A Városliget bosszúja

2014. április 9. 16:23

Pákozdi Imre
Tanulságos, hogy a minapi országgyűlési választáson a Fidesz minden, a Városligettel határos egyéni választókörzetben vereséget szenvedett.

Tanulságos, hogy a minapi országgyűlési választáson a Fidesz minden, a Városligettel határos egyéni választókörzetben vereséget szenvedett. A közpark tervezett beépítése, a Liget Budapest nevű rémálom ellen az elmúlt hónapokban közel négyezer tiltakozó aláírás jött össze. Ennek tükrében nyugodtan tekinthetjük a fenti kormányzati szándék elleni újabb tiltakozásnak, hogy a VI-VII. kerületben, a XIII. kerületben és a XIV. kerületben, tehát az 5., a 7. és a 8. választókörzetben a polgárok többsége elutasította azt a pártot, amelynek diktatórikusan erőszakolt szándéka nem csupán a Városliget létét fenyegeti, de az építkezés legalább négy évére szavatoltan megkeserítené a Liget körül lakók életét. Különösen figyelemreméltó a vereség a Városliget gazdájának tekinthető XIV. kerületben, ahol azt a Papcsák Ferenc polgármestert ütötték el az egyéni képviselőségtől, aki önálló indítványként - tehát a parlamenti bizottságokat megkerülve - benyújtotta a városligetitörvényt, tehát a Liget ügyében releváns fővárosi szabályok figyelmen kívül hagyását törvényesítő 2013. évi CCXLII. törvényt.

Pákozdi Imre

 

Összesen 54 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A szakmai és civil tiltakozóknak
teljesen igazuk van.

A tervezett épületek lehetetlenné tennék, hogy a Városliget visszakapja azt a széles sávot,
amit korábban, a felvonulások (és szükségreptér) számára lecsaptak belőle.

A városligeti erdőben rejtőködnek a liberál-bolsevista partizánok.

Válaszok:
Laibach | 2014. április 9. 16:54

A "felvonulási tér" a szülőhazájuk...

A ligetben megszűnik a betontenger. Sokkal több lesz a zöld terület, A PECSA egy förmedvény kívül, belül. Mára a Városliget koszos lepusztult lett. Ha a Fidesz hozzáfog ez is gyönyörű lesz, mint minden, amit eddig épített, felújított!

Válaszok:
Schollander | 2014. április 9. 21:14

Most a Városligetről beszélünk. Egyébként a Népliget is fel lesz újítva és akkor talán eltűnik onnan az a sok homokos prostipasi.

Szerintem egy dolog a futballrajongó, más dolog akiktől én is féltem a stadionokat, a futball huligán.

"Ha a Fidesz hozzáfog ez is gyönyörű lesz, mint minden, amit eddig épített, felújított!"

Eeegen.
Tárgyi tudás nélkül lehet legjobban lelkesedni.

Nesze egy szakmai vélemény:

A Magyar Urbanisztikai Társaság SZAKMAI ÁLLÁSFOGLALÁSA:

"A Magyar Urbanisztikai Társaság elnöksége részletesen megtárgyalta a kérdést, s rendezvényen biztosított lehetőséget a kormányzati tervek megismerésére és vitájára minden érdeklődő számára. Az itt részvevők többsége s az elnökség – a fentieken túlmenően – nem látja biztosítottnak a város területén előkészítés alatt álló nagy állami beruházások összehangoltságát, és nem látja alátámasztottnak azt, hogy a százmilliárdos nagyságrendű múzeumfejlesztések valóban érdemi hozzájárulást jelentenének a gazdasági prosperitás megteremtéséhez, továbbá azt sem, hogy az ilyen fejlesztéseket a Városligethez csatlakozva lenne a legelőnyösebb megvalósítani. Megítélésünk szerint – ha valóban új múzeumok szükségesek az ország számára – azokat a város elhanyagolt területeinek értéknövelésére célszerű felhasználni, lehetőleg funkcióvesztett objektumok újrahasznosításával (mint ahogy az történt például a Millenáris Park esetében). Európa építészetének java már túljutott az ikonikus épületek hajszolásán, s a legújabb múzeumok több esetben is egészen egyszerű épületben valósulnak meg: átadva a „szerepet” a belső tartalomnak, a kiállítási tárgyaknak, műveknek."

Teljes szöveg:
http://epiteszforum.hu/a-mut-e..

Válaszok:
Sulammit | 2014. április 9. 23:01

Nálunk szoci a polgármester és maradni is fog, mert egymás után hozatja rendbe a játszótereket, és jó pár füvespályát kaptak az iskolák és a játszóterek a VÁLSÁG közepette. Ez nagyon fontos.
Amikor az Olimpiai játszóteret megnéztem, ott is volt egy, de huszonévesek fociztak rajta nagy örömmel. Hol tudtak ők a belvárosban eddig focizni? Ezek a kölykök nem bandáznak, mert focizni jobban szeretnek.

Válaszok:
zenebono | 2014. április 10. 0:36

Milyen beszéd ez? A vidéki is mondhatná, hogy nem ad bele a metróépítésbe, mert sosem fogja használni.
A tervek kitűnőek! A Nemzeti Galériának, nem volt kitűnő otthona a Várnegyedben. Ezt, csak az előző igazgató állította.

Válaszok:
belga | 2014. április 10. 7:57

Persze, kiköltöztetni a lepratelepre! És a régi ház felújítása az neked smafú! Tedd mellé Baán László tervezetét is.
Tudod amikor a parlament felújítása elkészült, az egyik fő, fő idegenvezető azon rinyált, hogy a külföldiekkel busszal nem lehet megközelíteni. Hazudott, mert parkolhat a közelben. Aztán Rómában, a város szélén le kell rakni a buszokat.
Egy másik idegenvezető meg azért panaszkodott, hogy a Budai várban nincs semmi látnivaló és a külföldieket fél óra múlva le kell hozni onnan.
Ezek mind marhaságok. Órákat el lehet tölteni a várban. És a szakértőiddel meg egyenesen megakarták puccsolni a városligeti terveket.

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 0:11

A Magyar Urbanisztikai Társaság
honlapja:

http://www.mut.hu/?module=news..

Keresgélj benne "Kormányzati Évikét".
Na, találtál?

"Ismerjük. Köszönjük, számotokra csak az a..."

1.)
Kiknek a nevében (és felhatalmazásából) nyilatkozol többesben?

2.)
Csak semmi "számotokra" meg "TI".
Csak a saját nevemben írok.
Ha mást idézek (mint látod), megadom a forrást.

3.)
A Magyar Urbanisztikai Társaság szakmai állásfoglalását idéztem. (Megjegyzem, a MUT elnökét régóta - nemcsak emberi, szakmai téren is - ismerem.)

Te milyen alapon minősítgeted "bal-hibbant"-nak, "begyöpesedett"-nek "rózsaszínű alsógatyát hordó"-nak a MUT véleményét megfogalmazó szakembereket?
Tudod egyáltalán, kiket sértegetsz?
Ugye,
hogy gőzöd sincs, csak vagdalkozol...

4.)
Mivel ez elsősorban VÁROSÉPÍTÉSZETI és ÉPÍTÉSZETI téma,
állj elő
az általad emlegetett többségi "tábor"-ból szakmabeli (városépítész, építész) szakvéleményekkel, amelyek cáfolják a MUT és más szakmabeliek érveit és támogatják a Múzeumi Negyed építését a Ligetben.
Nos?

Sajnos, nagyon tájékozatlan vagy a témában.

Tárgyi ismereteid hiányát a kormányzat iránti lelkesedésed nem pótolja.
Az alapos tájékozódást javasolom neked.

Baán László közgazdász, múzeumigazgató, kormánybiztos,
de nem városépítész, nem építész.
Az általa menedzselt Liget Budapest program tervpályázati kiírását előkészítő munkába
csupán múzeumi szakembereket hívtak meg,
városépítészt, (fő)városhoz értő fejlesztőt, építőt, tájépítészt, műemlékvédőt viszont nem.

A témában komoly szakmai vélemények jelentek meg, de úgy látszik, Baánék (mögöttük persze Orbánék) erőből fogják lenyomni a városligeti projektet.

Pedig itt van például egy értelmes és kompromisszumos javaslat:
http://epiteszforum.hu/liget-b..

De persze Sulammit nick a mandinerről jobban tudja, ugye...
(:-(((

Válaszok:
Sulammit | 2014. április 10. 1:27

Az Olimpiai park nem az 5. kerületben van?

Válaszok:
Sulammit | 2014. április 10. 1:11

Igen. És már nem kell attól félned, hogy a gyereked egy kutyaszarba tenyerel.

Tévedsz, nem a mandinerből tudom, hanem számtalanszor hallottam Baán Lászlótól a terveket és azt is, hogy mivel vádolják. Most azzal, hogy nem marad zöld övezet a ligetben. Ezt is cáfolta. Már a Nemzeti Galéria volt igazgatója beindította ellene a támadást 2-3 éve. Mindent rendbehozunk és mindig vannak akik keresztbe akarnak tenni. A Demszky alatti főépítésszel is ezt csinálták. Állandóan lobbiztak ellene. És, ha valamit elrontottak, mosták kezeiket. Az építészek között mindig vita van. Pl. a Kálvin térre felhúzott üvegmicsoda, nem illik a tér hangulatához, takarja a múzeumot, ráadásul az irodák mindig üresen állnak. Na mégis mindenki ellemkezése ellenére megépítették. Dühítő!

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 10:11

Ha jártál a ligetben akár egyszer is mondd meg nekem, hogy azon az egy kis dombfélén kívül, hol tudsz leülni a fűbe? SEHOL, mert nincs zöld fű!

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 10:23

"A Nemzeti Galériának, nem volt kitűnő otthona a Várnegyedben."

Miért is?
Én pl kifejezetten nagy örömmel látogattam a Várban lévő NG kiállításait. Az külön öröm volt a számomra, hogy oda-vissza menet kicsit a Várban is sétálhattam.
A Szépművészetibe kifejezetten kiállítást megyek megnézni. A Városligetben pedig akkor sétálok, ha a gyerekekkel állatkertezünk.
Nekem ez így nagyon megfelelt.

Érdekelne mi lesz a Nemzeti Galéria helyén? Mert az a gyanúm, hogy a fő ok itt keresendő. A többi csak duma.

1.)
"Tévedsz, nem a mandinerből tudom, hanem számtalanszor hallottam Baán Lászlótól a terveket és azt is, hogy mivel vádolják."

Szóval,
CSAK BAÁN LÁSZLÓ ELŐADÁSÁBAN
ismered a terveket is és az ellenvéleményeket is.

Na, ez nagy baj.
Baán közgazdász, múzeumigazgató, a projekt kormánybiztosa. Az utóbbi két funkciójában kifejezetten az az érdeke, hogy ezt a projektet keresztülverje.
Majd bolond lenne tárgyilagosan előadni az általa szolgált koncepciót ellenzők szakmai véleményeit.

Ha hajlandó lettél volna megismerni az ellenzők szakmai véleményeit,
akkor olvastad volna
- a Magyar Urbanisztikai Társaság állásfoglalását (korábban idéztem),
- vagy a Magyar Építész Kamara Táj- és Kertépítészeti tagozati vezetőségének közleményét:

"A vezetőség egyöntetű állásfoglalása ezzel kapcsolatosan az, hogy a pályázati helyszín e célra nem megfelelő, mert a Múzeum - Liget koncepció súlyosan veszélyezteti a főváros egyik legnépszerűbb városi parkjának zöldterületi jogi státuszát, és megengedhetetlen mértékben terhelné tovább az amúgy is túlterhelt és túlépített közpark zöldfelületeit. A vezetőség a közel 200 éves Városligetet nemzeti örökségünk részének tekinti, hiszen ez volt a világon az első igazi városi közpark: a város területén, a városi polgárok kívánságára és részben közadakozásból épült, a kor egyik kiváló tájépítészének tervei alapján.
A vezetőség egyetért a MUT korábban közzétett állásfoglalásával
és aggályosnak tartja a turisztikai fejlesztések ilyen mértékű koncentrációját, ami óhatatlanul a Városliget több évszázados és ma is nagy jelentőségű rekreációs, ökológiai, valamint építészeti, városszerkezeti és tájépítészeti értékeinek csorbulását okozhatja. A Városliget rekreációs, településökológiai, várostörténeti és tájépítészeti jelentősége miatt a közpark megújítását (a zöldfelületi arány megtartása mellett) a vezetőség indokoltnak tartja, és feltétlenül szorgalmazza."

http://epiteszforum.hu/a-mek-t..

-vagy pl. ezeket:
A MUT székházban megrendezett műhelyvita a múzeumi negyed részletesebb terveiről:
http://epiteszforum.hu/muzeumi..

Városliget vagy múzeumi negyed - park vagy szórakoztató központ?
http://epiteszforum.hu/varosli..

2.)
Ezt is írtad:
"Mindent rendbehozunk és mindig vannak akik keresztbe akarnak tenni. A Demszky alatti főépítésszel is ezt csinálták. Állandóan lobbiztak ellene."

Mondom, hogy tájékozatlan vagy.
Az általad emlegetett főépítész, Schneller István
(1995-től 2006-ig volt budapesti főépítész),
éppen
az egyike azon szakmabéli ellenzőknek, akik Baán-menedzselte projekt elleni tiltakozást kezdeményezték.

3.)
A Kálvin téri épületek megítélése itt nem téma.

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 17:15

Mielőtt tovább érvelnénk a liget mellett vagy ellene, nézzük meg, hogy mi volt a kiindulópont. A bosszú! De akkor kérdem én miért 22 szavazat a különbség a XVIII. ker-ben? Simon Gábor után Kunhalmit indították két csaló és lehet, hogy az mszp győz!

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 10:41

"Ha jártál a ligetben akár egyszer is mondd meg nekem, hogy azon az egy kis dombfélén kívül, hol tudsz leülni a fűbe? SEHOL, mert nincs zöld fű!"

Mondd, te ezzel próbálsz érvelni a Baán-féle ligeti Múzeumnegyed megvalósítása mellett?
Lásd be, ez ostobaság!

Hiszen, ha hajlandó lennél végiggondolni a dolgot,
akkor magad is rájönnél,
hogy "zöld füvet", vagyis gondozott növényzetet,
ápolt parkot
a Múzeumnegyed NÉLKÜL,
sokkal olcsóbban, egyszerűbben és rövidebb idő alatt lehetne a Városligetben teremteni.

Válaszok:
Sulammit | 2014. április 10. 13:12

Csúnyán elnézted.
Tájékoztatlak, hogy a XVIII. kerület (Pestszentlőrinc és Pestszentimre) NEM HATÁROS a Városligettel,sőt, igencsak messze van tőle.

A kiindulópont ugyanis
- nem a bosszú,
- hanem a Városliget bosszúja volt.

Látod-látod,
hova vezet a kritikátlan párt-lelkesedés...

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 12:28
Sulammit | 2014. április 10. 12:32
Sulammit | 2014. április 10. 12:44

Hejhó! PLease Reply:

http://kics.it/4OL9yw

..meg ott a következőre is..;)

Látom, azért nem kell aggódnod, Sulammit.

Írhatsz bármekkora ökörséget,
rövid időn belül
ismeretlen elvbarátaid sietnek kifejezni,
hogy nem állsz egyedül azzal az ostobasággal...

Pont arról írtam, hogy nem kell a Városligettel határos kerület ahhoz, hogy veszítsen a Fidesz. Tudom hol van Lőrinc, lehet, hogy pont onnan írok neked.
Tehát nem biztos, hogy a városligeti beruházás vezetett a vereséghez, de, ha van erre bizonyítékod, szívesen elolvasom.

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 13:08

Egyébként eddig kerültük a személyeskedést. Ha tovább akarsz velem vitatkozni, tedd ezt továbbra is. Ha megkérhetlek!

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 13:20

Nem.
Nem arról írtál,
hanem ezt írtad:
"Mielőtt tovább érvelnénk a liget mellett vagy ellene, nézzük meg, hogy mi volt a kiindulópont. A bosszú!"

Nézd meg, hol vagy,
milyen cikk ennek a vitának a kiindulópontja.
Mert a cikk cime: "A Városliget bosszúja" és EZ a kiindulópont.
Nem általában a bosszú,
hanem a Városliget, az azzal határos kerületek bosszúja.

Itt én ebben a cikkben felvetett témában vitázom.

Válaszok:
Sulammit | 2014. április 10. 13:14

Szóval, az volt a legnagyobb kifogása az ellenzőknek, hogy "az a szép zöld gyep, csak az fog hiányozni" Égig érő fű c. filmből idéztem a zseniális Rajz Jánost.
Erre fel mondta Baán László, hogy még több zöld lesz, mint eddig volt, mert eddig egyébként is több volt a lebetonozott terület, mint a zöld. Hol ez a kifogásuk, hol az, az egyikre válaszolnak, elővesznek egy újat.
A Városliget rendbehozatala, parkosítása az egyik cél, ami nem zárja ki a másikat, hogy Múzeumnegyed is épüljön.

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 13:30

Igen rövidítettem, én is a Városliget bosszújára gondoltam, hiszen arról beszélünk, nem kimondva ezt a két szót.

Válaszok:
Schollander | 2014. április 10. 13:26

Megkérhetsz.

De ha
neked az személyeskedés,
- hogy szóvá teszem a kritikátlan hozzáállásodat (hogy még a nyilvánvaló butaságot is képes vagy körömszakadtáig védeni),
- hogy a neked rokonszenves párt tervezett beruházásait ellenző véleményeket kapásból utasítod el (anélkül, hogy azokat ismernéd),
akkor
sok értelme nincs, hogy vitázzunk.

(Mondd, neked csak mindenben egyetértő beírásaid vannak, vagy lehet olvasni valahol tőled olyanokat, hogy pl.
"jogos a kritika, ezt a Fidesz/KDNP bizony, tényleg elbaltázta, sajnos, az ellenfélnek van igaza"
vagy: "XY (a Fidesz/KDNP embere) tényleg hazudott/hülyeséget mondott/tett, jogosan bírálják", stb.)

Igen?
A Városliget bosszújára gondoltál?

És ezért ugye,
előjöttél a XVIII. kerület választási eredményével, aminek semmi köze sincs a vitaindító cikkben szereplő kerületekhez.

Jajjj.

Válaszok:
Sulammit | 2014. április 10. 13:47

Az EGYIK kifogás volt.

Olvasd el szépen azokat a forrásokat,
amiket az orrod alá dugtam.

AKKOR képben leszel,
mert csupán Baánék egyoldalú és elfogult tájékoztatása ismeretében nem vagy képben.

Most kérdezem a szerzőt!
Akkor is gyűjtöttek aláírást, amikor a "tó" úgy nézett ki ahogy. Se csónakázás, se jégpálya?
Akkor is amikor a vár előtti tó eliszaposodott és nem kotorta ki senki?
A Pecsa előtti beton förmedvény (pihenő hely) hogy néz ki? Az nem zavarta az ott lakókat? Nem sorolom tovább, aki ismeri a ligetet tudja, hogy miről beszélek.
A XIII. ker. kaszált a legnagyobbat - szokása szerint. ANGYALFÖLD szoci birodalom. És mint írtad ez a legkevésbé határos a ligettel az Állatkerttel, tehát nem érintettek a témában. . Ők a Margitszigetre járnak, futni, amit éppen felújít a Főváros, és nem nyúlt hozzá hosszú évekig a kerület.
A VI. - _VII. 442 szavazattal veszített, tehát ez sem a Városliget bosszúja.
A XIV. 1875 szavazattal kapott ki. Nem ezen a részen folyna az építkezés.

Igen.

Nincs.

Pont ez a lényeg, hogy más kerületekben is vesztett a Fidesz és nem csak a Városligettel határos kerületekben. Mert, ha csak ott vesztett volna, akkor el lehetne gondolkodni a címen és a cikken. De csak akkor.

Tiltakozhatnak urbanisták, építészek,
a kormányt ez nem érdekli,
keresztülveri a dolgot:

http://hvg.hu/gazdasag/2014041..

Lehet ujjongani, diadalittasan ugrálni a Fidesz-táborban...
(:–(((

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés