Az oldal - nyilván befektetői nyomásra - a nagyközönség igényeinek kiszolgálását vette célba, magára haragítva ezzel legfontosabb felhasználóit, azokat a kreatív zenészeket és kiszolgálóikat, akik sikerre vitték. Ráadásul ahogy nőtt a felhasználók száma, úgy nőtt az oldalba fektetett dollármilliók száma is - és ezzel együtt a külső, befektetői befolyás. Elkezdtek elszaporodni a vélt vagy valós szerzői jogi problémák, és az ezekből fakadó tartalom- vagy profiltörlések. Nyilván itt nem kalózkodásról van szó, hanem a kismillió nem hivatalos remix, mashup, edit és DJ-mix által generált esetekről. Akinek törlik a profilját, az sohasem vidám, de ez egy ilyen játék, benne van a pakliban. Az igazi probléma nem is ez, hanem az, hogy a nagy multikiadók egyre jobban kezdték sérelmezni, hogy nincs befolyásuk és bevételük sem a SoundCloudon megosztott dalokból. A zenei élet egyik alappilléreként a SoundCloudon egy-egy híres producer sokmillió követővel bír és akár órák alatt is több százezer lejátszást kapnak a nagyobb slágerek, ráadásul a felhasználók minden percben összesen mintegy 20 órányi zenét töltenek fel. És ez az óriási hatalom teljes mértékben független volt, a zeneipari mogulok számára irányíthatatlan.
A multik már megint odavágnak
Hogy ki irányítja ezt az egész folyamatot, az pedig nagyon nem mindegy, ezért a nagy kiadók jól bevált módszerüket vették elő, elkezdték perelgetni a SoundCloudot (a Sony pedig letöröltette az összes hozzá tartozó zeneművet), és megpróbáltak egy hasonló hatalomátvételt véghez vinni, mint a YouTube esetében, azaz pénzt követelni minden egyes lejátszás után. Mivel a SoundCloud azonban nem Spotify vagy YouTube, hanem egy profi eszköz, így itt nincsenek reklámok sem; ahhoz, hogy legyenek, megint át kellene teljesen alakítani a szolgáltatást, ami ugye egyszer már nagy botrányt kavart.
Nemrégiben megjelentek az első hírek az új, előfizetés alapú SoundCloud rendszerről,amikor a hallgatók egy havi díjért cserébe reklámmentesen hallgathatnak zenét. Nade: a SoundCloud esetében a tartalomgyártók nagy része is fizet a tárhelyért, azaz most úgy állunk, hogy a zenész is fizet, hogy a SoundCloudon tárolhassa zenéit, amiknek a meghallgatásáért a hallgatónak is fizetnie kell (vagy helyette a cégnek). Nem túl nyerő párosítás ez a nyilvánosság szemében.
A SoundCloud tehát nagyon rosszul jött ki ezekből a csatározásokból, egyre-másra bukta el a legfontosabb meccseket. A kiadók ráadásul olyan adminjogokat harcoltak ki maguknak, hogy most már ők maguk is törölhetnek dalokat vagy egész profilokat a SoundCloudról, ami azért - lássuk be - elég riasztó. De maga a SoundCloud is bőszen takarítani kezdett, és jelentős zenei magazinok, sztárproducerek accountjait törlik ma is folyamatosan egy-egy vitatható tárolt hangfájl miatt. A nagy kiadók a befolyásszerzés reményében egyre jobban sarokba szorítják az oldalt, ami pedig folyamatosan irtja a saját felhasználóit és drámai mértékben veszíti el saját hitelességét és táborát.