjon a kvótaellenes állásponthoz. Ha ugyanis a Tanácsban többségbe kerül az ezt elutasító miniszterek, kormányfők tábora, nem lesz kvóta. Ott lehet ezt elérni, esetleg még bíróságon. Lehetne még európai népszavazással is − ha lenne olyan intézmény a magát egyébiránt rendkívül demokratikusnak tartó EU-ban (ami van, az vicc, azt ne tekintsük népszavazásnak). Ahhoz persze melózni kellene, megpróbálni mindent, ügyesen, bravúrosan, hogy a belső álláspontot hangoljuk úgy Brüsszelben, ahogy az nekünk jó, ahogy mi helyesnek gondoljuk. De hopp! Pont erre tartjuk a diplomatáinkat, politikusainkat, nemde?

Nem arra, hogy Brüsszelt semmire sem kötelező népszavazások tábortüzéhez invitáljanak, hátha sütök nekik ott egy kis belpolpecsenyét.

A cél nyilván ez. A kormány valójában nem kivezetni akarja az EU-ból az országot (igaz, a két vicces kedvű angol troll, Boris Johnson és Nigel Farage sem kivezetni akarta Britanniát), csupán belpolitikai hasznot akar húzni egy jogos érzület meglovagolásából. Éppen úgy egyébként, ahogy a briteknél is történt. Természetesen az ellenzék is ezt szeretné, hasznot magának, ha már előállt ez a helyzet és nem tudta megakadályozni a népszavazás kiírását. Molnár Gyula, az MSZP újdonsült elnöke már ki is mondta: bojkottra szólítanak. Kézenfekvő húzás: a sajátjaimhoz számolhatom a végén azokat is, akiket egyszerűen nem érdekel a kérdés és sosem mennek szavazni. Ha tehát nem járul elég ember az urnákhoz októberben, ha többen maradnak otthon inkább, azt úgy fogják értelmezni: az ellenzéket támogatták. 

Azt már leírtam fönt, hogy igennel nyilván nem szavaznék. Azt is leírtam, nemmel miért nem szavaznék. Marad tehát, hogy maradok otthon. Akkor viszont egy olyan MSZP malmára hajtom a vizet, amely épp Hunvald Györgyöt választotta helyi vezetőjének. 

Ez a dilemma, kérem. Valószínűleg így is otthon maradás lesz ebből, de majd még eldöntöm. Van idő októberig.

Ma még egyetlen dolgot tudok csak biztosan:

Ezt a népszavazást kár volt kiírni.

(Ismerős helyzet, ugye?) 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 511 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Természetesen a népszavazás nem lehet más, mint hiba (esetleg kifejezett bűn), különösen demokráciában! Ha másra nem is, erre mindenképp megtanít bennünket szépen lassan a progresszív, európai értékeken felnövő "demokraták" brüsszeli siserehada, és persze azok magyar hangjai.

"Vagy ha igen, annál rosszabb."

A magyarokat hetente kellene szavaztatni, mert így beleszoknának az állampolgári kötelességeikbe.

Én úgy látom, hogy egy erős népszavazási eredménnyel a kormány a háta mögött sokkal erősebb tárgyalópartnere brüsszelnek, mintha rögtön egyszerűen megfogalmaz egy törvényt.
Az elveimmel ellenkezik, hogy a népszavazást, mint a demokrácia legerősebb eszközét fikázzam. Témától függetlenül. Az is idegen tőlem, hogy bárkit lebeszéljek a demokratikus jogainak gyakorlásáról.
Svájcban majdnem minden hónapban van népszavazás, ott ez természetes.

"...ez a népszavazás teljesen értelmetlen."
Ennyi!

...vagy antipropaganda!
De a Fidesz a (számára sikeres) migráns témáról az utolsó bőrt is szeretné lehúzni, mint az elsőre nagy bevételt hozó hollywoodi mozi. Ami aztán, másodjára, már csak nagy bukás szokott lenni.

Válaszok:
pollip | 2016. július 6. 12:16

Neked X. További kellemes gyűlölködést:-))))))))

Ez már az ötödik fura hangulatú cikke.

Tudjuk, álprobléma:-)))))))

A te megoldásod az egyszerűbb, a könnyebb, a hatástalanabb.
Azt nem akarjátok megérteni, hogy nem mindegy, hogy a Parlament kb 140 képviselője mond valamit, vagy kb 4 100 000 magyar polgár.

Ha a kislány unoka azzal megy haza a nagypapához, hogy az Ahmed miért nyúlkál állandóan, hogyan magyarázza meg?

Te komolyan elhiszed, hogy a tavalyi másfél millióból ezret akarnak idetelepíteni? És akkor még nem beszéltünk az idei évről, a jövő évről, az azutáni évről.....................stb.

brüsszeli szabály. Tán emlékszel, hogy nálunk zárt táborok voltak, brüsszel kényszerítette ki a nyitott táborokat.
A válaszod sántít, ugyanis a táborban lakók nem itt járnak iskolába, viszont a betelepítettek igen.

Nem vagyok rasszista és nyugodtan kijelenthetem, hogy akik a betelepítés ellen fognak szavazni, nem rasszisták.
Viszont felelősen gondolkodunk gyermekeink, unokáink jövőjéről. nem kell messzire menni, elég, ha körülnézünk nyeu-ban. könnyű eldönteni mindenkinek, hogy olyan életet akarunk magunknak, vagy nem?

Ezt a cikket kár volt megírni. Főleg ilyen hosszan. Értelmetlen kavarc.

A kötelező kvóta állásfoglalást/törvényt az ET hozza, hagyja jóvá. Ezen pedig a magyar miniszterelnök képviseli az országot. Így az Országgyűlés hozhat olyan törvényt, hogy csak azt képviselheti, amit az Országgyűlés elfogadott.

Ugyanakkor a Európa Bíróságon is megjelenik az ügy. Amennyiben az EB olyan döntést hoz, hogy a jelenleg érvényes, hatályos uniós szerződések szerint sem az ET-nek, sem a EP nincs joga ilyen kötelező érvényű állásfoglalást/törvényt hozni, akkor ugyancsak van értelme.

Szerintem ennek megértéséhez nincs szükség jogi diplomára, Príma Primissima Díjra.

Még nem és azon leszünk, hogy ne is forduljon elő nagy számban. Olvastad a tegnapi ep ülésről szóló híreket? Nyeu-ban növelni kell a migránsok munkavállalását-igaz, hogy ott is van munkanélküliség, de legalább letörik szépen apránként a béreket.

Válaszok:
bini | 2016. július 6. 18:44

Ha nem veszed magadnak a fáradságot, hogy tisztességes hangnemben szólalj meg, kiikszellek.

Stumpf András ne jogászkodjon.

Mindenki tudja, hogy hogyan működik a népszavazás intézménye a magyar alkotmányos rendszerben: igen, ALKOTMÁNYJOGILAG valóban az országgyűlést kötelezi "csak" egy eredményes népszavazás.

Itt viszont alapvetően más a cél: demagóg nyilván az "Üzenjünk Brüsszelnek" szlogen, de alapjában véve mégis igaz. Ezerszer hatásosabb, ezerszer nagyobbat szól, ha maga a magyar nép mond NEM-et a kötelező kvótára, mintha a (tudjuk milyen... "autoriter", "diktatórikus", "nem demokratikus", "jogállamot leépítő", "EU-ellenes", "populista" stb. stb.) Orbán-kormány (adott esetben az ugyebár "még olyanabb" Jobbik plusz szavazataival) a parlamenten keresztül egy gombnyomással átírja az Alaptörvényt. A legközvetlenebb demokratikus véleménynyilvánítással, határozottan azt mondani: NEM. Egyszerűen ez egy más dimenzióba emeli a kérdést és a pozíciónkat: nem a (tudjuk milyen) Orbán-kormány vs. eurokrácia jellegű huzakodásról lenne már csak szó.

Egyébként szerintem is kockázatos a dolog, de én abban látom a kockázatot, hogy nem lesz meg az 50%-os részvétel.

Ezt is mondták:



2016. 02. 25.
A Jobbik támogatja a bevándorlási kvótáról szóló népszavazást, érdekelt abban, hogy érvényes és eredményes legyen a referendum és a nem szavazatra buzdítja szimpatizánsait - közölte Vona Gábor pártelnök csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Az ellenzéki politikus jelezte, hogy a pénteki ötpárti egyeztetésen szeretnék tisztázni, hogy a kormány kérdése magában foglalja-e a kvóta valamennyi formáját, így például a relokációt, visszatoloncolást is. Hozzátette: tisztázni kell azt is, hogy szükséges-e az alaptörvény módosítása, a referendum lehetőségét ugyanis többen vitatják.

Ha egyszer a Népszabadság, a Népszava azt írja, hogy a migráns jó,akkor mit kell ezen gondolkodni. S a Mandiner is ezen az állásponton áll.

Nem is értem, miért akar ez a nép a média, beleértve Stumpf agymosása nélkül önállóan gondolkodni. Ugye milyen jó volt Kádár alatt, volt Trabant, Wartburg, Skoda, hétvégi ház a miénkből ellopott anyagból, az embereket hagyták gondolkodás nélkül élni.

Már én sem tudom, mert nem olvasom:-))))

És hányan nem kóborolnak itt?
Egyre többen jönnének megint erre.
Azt hányod az ország szemére, hogy betartja az uniós szabályokat?

888.hu
" Hajrá, magyarok!”

piszkostizenkettőblogrovat
közeleg a télbelföld
amerika, london, párizsez történik a világban
Big pikcsörunortodox beszélgetések ortodox kérdésekről
recept nélkülegészség
szabadlábonrendőrségi hírek
Noé és Éduaállatvilág
herevasalócelebvilág
időjárás
sivalkodjatok!nekik minden szar
a kutya ugatgazdaság
8)8)8fotók, rajzok, videók
kinyílott a pitypangmegírom!
century-onkapcsold be a 21. századot!
szabad vasárnapkultúra
szaténéletmód
hajrá, magyarok!sport
7:59egy perccel a világ előtt

Ausztria a legújabb banánköztársaság
Ausztria a legújabb banánköztársaság
GFG a három nyolcason: megismétlik az osztrák államfőválasztást
GFG a három nyolcason: megismétlik az osztrák államfőválasztást
Brüsszelnek nem volt elég a Brexit, jön a népharag?
Brüsszelnek nem volt elég a Brexit, jön a népharag?
Keménykedik az alkesz puhap888cs és gazdája a britekkel
Keménykedik az alkesz puhap888cs és gazdája a britekkel
Nem Európát szavazták le!
Nem Európát szavazták le!
"Orbán Viktor a 21. század Nagy Sándora"
"Orbán Viktor a 21. század Nagy Sándora"
Bakondi: több mint 1000 migráns próbált meg bejutni Magyarországra
Bakondi: több mint 1000 migráns próbált meg bejutni Magyarországra
Gond van a paksi atomerőművel
Gond van a paksi atomerőművel
Bakondi: tovább javul a magyar határvédelem
Bakondi: tovább javul a magyar határvédelem
Spéder még Simicskát is lehallgatta
Spéder még Simicskát is lehallgatta
Trump: Szaddám legalább megölte a terroristákat
Trump: Szaddám legalább megölte a terroristákat
Venezuelában nők rohamozták meg a határt
Kína rá se bagózik a Hágai Nemzetközi Bíróságra?
Kína rá se bagózik a Hágai Nemzetközi Bíróságra?
Nemzetközi sajtószemle
Nemzetközi sajtószemle
Kirúghatják a munkahelyükről az arcukat eltakaró muszlimokat Ausztriában
Kirúghatják a munkahelyükről az arcukat eltakaró muszlimokat Ausztriában
Totó: "a mélypont az olyan múló pillanat"
Totó: "a mélypont az olyan múló pillanat"
Magashegyi Underground Bíborka: Mindenkinek kell a jó szó, a simogatás, a mosoly
Magashegyi Underground Bíborka: Mindenkinek kell a jó szó, a simogatás, a mosoly
Bánki Beni: Én inkább a kivándorlásról akarok beszélni
Bánki Beni: Én inkább a kivándorlásról akarok beszélni
Balog: "miért gondoljuk, hogy egy országot csak a politika boldogíthat?"
Balog: "miért gondoljuk, hogy egy országot csak a politika boldogíthat?"
Tiv Tivy: "Elhiszik, hogy tényleg ilyen idióta vagyok"
Tiv Tivy: "Elhiszik, hogy tényleg ilyen idióta vagyok"
Magyarok találták fel a rák ellenszerét?
Juncker más bolygók vezetőivel is egyeztetett a Brexitről
Juncker más bolygók vezetőivel is egyeztetett a Brexitről
Az olimpia előtt pár héttel találták meg a Zika-vírus elleni védőoltást
Az olimpia előtt pár héttel találták meg a Zika-vírus elleni védőoltást
Kártyajátékkal javítható a stroke-os betegek állapota
A Pepsi a vásárlók kérésére rákkeltő anyaggal édesíti a kólát
A Pepsi a vásárlók kérésére rákkeltő anyaggal édesíti a kólát
Dániel Pétert körözi a rendőrség
Dániel Pétert körözi a rendőrség
Pedofil tanárt vettek őrizetbe
Pedofil tanárt vettek őrizetbe
Mészárlás egy vajdasági kávézóban
Mészárlás egy vajdasági kávézóban
Tömegverekedést provokált Kolompár és Rafael
Tömegverekedést provokált Kolompár és Rafael
Romlott állateledellel etette a mezőtárkányiakat egy csaló
Fonyódon most már kutyával is bemehetsz a Balatonba
Fonyódon most már kutyával is bemehetsz a Balatonba
Lebuktak az állatkínzó buddhista szerzetesek
Lebuktak az állatkínzó buddhista szerzetesek
Letartóztatták az anyát, mert a fia teleköpködte utastársait a repülőn
Letartóztatták az anyát, mert a fia teleköpködte utastársait a repülőn
A Trónok harca szereplőgárdája meglátogatta a leszboszi menekülttáborokat
A Trónok harca szereplőgárdája meglátogatta a leszboszi menekülttáborokat
Lady Gaga-t kitiltotta Kína
Lady Gaga-t kitiltotta Kína
Így szurkolnak a celebek
Sherlock Holmes és Jamie Lannister is a Brexit ellen kampányol
Sherlock Holmes és Jamie Lannister is a Brexit ellen kampányol
Elő lehet venni a barna kabátot: vasárnap komoly lehűlés jön
Elő lehet venni a barna kabátot: vasárnap komoly lehűlés jön
Óriási viharok és lehűlés várható országszerte, de már közel az enyhülés
A mai kánikulát kell csak kibírni, holnap jön a lehűlés
A mai kánikulát kell csak kibírni, holnap jön a lehűlés
Megdőlt a melegrekord pénteken, de mi a lesz a hétvégén?
Megdőlt a melegrekord pénteken, de mi a lesz a hétvégén?
Még több zuhéra számíthatunk
Még több zuhéra számíthatunk
Volner János is Casanovának érezhette magát a susnyásban
Volner János is Casanovának érezhette magát a susnyásban
Pride: "Mi nem provokálni szeretnénk"
Pride: "Mi nem provokálni szeretnénk"
Hont András: G. Fodor Gábor léte provokáció
Szanyi kaptiány még a baloldalon is kib888ta a biztosítékot
Szanyi kaptiány még a baloldalon is kib888ta a biztosítékot
Dániel Péternek már nagyon honvágya van
Dániel Péternek már nagyon honvágya van
Ön is fog ma túlórázni?
Ön is fog ma túlórázni?
Ennyit kereshetsz pályakezdőként
Ennyit kereshetsz pályakezdőként
Hiába a Brexit, erősödhet a forint
Hiába a Brexit, erősödhet a forint
A gyógyszeripar jó biznisz
A gyógyszeripar jó biznisz
Valaki kétszer annyi nyugdíjat kap, mint amennyi Orbán Viktor fizetése
Valaki kétszer annyi nyugdíjat kap, mint amennyi Orbán Viktor fizetése
A nap karikatúrája a 888-on
A nap karikatúrája a 888-on
A nap karikatúrája a 888-on
A nap karikatúrája a 888-on
Megtaláltuk az Év Legunalmasabb tüntetését | VIDEÓ
Megtaláltuk az Év Legunalmasabb tüntetését | VIDEÓ
A nap karikatúrája a 888-on
A nap karikatúrája a 888-on
A nap karikatúrája a 888-on
A nap karikatúrája a 888-on
Így kell elegánsan kiosztani egy szocit
Így kell elegánsan kiosztani egy szocit
Volner felesége összeomlott?
Volner felesége összeomlott?
Durva alkoholmérgezések a Volt Fesztiválon
Durva alkoholmérgezések a Volt Fesztiválon
Este Nővér-feszt!
Kié lenne ma Horn Gyula? Molnár és Gyurcsány szerelmi civakodása
Kié lenne ma Horn Gyula? Molnár és Gyurcsány szerelmi civakodása
Facebook egyenlő Észak-Korea
Facebook egyenlő Észak-Korea
A NASA kedden bekopogtat a Jupiter ajtaján
Tyson: egy galaktikus állatkertben élünk
Tyson: egy galaktikus állatkertben élünk
A Google és a Facebook így tör világuralomra
A Google és a Facebook így tör világuralomra
Így változik a Facebook hírfolyamunk
Így változik a Facebook hírfolyamunk
Nyilvánosságra kerültek a titkos ultraortodox zsidó szokások
Nyilvánosságra kerültek a titkos ultraortodox zsidó szokások
Könnyfakasztó beszédet mondott Terence Hill Bud Spencer temetésén
Könnyfakasztó beszédet mondott Terence Hill Bud Spencer temetésén
Hedonista élvezeteket okoz a pálinka
Hedonista élvezeteket okoz a pálinka
Magyar film hódít a Karlovy Vary filmfesztiválon
Magyar film hódít a Karlovy Vary filmfesztiválon
Meghalt Elie Wiesel
Meghalt Elie Wiesel
Rengeteg legális gyerekházasság történt az USA-ban
Rengeteg legális gyerekházasság történt az USA-ban
Csángók, székelyek, leszbikusok, melegek, biszexuálisak, transzneműek, queerkek és magyarországi szlovákok napja volt a mai
Csángók, székelyek, leszbikusok, melegek, biszexuálisak, transzneműek, queerkek és magyarországi szlovákok napja volt a mai
Ilyen szexpartnereket keresnek a magyarok
Ilyen szexpartnereket keresnek a magyarok
Most jó magyarnak lenni: ezek a szexi csajok képviselik az országot
Most jó magyarnak lenni: ezek a szexi csajok képviselik az országot
A fesztiválozóknak ajánlott az óvszer használata
A fesztiválozóknak ajánlott az óvszer használata
Elek Ákos: "Picit fájó, hogy Izland és Portugália tovább jutott, mint mi..."
Elek Ákos: "Picit fájó, hogy Izland és Portugália tovább jutott, mint mi..."
A Real Madrid visszavásárolta csodacsatárát a Juventustól
Nem Ronaldo a sztár! Újra pályán az Eb góljának szerzője
Nem Ronaldo a sztár! Újra pályán az Eb góljának szerzője
Gera és Király egymás ellen!
Gera és Király egymás ellen!
Juhász Roland lemondta a válogatottságot
Reggel 7:59
Ma – 07:59
Este 7:59
Tegnap – 19:59
Reggel 7:59
Tegnap – 07:59
Este 7:59
Tegnapelőtt – 19:59
Reggel 7:59
Tegnapelőtt – 07:59
A 888.hu a Facebookon
amerika, london, párizs




"ausztria, munkahely, bevándorlók, legfelsőbb bíróság, muzulmánok
Kirúghatják a munkahelyükről az arcukat eltakaró muszlimokat Ausztriában
Bertha László

Bertha László

2016. július 6. 09:58
BÉCS, 09:58

Nem számít diszkriminatívnak, ha egy alkalmazottat azért rúgnak ki, mert az arcát kendővel takarja el – mondta ki az osztrák Legfelsőbb Bíróság."

Válaszok:
pollip | 2016. július 6. 13:04

Tisztelt dd002!

Nem rémlik, hogy ilyen stílusban nyilatkoztam volna...

Ami a megjegyzést illeti: én minden népszavazási kezdeményezést örömmel veszek, még az olyanokat is, mint mondjuk a vasárnapi nyitva tartásról szóló meg nem valósuló, vagy a földről szóló megvalósuló ellenzéki kezdeményezések.

Csak azt mondom: a népszavazás, konzultáció helyes intézmény egy demokráciában. Az, hogy ki hogyan nyilvánít véleményt, magánügy.

Bocs, csak ennyit akartam:-))))



"ausztria, munkahely, bevándorlók, legfelsőbb bíróság, muzulmánok
Kirúghatják a munkahelyükről az arcukat eltakaró muszlimokat Ausztriában
Bertha László

Bertha László

2016. július 6. 09:58
BÉCS, 09:58

Nem számít diszkriminatívnak, ha egy alkalmazottat azért rúgnak ki, mert az arcát kendővel takarja el – mondta ki az osztrák Legfelsőbb Bíróság."

Ez a kormány nem korrupt.

Jogos észrevétel. Nekem is jobban tetszene, ha a nép kezdeményezte volna, de én mégis örülök neki, hogy lesz. A félreértés elkerülése végett: ugyanígy örültem volna a vasárnapi nyitva tartásról szóló népszavazásnak, és ugyanúgy örülök a földről szóló, MSZP kezdeményezésűnek is. A lényeg a közvetlen demokrácia, az emberek aktív részvétele, véleménynyilvánítása.

Népszavazás & parlament. Jogilag a parlamenté az utolsó szó, politikailag a népszavazásé. Ez a brexit miatt már másoknak is az agyára ment.

Egyet szoktam érteni tisztelt szerzővel. Most nem.

Túlbonyolította, túlírta.

TGM-nek nincs igaza. Szereptévesztés, ha egy miniszter a magánvéleményét hangoztatja, ám, ha megkérdezik tőle, akkor hallgassa el? Ha kijelenti, hogy a magánvéleményét mondja, akkor már nem a kormány nevében beszél. Akkor sem, ha TGM úgy toporzékol, mint Ronaldo.

Egyébként pedig úgy kell tekinteni erre a szavazásra, mint a véleménynyilvánító népszavazásra. Merthogy az. Jogilag nem kötelező ugyan az EU-ra, de ha a nemek győzelme után is ránk akarják erőltetni a számukra fölösleges migránsokat, akkor az morálisan nagyon érdekes helyzetet teremt. Egy közvéleménykutatás vagy egy országgyűlési határozat erkölcsi szempontból messze nem ilyen erős. Ezért félnek európai népszavazást kiírni liberálarisztokratáink. A magyar kormány jóval nagyobb felhatalmazással képviselheti az álláspontunkat egy támogató népszavazással a háta mögött. Akkor is, ha kisebbségben marad a politikusi mezőnyben!!! Mert a politikusok jönnek-mennek.

Szó nincs arról, hogy ez a kérdés felvetné, vagy magában hordozná az EU-ból való kilépés vagy a bennmaradás kérdését. Nem. Ez a kérdés csupán arról szól, hogy a betelepítés kérdése lehet-e központi hatáskörű vagy többségi hatáskörű döntés vagy meg kell maradjon tagállami hatáskörben.

Igenis ránk, polgárokra is tartozik az, hogy mi kerül központi hatáskörbe és mi nem. Nem egyszerű téma, mert valóban vannak olyan szakmai összefüggések, amelyeket az egyes állampolgárok nem láthatnak át. A migráció azonban nem ilyen. A migráció olyan elvi, morális, filozófiai kérdés, amit mindenki át tud látni, amire mindenki képes választ adni.

Én tehát elmegyek és erre biztatom a kedves szerzőt is.

Nem akarok szavazni arról például, hogy mi legyen az euroövezethez való csatlakozás feltétele. Nekem, közgazdásznak még csak-csak lenne a témáról véleményem, legalábbis megérteném a szakmai viták nagyobb részét. A zöldséges Miklós már valószínűleg nem. Arról azonban, hogy akarunk-e muszlim bevándorlókkal együtt élni, mindkettőnknek releváns véleménye van. És jogunk van kinyilvánítani. Mi a demokrácia, ha nem ez?

1. Érdekes írás , de egy kissé doktrinér-steril , mert ilyen ÉLETfontosságú kérdésekben a fogalmi definíciók mindig elégtelenek .
2. Valahogy úgy , amint TGM - fogalmilag állítólag helyesen - megírta , hogy Lázár nem nyilatkozhatott akkor magánemberként , s mégis érthető , hogy Lázár mit fejezett ki ezzel .

Tótavé.stumpf:

"a szavazatom egyáltalán nem befolyásolja az ügy kezelését, kimenetelét.

Vagy ha igen, annál rosszabb. "

Érthető és világos. Igazi Tótavé.
Ezzel szemben felhatalmazom a kormányt, hogy használhatja az alábbiakat, a copyrightról ezennel lemondok:

"MAGYARORSZÁG 2016. OKTÓBER 2-ÁN VIZSGÁZIK.
ÁTMEGYÜNK, VAGY MEGBUKUNK.
ERRŐL A DÖNTÉST GYERMEKEINK ÉS UNOKÁINK HOZZÁK MEG."

2016. október 2:
Magyarország - népszavazás kötelező migráns betelepítés ellen
Ausztria - elnökválasztás
Olaszország - parlamenti választás

Brüsszel megvásárolt banditáinak menesztéséről mikor szavazunk?

Rosszul tudod. Ha érvényes és eredményes a népszavazás, jogalkotási kötelezettsége lesz a kormánynak.

"9. A népszavazás kötőereje

31. § (1) Az Országgyűlés - ha a népszavazás törvényalkotási kötelezettséget keletkeztet - köteles a népszavazás napjától számított száznyolcvan napon belül az érvényes és eredményes népszavazás döntésének megfelelő törvényt megalkotni.

(2) A népszavazással hozott döntés az Országgyűlésre a népszavazás napjától - ha a népszavazás törvényalkotási kötelezettséget keletkeztet, a törvény kihirdetésétől - számított három évig kötelező."

Mer' az igazán jó dolgok nálad feltétlenül alul jönnek ki.

Nem a kormány írta ki. A kormány kezdeményezte, és összegyűjtött rá pár hét alatt több, mint kétmillió aláírást. De ez téged ne zavarjon.

"A Munkaügyi Hivatal szerint jelenleg 300 00 menekült keres állást. A DAX-konzorcium Németország 30 legfontosabb vállalatát tömöríti egybe, köztük olyan cégeket mint az Adidas, BMW, Deutsche Bank, Henkel, Lufthansa, Siemens vagy a Volkswagen. Tevékenységi körük igen széles, ezért tényleg rengeteg különböző pozícióra pályázhatnának a migránsok. Összesen négymillió munkalehetőség vár rájuk! A statisztikák alapján azonban 54 menekültnek sikerült elhelyezkednie eddig a kétmillióból."
http://888.hu/article-otven-mi..

Vajon a Mandiner mennyit tudna foglalkoztatni?

Megtartott országos népszavazások
1989. november 26.
Searchtool right.svg Bővebben: Négyigenes népszavazás

Az 1989-es őszi népszavazás és kampány volt az újjászülető magyar demokrácia első voksolásos erőpróbája. A népszavazást az ellenzéki kerekasztal négy pártja (Fidesz, FKGP, MSZDP és az SZDSZ) kezdeményezte.[9] Az első kérdés a rendszerváltás utáni helyzet tisztázását szolgálta, majd a pártállami diktatúra lebontását segíteni hivatott három kérdés következett. A szavazólapon az alábbi kérdéseket kellett megválaszolni:

Csak az országgyűlési választások után kerüljön-e sor a köztársasági elnök megválasztására?
Kivonuljanak-e a pártszervek a munkahelyekről?
Elszámoljon-e az MSZMP a tulajdonában, vagy kezelésében lévő vagyonról?
Feloszlassák-e a Munkásőrséget?

Az utolsó három kérdést az Országgyűlés 1989 őszén rendezte, így azok a népszavazásra elveszítették gyakorlati jelentőségüket.

Igazi politikai küzdelem csak az első kérdés körül bontakozott ki. A köztársasági elnök megválasztására vonatkozó kérdéssel az indítványozó pártok szerették volna elkerülni, hogy az akkor még MSZMP-s többségű Országgyűlés egy pártállami kötődésű köztársasági elnököt válasszon. A második cél az volt, hogy az elnököt a későbbiekben az Országgyűlés képviselői válasszák meg és ne kerülhessen sor egy népszavazási jellegű elnökválasztásra.[10]

A népszavazás mind a négy kérdésben eredményes volt és az igenlő válaszok győzelmét hozta.
1990. július 29.
Searchtool right.svg Bővebben: 1990-es magyarországi népszavazás

A magyar demokrácia második népszavazását az 1990-es Országgyűlési választásokon súlyos vereséget szenvedő MSZP kezdeményezte. Az MSZP a köztársasági elnök nép általi közvetlen megválasztását támogatta, ám a választások után az új parlamenti többség az államfő Országgyűlés általi megválasztása mellett foglalt állást. Az MSZP saját meggyengült népszerűségét is megpróbálta növelni azzal, hogy az államfő közvetlen megválasztását támogatók élére állt. A feltett kérdés a következő volt:

Kívánja-e Ön, hogy a köztársasági elnököt közvetlenül válasszák meg?

A szavazást az Országgyűlés a nyaralási szezon derekára tűzte ki, ami szerepet játszott abban, hogy a voksolás érdektelenségbe fulladt.[11] Az urnáknál csak a szavazópolgárok 14%-a jelent meg, így a szavazás érvénytelenül ért véget. A sikertelen népszavazás után az MDF és az SZDSZ korábban megkötött megállapodásának megfelelően az Országgyűlés választotta köztársasági elnökké Göncz Árpádot.
1997. november 16.
Searchtool right.svg Bővebben: Népszavazás a NATO-csatlakozásról

Magyarországot 1997 júliusában a NATO madridi csúcstalálkozója után hívták meg a védelmi szervezet tagjai közé. Az Országgyűlés ez ügyben országos ügydöntő népszavazást írt ki, amelyen a következő kérdésre kellett válaszolni:

Egyetért-e azzal, hogy a Magyar Köztársaság a NATO-hoz csatlakozva biztosítsa az ország védettségét?

Az esemény előtt a parlament megváltoztatta a szavazás szabályait. Ezen túl a jegyzékben szereplők 25%-ának egybehangzó válasza kellett az érvényességhez. Szükség is volt erre, hiszen az urnák előtt a jogosultaknak kevesebb mint a fele jelent meg (49%). A szavazás a NATO-csatlakozást támogatók döntő győzelmét hozta, a szavazók 85%-a a belépésre voksolt. Magyarország a népszavazás után másfél évvel, 1999 márciusában vált NATO-taggá.
2003. április 12.
Searchtool right.svg Bővebben: Népszavazás Magyarország EU-tagságáról

Magyarország 2002-ben sikeresen zárta le az Európai Unióval folytatott csatlakozási tárgyalásokat. Az Országgyűlés 2003. április 12-ére ügydöntő népszavazás kiírását kezdeményezte. Valamennyi parlamenti párt és számos társadalmi szervezet a taggá válás támogatására szólította fel a szavazókat. Sokakban ellenérzést keltett a kormány által életre hívott Európai Uniós Kommunikáció Alapítvány (EUKK) működése. Az EUKK csatlakozást támogató esetlen reklámkampánya hamar a viccelődés középpontjába került. A taggá válást ellenzők kevésbé szervezett kampánya a csatlakozást gyarmatosodásnak állította be, ám ezzel nem volt képes ledolgozni a támogatók táborának hatalmas többségét. Számos kritika érte a kérdésfeltevés módját is. A kritikusok azt kifogásolták, hogy a kérdés nem utal a csatlakozási szerződésre, amely – véleményük szerint – kedvezőtlen feltételek alapján teszi lehetővé a taggá válást:

Egyetért-e azzal, hogy a Magyar Köztársaság az Európai Unió tagjává váljon?

A népszavazáson a résztvevők döntő többsége (83,76%) a csatlakozás mellett foglalt állást. Európa-szerte csalódást keltett azonban az igen alacsony részvétel (a szavazásra jogosultak 45,62%-a). A szavazás eredményének ismeretében Medgyessy Péter három nappal később Athénban aláírta Magyarország csatlakozási dokumentumait.
2004. december 5.
Köztéri plakát a 2004-es népszavazáson
Searchtool right.svg Bővebben: 2004-es magyarországi népszavazás

Minden addiginál hevesebb politikai küzdelem bontakozott ki a 2004-es népszavazás során. 2004 nyarán a Magyarok Világszövetsége kezdeményezett aláírásgyűjtést a határon túl élő magyarok számára kedvezményesen megadandó magyar állampolgárságért. Fél évvel korábban a Munkáspárt is aláírásgyűjtést indított a kórházak magánosításának leállítása érdekében, melyhez a Fidesz is csatlakozott. Mádl Ferenc 2004. december 5-ére írta ki az alábbi két kérdésben az ügydöntő népszavazást:

Egyetért-e Ön azzal, hogy az egészségügyi közszolgáltató intézmények, kórházak maradjanak állami, önkormányzati tulajdonban, ezért az Országgyűlés semmisítse meg az ezzel ellentétes törvényt?
Akarja-e, hogy az Országgyűlés törvényt alkosson arról, hogy kedvezményes honosítással – kérelmére – magyar állampolgárságot kapjon az a magát magyar nemzetiségűnek valló, nem Magyarországon lakó, nem magyar állampolgár, aki magyar nemzetiségét a 2001. évi LXII. tv. 19. § szerinti „Magyar igazolvánnyal” vagy a megalkotandó törvényben meghatározott egyéb módon igazolja?

A népszavazáson a heves kampány ellenére csak a jogosultak 37,49%-a jelent meg. Az alacsony részvétel miatt egyik kérdésre adott válaszok aránya sem haladta meg a 25%-os limitet, ezért a szavazás eredménytelen volt.
2008. március 9.
Fideszes plakátok a 2008-as magyarországi népszavazáson
Searchtool right.svg Bővebben: 2008-as magyarországi népszavazás

A Fidesz és a KDNP 2007 őszi népszavazási kezdeményezése nyomán az Országgyűlés népszavazás kiírása mellett döntött az alábbi három kérdésben:

Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetni?
Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és járóbeteg-szakellátásért továbbra se kelljen vizitdíjat fizetni?
Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen kórházi napidíjat fizetni?

A népszavazás időpontját Sólyom László 2008. március 9-re tűzte ki.[12]

A népszavazás mindhárom kérdésben eredményes volt, 50,40%-os részvétel mellett. A tandíj eltörléséért az érvényes szavazatot leadók 82,49%-a, a járóbeteg-ellátásért, háziorvosi ellátásért és a fogászati ellátásért fizetett „vizitdíj” megszüntetéséért érvényesen szavazók 82,69%-a , a kórházi „ágydíj” megszüntetéséért érvényesen szavazók 84,33%-a igennel voksolt.

Attól függ, milyen törvényt hozna? Nyilván nem lenne alaptörvény ellenes.
Mivel előtte vagyunk, nem lehet megmondani.

Megvan ehhez a joguk. Németként természetes, hogy bírálják, hiszen a magyar törekvés az, hogy ne kerüljenek ide hozzánk azok, akik nem felelnek meg a német "minőségellenőrzési" kritériumoknak. Szerintem az egész kvóta elgondolás fő rákfenéje éppen az, hogy azokat is erőszakkal óhajtják bizonyos országokba transzportálni, akikről szól az egész. Ezzel semmibe véve az ő döntési és mozgási szabadságukat is. Meg a mi szuverenitásunkat, amelynek egyik alapeleme, hogy eldönthessük, ki jöjjön hozzánk és ki nem.

Sir Hatvan Bálint, már megint nem az igazat írod.
Vona Gábor azt javasolta, hogy az alaptörvénybe rögzítsék: A parlament hozzájárulása nélkül nem lehet nem magyar állampolgárok betelepítését előírni.

Az Alaptörvény hogyan lehetne ellentétes az Alaptörvénnyel?

Ha nem azzal ellentétes akkor mivel?

Nos jogász Sir Hatvan Bálint mester erre adjál választ.

:DDDD

Jó kis csat lenne. Károgó varja havi 2000 euróért.

Helyesen:
Kol Nidré
Ezer a dolgom, nem csoda, hogy időnként melléütök...

Például itt.

Kétmillióan támogatják a betelepítési kvóta elleni kezdeményezést
Régen látott nemzeti összefogás valósult meg a betelepítési kvóta elleni aláírásgyűjtéssel - közölte a Fidesz parlamenti frakcióvezetője szombaton sajtótájékoztatón Debrecenben.
Kósa Lajos elmondta: már kétmillióan támogatták aláírásukkal a Fidesz-frakció kezdeményezését, hogy a magyar kormány, a magyar parlament tegyen meg mindent a betelepítési kvóta ellen.
Az aláírók száma már csak kétszázezerrel kevesebb, mint a szociális népszavazást támogatóké, de most sokkal rövidebb idő alatt gyűlt össze a kétmillió aláírás. A gyűjtést tovább folytatják - jelezte a politikus.
http://www.atv.hu/belfold/2016..

Most azokról beszélsz, akik ezt a leszerelést levezényelték, az akkori Brüsszel megbízásából?
"Az 1918. december közepéig leszerelt 1,2 millió magyarországi honosságú katonából 650 ezer magyar nemzetiségű volt...
...
Az antant összes ereje tehát 1919 júniusára 14 hadosztály (13 gyalog, 1 lovas) és 5 dandár (4 gyalogos, 1 lovas), valamint 180 üteg tüzérség.

Magyarország erre az időre nagyobb nehézség nélkül föl tudott volna állítani az 1918 végén meglévő erők mellé további 6 hadosztályt (ekkora erőt a Tanácsköztársaság fölállított másfél hónap alatt), így összesen 18 hadosztály (160-170 üteg tüzérséggel) állhatott volna hadrendben. Ennek az erőnek a fegyverzete rendelkezésre állt, de ha lett volna ilyen szándék, a Magyarországon átvonuló német Mackensen-féle hadsereg is valószínűleg inkább a magyar félnek adta volna át fegyverzete egy részét, mint a románnak.

Ekkora haderő kiállítása nem lett volna illuzórikus, hiszen ennek létszáma 220–240 ezer fő lett volna, ami reális elképzelés."

Akkor sem mentek el "szavazni" az elődeink, mert a rokonaid megetették velük a romlott ételt, amitől lebénultak. Lehet, hogy megint lebénulunk és az idióta magyargyűlölet győz?

Tessék itt van Soros György javaslata. Ez lenne. Lehet csemegézni. Ezeket Stumpf András örömmel támogatná? Még ki? Én egyiket sem.

"A migrációs válság megoldására évi 30 milliárd eurós uniós forrásteremtést javasolt. Soros azzal az elképesztő javaslattal állt elő, miszerint új uniós adókat kellene kivetni, továbbá hitelfelvétellel, a Közép-Kelet-Európának nyújtott felzárkóztatási források, valamint az agrártámogatások radikális csökkentésével kellene finanszírozni a válság megoldását.

1. Az EU-nak a közeljövőben legalább évi 1 millió menedékkérő befogadására kell berendezkednie, a terheket igazságosan elosztva a tagállamok között. A menedékkérőket az első két évben fejenként 15 ezer euróval kell támogatnia. Ehhez az unió – AAA státusát felhasználva – hosszú lejáratú kötvényeket bocsáthatna ki, az így elköltött összeg az európai gazdaságnak is lendületet adna. A lehetőségek határain belül mind a menedékkérők, mind a tagállamok preferenciáit figyelembe kell venni
2. Az EU élére kell, hogy álljon annak a globális kezdeményezésnek, amelynek célja, hogy Libanonnak, Jordániának és Törökországnak megfelelő segítséget nyújtsanak a három országban tartózkodó összesen négymillió menekült ellátásához. Az oktatással, képzéssel együtt ez évente legalább 5000 euró/fő, azaz összesen 20 milliárd eurót jelent, aminek csupán töredéke áll rendelkezésre. Az uniónak ezzel párhuzamosan kötelezettséget kell vállalnia, hogy évi 8–10 milliárd euróval támogatja a többi „frontline” országot.
3. Az EU-nak haladéktalanul létre kell hoznia egy közös Menekültügyi és Migrációs Ügynökséget, mivel a 28 függetlenül működő tagállami rendszer nem hangolható össze.
4. A menedékkérőknek biztonságos útvonalakat kell biztosítani, először Görögországból és Olaszországból azokba a tagállamokba, amelyekbe tartanak. A következő lépés ezeknek az útvonalaknak a „frontline” régiókig való meghosszabbítása lehet.
5. Ki kell dolgozni a menedékkérőkre és a migránsokra vonatkozó globális standardokat.
6. Az évente több mint egymillió migráns letelepítése érdekében az EU-nak mozgósítania kell az NGO-kat, az egyházakat és a vállalkozásokat is, hogy támogassák az ügyet. Ehhez nem csupán megfelelő finanszírozásra lesz szükség, de a szponzorok és a migránsok összekötéséhez a humán- és it-kapacitásokat is bővíteni kell."

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2016. július 6. 15:05

"Véleményem szerint erre a népszavazásra el kell menni minél több embernek, mert történelmi léptékű lehet."
És ebben Orbán egy (fontos) lábjegyzet, de nem a történet tárgya..
Grat.

Mindegyik lehetséges. Ha lesz követőnk, az nagyon megerősítő lenne.
Ha csak mi népszavazunk, akkor a mi tárgyalási pozíciónk lesznek erősebbek.

Tipikusan Bal-libes önéletrajz.
És fogadok, büszke vagy magadra.
Legyél is, mint akár az igazi Cohn-Bendit...

Minek kellene tagország vezetőivel tárgyalni? Az EUS vezetőkkel sincs értelme.
Magyarország és Szlovákia az Európa Bírósághoz fordul, mert a Liszaboni szerződés nem ad lehetőséget a kötelező kvóta előírására. Ilyenre még csak említést sem tesz. Ezt az EU vezetői is tudják, ezért vetnek be különböző trükköket.
Az Európa Bíróság majd kimondja a verdiktet és azt mindenki zsebre teheti.

A kerítés technikai akadály. Duplájára emelték a járőrözök számát és pár kivételével a többséget 8 km belül elfogják. Amikor a kerítés nem volt több ezren lépték át a zöldhatárt. Amikor felállították 100 alatt voltak naponta. Most 100-200 között vannak, de a többség visszakerül a határ túloldalára azzal, hogy ott adják be a menekült kérelmüket.
Mi lehet mást tenni? Lövetni? Ugye ezt nem gondolnád komolyan?

Soros: ""A migrációs válság megoldására évi 30 milliárd eurós uniós forrásteremtést javasolt. "
Ugye, nem gondolod, hogy ez lenne a végösszeg.
Ellenkezőleg: ez lenne a beetetés, aztán jönne minden, ahogyan a rabszolgakereskedők óta folytatják:
a kuncsaft - az Unió - futna a pénze után, egyre több és több 30 milliárdos tételekkel.
+ a "bónusz": ledolgozni ezen hitelek sorosi uzsoráját.
... a végtelenségig...

Válaszok:
Berecskereki | 2016. július 6. 15:20

A briteknél nincs Alaptörvény, Alkotmány. A most kiírt népszavazás sem kötelező a parlamentre.

Az Olaszoknál és Magyarországon is az Alkotmány, Alaptörvény tiltja a megkötött, ratifikált nemzetközi szerződések népszavazásra bocsájtását.
Ezért nem lehet népszavazásra bocsátani. Ha ezt a Fidesz mégis megtenné, Alkotmány/Alaptörvény ellenes lenne és az AB megsemmisítené.

Ezt az összeget Soros egy tartalék tőkének javasolja. Ezt emelné a többi amiről ír, amit pontokba foglal.

Végül ki fizetné meg a hitelt? Az EU-s országok adófizető.
Mi történne, ha az agrártámogatásokat csö9kkentik? Megemelkednének az agrár élelmiszerek ára.
Kinek lehet az adóját emelni? Akinek van vagyona, vagy jövedelme.

Még jó, hogy nem a rákosi- rezsim visszahozását javasolja. Ennyi erővel akár ezt is megtehetni. Aki pedig ellenáll annak leseprik a padlását, munkatáborba viszik, börtönbe zárják, rosszabb esetbe felakasztják.

Mindebből azt a következtetést vonod le, hogy hiszek Soros Györgynek és támogatom a javaslatát?

Ha így van akkor eddig valamit nagyon rosszul írtam - már megbocsáss - vagy veled van probléma.

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2016. július 6. 16:53
Berecskereki | 2016. július 6. 17:10

Nem azért építik, hogy ne jöhessenek át, hanem azért, hogy megnehezítsék, késleltessék az átjövetelt. (Emlékezzél a felszedett drótakadályra, aknákra és akkor is volt határőrség, mégis átmentek rajta. Tűzparancs is volt, de ha elérte a senki földjét már nem lőhettek rá.)

Szerinted 3 műszakban mennyi emberre lenne szükség a teljes déli szakasz hosszában? Milyen kiszolgáló egységek kellenének? Mindez mennyibe kerülne?

Nem azt írtam, hogy nincs jogunk, hanem azt; az Alaptörvény nem teszi lehetővé a népszavazást.
A kilépés az Országgyűlés kompetenciája.

Ez sajna nem bizalom kérdése. Nekik van lehetőségük jogerős határozatot hozni, amely ellen már nem lehet fellebbezni.

A magyar kormányt is kötelezi kormányhatározat megalkotása tekintetében. Az Országgyűlést pedig a törvényhozás tekintetében.
Ugyanakkor az Országgyűlés a kormányra hozhat határozatot, amelyben nem teszi lehetővé, hogy a kormányfő, vagy a kormány tagjai elfogadják, vagy elutasítsák.

Elolvastam már többször is a Liszaboni szerződést, de abba kötelező kvótáról nincs szó.
Ilyen lehetősége az EU-nak nincs. Olyan lehetne, hogy amennyiben minden tagállam elfogadja és ezzel módosítják a szerződést. Ezt azonban a tagállamoknak ratifikálni kellene. Ezt a ratifikálás előtt már lehetne népszavazásra bocsájtani.Esetleg még az lehetne, hogy akik elfogadják azok magukra kötelező érvényűnek tekintik.

Jó lenne, ha elolvasnátok a szerződéseket, mert így csak a vakvilágba irkáltok.
A szrzőnek is csak ezt tudom ajánlani.

Szerintem a EB úgy fogja megoldani a gordiuszi csomót, hogy azt a határozatot hozza; Az uniós szerződések a kötelező kvótára nem tartalmaznak direktívákat, így a EB-nek ebben az ügyben nincs kompetenciája. (Hozzáteszem, hogy nem ismerem a két ország beadványának teljes szövegét.)

Ez pedig azt jelentené, hogy a szerződést módosítani kellene, amelyet a tagországoknak ratifikálni kell. Ettől pedig a brüsszeli vezetés fél, mert akkor egyértelműen megjelenne, hogy kik azok, akik nem támogatják és lehetőség nyílna népszavazásra vinni. Ezért próbálkoznak mindenféle trükkel.

Ez akkor fordítva is ki lehetne jelenteni. Csak MSZ-s, DK-s lehetsz, mert csont nélkül beszoptad a propagandájukat.

Ezzel nincs értelme vitába szállni, mert a jövőt én sem ismerem. Lehet, hogy vannak olyanok akik ismerik.

Ne keverj. Sehol nem írtam, hogy aki nem ért egyet Orbánnal az ne írjon.

Engem nem érdekel, hogy a szerző jobboldali, baloldali, vagy egyik sem.

Az Országgyűlés hozhat olyan törvényt, de sokkal nagyobb a legitimitása, ha a szavazásra jogosultak több, mint 50 százaléka megerősíti.

AZ EB akár 3 évig is elhúzhatja a döntést. Egy népszavazás eredménye azonban megsürgetheti a döntéshozatalt.

Stumpf - Berecskereki 0:2

U.i. Mondd, te tényleg ennyire hadilábon állsz a logikus gondolkodással, vagy csupán trollkodsz?

Kiegészítve annyival, hogy nem vagyok jogász - bár évben tantárgy volt a jog is - hanem közgazdász. Beszéltem több jogász barátommal, akik között nemzetközi joghoz értő is van és nekik is ugyanez a véleményük. Az is igaz, hogy megjegyezték; valóban létezik a láthatatlan törvény, így bármi belemagyarázható. Ha pedig belemagyarázható, akkor ha akarják nagy valószínűséggel bele is magyarázzák.
Ahogy ezt néha te is megteszed.

Ennyi volt, elég volt.

Részemről a téma lezárva. Készülök az esti meccsre. További hasznos időtöltést.

A kérdéseidre a válaszom benne van az eddigi hozzászólásimba.
Pá.

Nem, nem, kis sietség, félreértés.
Semmi gond, szerintem.

Nos előkészültem a meccsre. Még van egy órám, mert utána az állatoknak kell foglalkozni.

Nézzük akkor a felvetéseidet.

Amikor valamivel nem értek egyet - Bakó Bea, Stumpf vagy Rajcsányi, esetleg más - akkor mindig leírom a véleményem - ahogy ezt néha Rajcsányi is megtette, pl. e-mailba is - hozzákapcsolva az érvelést. Kritizálod, hogy úgy kezdem "kérdésfeltevés értelmetlen, nem ezt kellett volna írni, stb.", de ez csak egy felvezetés amely hozzátartozik a véleményemhez. Szerintem ebben nincs semmi tiszteletlenség. (Megjegyzem hasonló stílusban válaszolt Rajcsányi e-mailban a hozzá intézett levelembe és még s szurka-piszkát is beleszőtte. Mégsem sértődtem meg rajta, hanem megmosolyogtam.)

Nem az Alaptörvénnyel kapcsolatban írtam, hanem az EP-ET törvénnyel kapcsolatba, ha a kötelező kvótát törvénybe foglalnák és ezzel mozgósítanák például a Liszaboni szerződést.

Az EB határozat hozatal ideje bármekkora lehet. Ezért írtam példaként, hogy akár 3 év is lehet. Ebben az is benne van, hogy rövidebb is lehet.

Ugye nem nehéz ezen eligazodni. Ha nem sikerül nyugodtan írjad le, majd nekifutunk újra., de 6 órakor be kell fejeznem.

"Most miről beszélsz? Az ET/EP jogáról, hogy kötelezően előírja a betelepítést?"

Világosan leírtam, hogy a szerződésekről. Pl. Liszaboni szerződés. Szerinted az ET/EP az szerződés?

Természetesen beszélhetnék az EU egyes szerveinek a jogállásáról is, így az ET/EP jogállásáról, de ez megint egy másik téma. Ebben a vita értelmetlen lenne, mert ezt is tételesen rögzíti az Alapszerződés. Ez a Bakó Bea írásánál már ki lett tárgyalva.

Soha nem menekültem el a vita elöl. Az időm azonban korlátozott. Ugyanakkor van olyan is, amikor a vitának már nincs értelme. Én nem a vita kedvéért vitatkozom, hanem a témáért. Amennyiben a témát kimerítettük és nem jutottunk dűlőre, akkor a továbbinak nincs értelme. Te azonban a végletekig folytatnád. Amikor pedig nincs érved, akkor kötözködsz, olyan kérdéseket teszel fel, amire válasz van a korábbi hozzászólásomban. Javadra legyen írva, hogy durva hangot nem ütsz meg. Kb ennyi az amit még tudok írni válaszként.

Remélem ez kielégít és te is pontot teszel a vitára. Azzal, hogy különböző a véleményünk. Talán olyan is lesz amikor egyező lesz, vagy lesz olyan amiben meg tudunk állapodni.

Remélem jó lesz a meccs és a portugálokat jól elpáholják és a söröm is elég lesz.

Köszönöm a választ. Én is így értettem, de a biztonság kedvéért rákérdeztem.
Szerintem így tiszta a kép.

Egyiknél sem volt népszavazás. A törvény nem írja elő.
A nemzetközi szerződésnél sem. Az Országgyűlésnek kell jóváhagynia. Ez jelenti a ratifikációt. Ettől függetlenül az Országgyűlés, a Kormány, a Köztársasági elnök népszavazásra bocsájthat kérdéseket. Ezekben az esekben nincs szükség támogató aláírásokra.

" Átlátom a jelenlegi népszavazás célját is, a lényeg, hogy a hisztéria hangulat tovább fennmaradhasson, ehhez kell a népszavazás."

Igazad lehet, annak függvényében, hogy kire érted.

A kormány népszavaztat. Megindokolta, hogy miért. Ezzel szemben az ellenzék és a média tovább "csámcsog" rajta, holott még az eredményt sem tudják. Vajon miért teszik ezt? Egyetlen racionális válasz lehet. Tartanak attól, hogy a népszavazás érvényes és eredményes lesz és a kötelező kvóta rendszert a nagy többség elutasítja. Ezt pedig az ő elutasításukra is vonatkozik.
Ez ugyan az, amit Brüsszel kapcsolatban megfogalmazol. Brüsszel azonban van annyira diplomatikus - Merkel is - hogy tudomásul veszi és nem rugózik rajta. Várja az eredményt. Szerintem ez a megfelelő hozzáállás.

értelme semmi,de lehet rá költeni

"Baloldal a szavazókat félre vezetik a nem szavazással."

Így igaz. Ezt tették a december 5. népszavazásnál is, hogy érvénytelen legyen. Sőt a többi népszavazásnál is ezt tették.

nem lehet,viszont most lehet rajta pacigolni...gondolj bele..megvédjükl az embereket panel..emberek bíznak bennünk...s akkor adunk nekik kaját..emberek boldogok..nagyon zanzásítva

a tömeg mindig hiszékeny,a fidesz ügyes abban,hogy átveszi tőlük a gondolkodást..

Válaszok:
pollip | 2016. július 6. 17:49

érdekel a véleménye,hátha felhasználható

Nem gondoltam, hogy brüsszel beszáll a mozgósításba:-))))) persze a kormány oldalán:-))))))))))

Azt mondta brüsszel, hogy a magyarok ellenkezése ellenére is végigviszi a kötelező betelepítést.

ha ennek nincs mozgósító ereje, akkor semminek:-))))
ha-ha-ha béna kacsa brüsszel.

Szerinted brüsszel is hiszékeny? .-)))))))

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. július 6. 17:56
pollip | 2016. július 6. 18:01

ezt megpróbálnád mégegyszer?

Mit nem értesz?

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. július 6. 18:11

Kiegészítés.

Ötven migránst sikerült eddig munkába állítani a 2 millióból Németországban

A Munkaügyi Hivatal szerint jelenleg 300 00 menekült keres állást. A DAX-konzorcium Németország 30 legfontosabb vállalatát tömöríti egybe, köztük olyan cégeket mint az Adidas, BMW, Deutsche Bank, Henkel, Lufthansa, Siemens vagy a Volkswagen. Tevékenységi körük igen széles, ezért tényleg rengeteg különböző pozícióra pályázhatnának a migránsok. Összesen négymillió munkalehetőség vár rájuk! A statisztikák alapján azonban 54 menekültnek sikerült elhelyezkednie eddig a kétmillióból.
2016. július 6.
http://888.hu/article-otven-mi..

Bajba vannak a németek is. Ennyi ember tartása, képzése nem két fillér. A büdzsét igencsak megterheli és még az is lehet, hogy adókat kell emelniük, állami szolgáltatást csökkenteni.

Az egyik hozzászólásomban erre is van válasz. Nem ismétlek. 6 óra van mennem kell.

"Elképesztő: drónokkal támadják a magyar határkerítést
Élő Anita / 2016.07.06., szerda 16:00 /

Elképesztő: drónokkal támadják a magyar határkerítést

Éjjellátó drónok segítségével támadják az embercsempészek a határkerítést, így tudtak a hétvégén 350 migránst átvezetni a magyar őrizet vonalán. Részletes információk a csütörtöki Heti Válaszban.

Hogyan tudtak idén 17700-an átjutni a szigorúan ellenőrzött határvonalon? Bakancs, terepszínű ruha, az ásotthalmi mezőőrökkel indulunk a szerb határra, hogy egy éjszakán keresztül figyeljük a történéseket. A migránsok immár nem százas, kétszázas csoportokban érkeznek, hanem 5-6 fős egységekben. S gyereket elvétve sem találni közöttük, nőt is alig, fiatal, gyorsan mozgó, katonakorú férfiak jönnek, ezekben a napokban leginkább Pakisztánból.


A hosszú határszakaszon vaksötét az éjszaka; a katonasággal és rendőrséggel szemben a szerb és magyar bűnözőkből álló embercsempészek állnak, akik éjjellátó drónokat használnak. Kivág, szalad, meglapul, a migránsok ezt a receptet követik. A cél, hogy minél gyorsabban bejussanak a „magyar mélységbe”, ahogy a katonák mondják, vagyis minél fárasztóbbnak látsszék a kutyás járőrök számára futva üldözni őket az erdőben."

csak az a bajom,hogy semmi értelme a vihogós kommentednek:)

Válaszok:
pollip | 2016. július 6. 18:18

"a tömeg mindig hiszékeny,a fidesz ügyes abban,hogy átveszi tőlük a gondolkodást.."


A te gondolatmenetedet követve: brüsszel is "hiszékeny", mert azt éri el, amit a kormány szeretne: mozgósítani az eredményes és érvényes népszavazásra. Szerinted a hiszékenyek követik a migrációs kérdésben a kormányt.
Igaz, hogy brüsszel kontraproduktív, mert fenyegetésnek szánta, amikor azt mondta, hogy a magyarok ellenére is véghezviszi a kötelező betelepítést. Itthonról nézve ez mozgósító hatású a részvételre. Tehát brüsszel a részvételre és a NEM szavazatra mozgósít, pedig nem ez volt a célja, csak a fenyegetés.

Sajnos én mazohista modon élőben végig hallgattam, s dobtam egy hátast. Én nem tudom, de ennyi primitiv, tájékozatlan agyament hozzászólást egy vitához, téméhoz nem hallottam. A csúcs aztán Junker záróbeszéde volt, ahol nem tudtam eldönteni, hogy mire reagált a foszer, mert azt a zagyvaségot amit összehordott az mindenek a teteje volt.
Isten óvja europát(EU-t) és Magyarországot és azokat a patriota nemzetállami nemzetet akik még nem vesztették el a józan eszüket.

Válaszok:
pollip | 2016. július 6. 18:52

Azt mondták, csak az ep mondathatja le Junckert.
OV nem támogatta a kinevezését, Cameron sem. A többiek megváltoztatják a véleményüket? nem hiszem.

A kérdés egyszerű mint a faék.
A válasz is: nem
Erről nem kell hosszú esszéket firkálni, aki nem fogja fel az beteg.
Stumpf is beteg agyú.

Trócsányi László: A szavazás mindenben megfelel az alkotmánynak

Trócsányi László a sajtótájékoztatón kiemelte: az alaptörvény értelmében Magyarország az EU tagja, de a hatásköröket csak a szükséges mértékig adja át az uniónak, márpedig a migráció a biztonság és a szabadság kérdéskörébe tartozik, amely megosztott hatáskör. Egy ország lakosságáról szóló döntés a tagállam hatáskörébe tartozik - jelentette ki.

Közölte: a nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítéséről szóló októberi népszavazás mindenben megfelel az alkotmánynak.

Trócsányi László elmondta: alkotmányos alapelv, hogy a hatalom birtokosa a nép, és az országot érintő legfontosabb kérdésekben a polgárok közvetlenül, népszavazás útján dönthetnek, a migráció pedig a legfontosabb ügyek közé tartozik.

Emlékeztetett: Magyarország érintett egy kvótaperben is, de az külön kérdés, egy korábbi tanácsi határozat megtámadása, amely szintén a kötelező betelepítéssel kapcsolatos.

Az igazságügyi miniszter jelezte: más országokban is voltak és lesznek is népszavazások az EU-val kapcsolatos kérdésekben.

Felesleges a polémia ha nem érted úgysem fogod érteni, vagy nem akarod érteni.
Számodra nincs több mondanivalóm.

Stumpf intellektuális sznob, legalább tudjuk inkább otthon marad, előveszi kis szőnyegét és Mekkának fordul, ha nem most majd 50 év múlva. Ezt ne vegyék komolyan, viszont, a betelepítés a szuverenitást veszélyezteti az bizonyos. Azok a károgók, miszerint kilép Mo. az Unioból, csak saját vágyaikat fogalmazzák meg. Miért nem értik meg, hogy politikai uniónak nincs itt az ideje, ebben az alapítók sem tudnak egyetérteni. Ha a szavazás kudarccal végződik, akkor nincs mit képviselni az ET-ban. Persze mondhatjuk adjuk fel europaiságunkat, s kezdjünk mecseteket építeni.

Egyelőre a kérdésedre nem tudok választ adni. Találgatni pedig nincs értelme.

Stumpf András provokatív írása esélyes arra, hogy beállítsa az utóbbi hetek kommentelési rekordját. Még valamennyivel vezet az a sületlenség, amely Gyurcsány és Vona összejátszásáról szólt.

Ez alighanem azt mutatja, hogy a migránstéma annyira lázban tartja a Jobbik támogatóit, hogy Vona jobban teszi, ha meg sem kíséreli a bojkott meghirdetését.

Még mindig sokat szerepel a hírtv-ben és az atv-ben? Szerintem ott keveredett rossz társaságba.

Nem Stumpf nem hülye. A Simicska fordulat előtt nagyszerűen tudott volna érvelni a népszavazás mellet. Akár csak a Hír TV műsorvezetői.

Erről van szó.

Igaz. Persze, ha a parlament hoz bármilyen döntést a kérdésben, akkor az első reakció, hogy a diktatórikus rezsim a nép megkérdezése nélkül dönt, lábbal tiporva az emberek akaratát, érdekeit. Vagy: a narancsbolsevik fiúk megint a fejünk felett döntenek, mert a hatalomtól megrészegülve úgy gondolják, ezt is megtehetik.

Magyarország arra ítéltetett, h. lassan egymillió, dinamikusan gyarapodó lélekszámú cigány kisebbséggel próbáljon boldogulni.
Fölösleges leírni, mekkora sikerrel, milyen áron, elég a börtönök lakóit, az általános iskolából lemorzsolódókat, a 18 év alatti szülőket számba venni.

A bevezetendő kvóta rendszer a nagy és gazdag Németországot ilyen jellegű, de súlyosabb -a cigányok évszázadok óta itt vannak, beszélik a nyelvet, közöttük kiemelkedő teljesítményű művészek is vannak, remélhetőleg gyarapodó számban értelmiségiek is-problémától ha nem is mentesítené, de a terheket szétterítené az Unió országaira.
Ilyen számú, munkára belátható időn belül alkalmatlan tömeg ELTARTÁSA még a nagy és gazdag Németországnak is gond, előbb-utóbb választások lesznek, föl fog merülni a felelősség kérdése, mely politikai erők sara, h. ez a társaság iratok és kötelezettségek nélkül ilyen tömegesen, akadály nélkül bemasírozhatott.

A kvóta szerinti beutalás ellen a legnyomósabb érv Brüsszellel és a nagyok és gazdagok érdekeivel szemben egy eredményes népszavazás lenne. Ennek a valószínűsége eléggé billeg, de NEM a felelősen gondolkodó szavazók hiánya, hanem a nem elegendő száma miatt. Meglátjuk, ez olyan helyzet, h. különösebb mérlegelés nélkül az etnikai arányok megváltoztatása ellen el kell menni, s NEM-mel szavazni.

Nem hiszem, h. ez azután bebetonozná a Fideszt, a Fideszt kizárólag a saját, helyenként kifogásolható BELPOLITIKÁJA tudná megbuktatni, főleg akkor, ha az ellenerőket NEM az országot kiárúsítók és eladósítók vezetnék töretlenül. Az ellenzék prominens alakjait a sikeres népszavazás nem igazán hiteltelenítené még erősebben, mint a kormányzati múltjuk, ezen a téren szerintem NINCS lejjebb. Hol a magyar arany, vasúti teherszállítás, cukoripari vertikum?

Más kérdés, h. a SIKERES népszavazás értelmes kompromisszumnak is terepet nyújthatna, pl. szerződés évekre előre, meghatározott összetételű (pl. szlovák mintára keresztény családok számára), és számú, magyar válogatású migráns befogadására. Ennyit a szolidaritásról.

Van a trágárságnak egy mások számára talán viszonylag alacsony foka, ami nálam már sok. X.
Ezt a díszes társaságot, akik szerintem a nevelés, önnevelés, iskola, család csődjei és szégyenei nem muszáj olvasni, általában a tartalmi mondanivalójuk is a formai színvonalán áll, X, hidd el, nem fogsz velük veszteni és hiányozni sem fognak!

Mindjárást itt lészen eme hibás topik


hatszázhatvanhatodik kommentje! :)

Ennyi esztendő telt el Julius Caesar naptárrendszerének bevezetése (ab ovo
Julián naptár :-) )

és egy másik időszámítási rendszer kezdete -
Mohammed futása azaz a Hidzsra között.


Laudetur Al-Masih Isa ibn Maryam! :)

..ööö.. a végeredmény integrálni fog! :-D

Ma hallottam a rádióban:

Egy migránsok ül a padon Németországban, arra megy egy jótündér és megszólítja:
- Hát te miért búsulsz?
- Hát nincs se házam, se kocsim, se jó munkahelyem.
- No akkor tejesítem három kívánságod, mi legyen az első?
- Legyen egy szép házam!
És lesz egy szép háza.
- Mi a második kívánságod?
- Legyen egy új német autóm!
És lesz egy szép új Mercije.
- Mi is volt a harmadik kívánságod? Egy jó munkahely?
-Nem nem, legyek inkább igazi német szőke, kékszemű !
Úgy is lesz, de eltűnik a ház meg kocsi, helyettük egy kőbánya lesz.
-Jajj, mi történt!
-Hát igazi német lettél, a házad meg a kocsid kell a migránsoknak, te meg Mars a bányába dolgozni, hogy eltartsd őket!

Szerintem a népszavazással nincsen baj, hiába fél tőle a ballib.
mMgfelelő számú aláírást kell gyűjteni, ez a titok.

Egyetértünk. Hallani olyan hangokat, hogy brüsszeliták a brexit mellett kampányoltak. Jó lenne, ha minden ilyen kiderülne.
Az viszont biztos, hogy mi októberig sokat fogunk kapni "jó tanácsokból" (fenyegetésekből).

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés