Alkonytájbíró

2013. december 14. 10:57

M. Tóth Balázs
hvg.hu
A nyugati értékek megkoptak, a tulajdonjog már nem abszolutizálható?

„A nyugati értékek megkoptak, a tulajdonjog már nem abszolutizálható. A strasbourgi bíróság nem mérce. Az Alkotmánybíróság hatásköreinek elvonása értelemszerűen következett a mostani válságból. Nem egy liloid csudabogár vagy extrémista hőzöngő látja így, hanem egy valódi alkotmánybíró. (...)


Végül arról is érdemes megemlékezni, hogy Dienes-Oehm Egon szerint 2010-ben gazdasági szükséghelyzet, államcsődveszély volt, ami igenis indokolttá tett rendkívüli intézkedéseket, például az Alkotmánybíróság kitiltását a közpénzügyekből. Szerinte a szabadversenyes gazdasági modellünk megbukott, át kellett adnia a helyét az erős kézzel vezérelt centralizált piacgazdasági modellnek.

Nem tudok erre jobban reagálni, mint Sólyom László tette, aki úgy érvelt: valódi szükséghelyzet és tényleges államcsőd nem 2010-ben, hanem 1990-ben volt, az Alkotmánybíróságnak vagy a kormánynak mégsem jutott eszébe az új alkotmány felfüggesztése. És akkor nem szabadságharcot vívtunk Európa ellen, hanem igyekeztünk bebizonyítani Európának, hogy a megelőző 40 év ellenére képesek vagyunk civilizáltan és alkotmányosan viselkedni.

Úgy tűnik, ma tényleg más idők járnak errefelé. Bealkonyult.”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 44 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nektek alkonyult be barátom, ezt nem tudjátok bevenni.

Azért akarják Ukrajnát mindenáron megszerezni, hogy utána szabadságharcba kezdjenek ellene?

A pravoszláv Ukrajna nem félázsiai betolakodó, ha már ezt feszegetjük? Vagy piacnak már a félázsiai betolakodó is megfelel?

Na, bumm.
Ez is egy vélemény.

Na és? Nem feltétlen kell elfogadnunk az idegen érdekekhez igazított jogrendszert.

Ugyan sokan teszik szóvá a nemzet érdekével ellentétes szabályozás eltörlését, azzal csak önmagukat minősítik, nem az új jogrendszerünket.

Attól még a többség akarata fog érvényesülni.

M(arha?). Tóth Balázs írja:

"az Alapjogi Chartát már 2000-ben megszövegezték, később a tervezett közös Európai Alkotmány részeként kívánták kötelezővé tenni, de normatív erővel valójában csak a 2007-es lisszaboni szerződés ruházta fel.

De a szöveg egyébként sem a tulajdonjog degradációjáról árulkodik, ugyanis így szól:

„Mindenkinek joga van ahhoz, hogy jogszerűen szerzett tulajdonát birtokolja, használja, azzal rendelkezzen és azt örökül hagyja. Tulajdonától senkit sem lehet megfosztani, kivéve, ha ez közérdekből, a törvényben meghatározott esetekben és feltételekkel, valamint az ezáltal elszenvedett veszteségekért kellő időben fizetett méltányos összegű kártalanítás mellett történik. "

M(arha?). Tóth Balázs hol volt, amikor ezek a sajnálatos események történtek, amelyek egyáltalán nincsenek összhangban Alapjogi Chartával, amelyet állítólag már 2000-ben megszövegezték és később állítólag a tervezett közös Európai Alkotmány részeként kívánták kötelezővé tenni, de normatív erővel állítólag valójában csak a 2007-es lisszaboni szerződés ruházta fel.

M(arha?). Tóth Balázs arra is gondolhatna, ha akarna, hogy az EU részéről, például

a ciprusi válság kezelésével kapcsolatban olyan megoldások is születtek, amelyek a magántulajdon szentségével nincsenek összhangban.

A Ciprusi helyzet stabilizálása érdekében az EU is kiszámíthatatlan döntéseket hozott, amikor a 100000 euró feletti betéteket megdézsmáltatta.

(Ciprus államosítja a 100 000 euró fölötti bankbetétek felét
2013. július 29. hétfő | Kategória Ajánlott hírek,EU-hírek,Gazdaság,Kiemelt | Szerző Timi

A legnagyobb ciprusi bank, a Bank of Cyprus nagybetétesei a 100 ezer euró feletti megtakarításuk közel 50 százalékát veszítik el a kormány és az országnak hitelezők között vasárnap létrejött megállapodás értelmében, ez még mindig valamivel kedvezőbb számukra az eredeti tervekhez képest.)

Schobert: Ez a kommunista államosítás tökéletes példája

Index
2013. április 3.,
Schobert Norbert szerint a ciprusi betétek elvétele olyan, mintha az állami kórházban a műtéteknél a páciensek egyik veséjét kivennék és eladnák. Azt mondja, egyik barátja minden megtakarítását elvesztette - valójában azonban csak a 100 ezer euró feletti betéteket adóztatják. Szerinte akik vesztettek, sokan öngyilkosok lesznek, persze ez nincs a híradóban. "Az Auróra leadta az első lövéseket a Téli Palotára."

"Ez a kommunista államosítás tökéletes példája az EU-ban. "

De mégsem kommunisták intézkedtek így, hanem az EU felelős, döntési helyzeteben lévő vezetői, a ciprusi helyzet stabilizálása érdekében, akik nem vették komolyan M(arha?). Tóth Balázs ömlengéseit az állítólagosan tervezett közös Európai Alkotmányról.

Ahogyan annak idején kötelező volt az oroszokat felszabadítónak tekinteni, úgy kötelező most az EU tagságot egy mindenek felett álló áldásnak elfogadni.

Hiába sorolják a különbségeket, mindkét esetben az egyik ránk erőltetett hatalmat váltotta egy másik, ez a lényeg.

Az én családomban erőszaktevő gyilkosok voltak, nekem csak ez számít. Utána meg apámat tették tönkre, mikor elvették a műhelyét.

Ha másoknak jogos a hetven éves sérelem, akkor nekem is.

Az EU pedig meg nem jótékonysági intézmény, aki felkarol egy előzőleg kifosztott, szétprivatizált, lepukkadt országot. Csak haszonelvűen fogadott be minket a többi keleti országgal együtt, ahogyan haszonelvűen kell neki most Ukrajna.

Pont úgy, ahogyan Sztálin is csak haszonelvűen "szabadított fel" minket, bár nekem még úgy hazudták, hogy önzetlen barátságból.

Nem minden olyan egyszerű ahogyan azt az ön egyszerűnek alkotott agya elképzeli.

Írja:

A. "És nem szembehugyozni mindennel és mindenkivel!"

Ebben a baromi állításban benne van az a balhite, hogy a mostani magyar kormány szembehugyoz mindennel és mindenkivel


B. "Senki nem tiltja hogy hatékonyan költse az állam a pénzét!"

Ebben a baromi állításban benne van az a balhite, hogy minden gondunk abból származik, hogy a mostani magyar kormányon múlik, hogy utolérjük a művelt nyugatot.

Beteges rosszindulatú agyában meg sem fordul, hogy azok az országok, amelyek évtizedekig a béketábor foglyai voltak nem voltak képesek utolérni Nyugatot.

Minden erőfeszítés ellenére leállt a gazdasági kiegyenlítődés Németország keleti és nyugati része között írja a Süddeutsche Zeitung.

A német egység újrateremtése óta eltelt 22 év után a kelet-német gazdaság még mindig nem elég nagy.

Keleten a GDP 2011-ben a nyugatnémet szint 71 százalékát érte el, az előző évben ez az arány még 73 százalék volt.

A gyengeségnek strukturális okai vannak:
1. kicsi a középosztály és
2. ehhez kapcsolódik az innováció és az export gyengesége,
3. hiányoznak a vezetési központok,
4. az eredeti kelet-német nagyvállalatok,
5. az új szövetségi tartományokban elöregedtek a lakosok,
6. és a számuk is csökkent.
7. A kelet-német leányvállalatoknál alig folyik kutatás,
8. mert az többnyire közvetlenül a konszernek központjához kötődik.

Amennyiben a mindenkori gazdasági teljesítmény így alakul, Kelet-Németország örökre lemarad figyelmeztet a bajor lap.


C "Senki nem tiltja hogy idiótákat válasszunk meg....sajnos!"
Attól hogy egy magafajta idióta másról azt állítja, hogy idióta, az a másik még nem válik idiótává!

D. "Senki nem tiltja hogy 10%al nőjön a GDP!."

Senki sem tiltja, hanem csak a valóság.

Bod Péter Ákos egy korábbi interjúban ráirányította a figyelmet fontos problémákra:

A mi természetes növekedési rátánk, amely függ a munkaerőtől, a tőkeállománytól, az intézményi feltételektől, a piacszerkezettől, az eltartottak-aktívak arányától, a népesség egészségügyi állapotától, vagyis jó néhány gazdasági és szociális körülménytől, már a 60-as években 2-3% volt, harmada-negyede Dél-Koreának.

A növekedési lehetőségek peremfeltételeiben nem jött létre lényeges javulás.

Sőt a ballib kormányzat elképesztően rossz állapotban adta át a kormányzást.

Ugyan, mi volt, amit hoztak, és aminek fejében majdnem mindent elvisznek

EUROSTA adatok 2012-ből

nem igazán hátulkullogónak mutat bennünket.

Azon személyek aránya, akik a szegénységi küszöb alatti jövedelemmel rendelkeznek. Ez a küszöb az országos szabadon elkölthető medián ekvivalens jövedelem 60%-a (társadalmi juttatások után).

2012

EU (28 countries) 14,5
EU–27 14,4
Belgium 17,6p
Bulgária 28,2
Csehország 6,0
Dánia 14,1
Németország 15,0
Észtország 17,2
Írország ..
Greece 17,2
Spanyolország 14,8
Franciaország 9,4
Horvátország 26,5
Olaszország 16,3
Ciprus 29,3
Lettország 14,0
Litvánia 18,7
Luxemburg 6,1
Magyarország 6,0
Málta 17,4
Hollandia 5,5
Ausztria ..
Lengyelország 14,0
Portugália 17,4
Románia 15,4
Szlovénia 19,6
Szlovákia 7,8
Finnország 18,4
Svédország 17,5
Nagy-Britannia 16,1
Izland 4,5
Norvégia 9,3

Ha nem elég meggyőző, akkor nézzük ezt, ugyanonnan.
Gazdasági hangulatindex (2012. Dec. –2013. Nov)
Index, szezonálisan kiigazítva

2012. D 2013. N

Eurózóna (17 ország) 88,0 98,5
EU–27 89,3 102,1
Belgium 89,8 103,1
Bulgária 95,3 95,0
Csehország 87,4 97,0
Dánia 96,7 107,6
Németország 96,6 105,7
Észtország 101,8 103,8
Greece 86,9 91,2
Spanyolország 87,7 96,0
Franciaország 89,6 95,2
Horvátország 95,9 96,7
Olaszország 83,6 93,9
Ciprus 73,5 84,6
Lettország 104,9 104,4
Litvánia 101,5 102,3
Luxemburg 78,9 93,2
Magyarország 93,1 110,9
Málta 98,4 110,1
Hollandia 85,3 96,4
Ausztria 92,6 101,4
Lengyelország 86,7 92,1
Portugália 81,1 94,0
Románia 95,8 95,3
Szlovénia 86,0 91,8
Szlovákia 87,4 93,0
Finnország 92,8 94,5
Svédország 94,6 107,6
Nagy-Britannia 97,1 115,2

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés