Felavatták a Mercedes kecskeméti gyárát

2012. március 29. 16:14
Megindult a termelés a Mercedes-Benz új kecskeméti személyautó-gyárában. A gyár dolgozóinak létszámát hamarosan 3000-re növelik. A tervek szerint évi 100-120 ezer gépkocsit gyárt a kecskeméti gyár. Orbán Viktor szerint a Mercedes-gyár mutatja a jó irányt, amely olyan jövőbe vezet, amelyben Európa maga mögött hagyhatja nyomasztó válságát, mert újra megtanul dolgozni.

A Mercedes-Benz új kecskeméti személyautó-gyárának csütörtöki avatásán Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója bejelentette, hogy a gyár dolgozóinak létszámát 3000-ra növelik a kompakt autó osztály generációjának újabb modellje iránt jelentkező kiemelt érdeklődés miatt. A Daimler AG igazgatója hangsúlyozta: a tervek szerint évi 100-120 ezer gépkocsit gyárt a kecskeméti gyár, így a németországi, rastatti gyárral együtt most már elegendő a kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a vevői igényeket a prémium kompakt kategóriában is. Dieter Zetsche bejelentette: az új B osztály személygépkocsijaira több mint százezer rendelés érkezett eddig. Magyarországon a Mercedes-Benz A és B osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyártanak kezdetben.

Orbán Viktor kormányfő a kecskeméti ünnepségen mondott beszédében hangsúlyozta: a Mercedes-gyár magyar dolgozói hozzájárulnak a magyar járműipar szárnyalásához és a német-magyar gazdasági együttműködés erősítéséhez. Megjegyezte, az autógyártás a teljes magyar gazdaság csaknem egytizedét kitevő iparág. Orbán Viktor megítélése szerint a csütörtöki gyáravatás is azt mutatja, „jó úton járunk, és német barátaink az élő bizonyítékai annak, hogy ezen az úton nem egyedül megyünk”.

„Egy olyan autóipari vállalat sikeres gyáralapítását ünnepeljük, amelynek nevéhez nem kisebb innováció kötődik, mint az autó feltalálása” - hangoztatta a miniszterelnök. Ismét kiemelte, hogy Európának megújulásra van szüksége, amellyel kapcsolatban hangsúlyozta: a Mercedes-gyár avatása utat és reményt mutat. Európát pedig éppen Németország és Közép-Európa együttműködése tudja megújítani. A hagyományosan erős német gazdaság és a legnagyobb növekedési tartalékokkal rendelkező Közép-Európa „közös erővel fogja felrázni az egykor szebb napokat látott kontinensünket, és fel fogja pörgetni Európa gazdaságát” - mondta Orbán Viktor, hozzátéve: Magyarország mindig is szövetségesének tekintette Németországot. Orbán szerint Magyarország tisztelettel fogadja az ilyen befektetőket, azokat, „akiknek nemcsak a piacunk kell, akik nemcsak a biztos bevételt hozó monopol-pozíciókra vadásznak, hanem értékteremtéshez keresnek partnereket a magyarokban”. Orbán Viktor szerint a Mercedes-gyár mutatja a jó irányt, amely olyan jövőbe vezet, amelyben Európa maga mögött hagyhatja nyomasztó válságát, mert újra megtanul dolgozni.

Összesen 67 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ehhez még hozzájőn, hogy 17 beszállitóval is szerződés van, és idetelepitik fejlesztő kutató részleget, valamint oktatóközpontot.

Ami meg a biztos teljes beindulást biztosítja amit még fejleszteni is kell, hogy lekötött 100.000 megrendelésük van és flyamatosan növekszik.

A gyár 2500 és 3000 ezerre való bövitéséhez kb 10-12 ezer embernek ad munkát folyamatosan.

Tegnapi hír, hogy a REHAU györben továbbfejleszt és teljes gyártását is magyarországra hozza.

Lassan beérik az az elképzelés, hogy a spekuláció és kereskedelmi szolgáltató szektor helyett a termelő beruházásoknak kell pioritást adni, mégpedig magastechnológiáju iparnak.

Nem keveset, lehet úgy is fogalmazni, hogy egy jó ideig ingyen dolgoznak majd a munkások, mert az állam kifizette előre a bérüket a mercinek.

Megérjük azt valaha, hogy lesz újra magyar cukorgyár???

ÁÁÁÁ, a merci gyár az semmi!! A megduplázott államadósság, na az mindent visz!!!!

Minimálbér körüli fizut kapnak a munkások? Ezen csodálkozol?? Másképp, hogyan leszünk versenyképesebbek Kínánál?

A pontos adatok:

Az Államadósság Kezelő Központ adatai


2010.05 19,933.4
2012.02 20,583.5


http://www.akk.hu/object.c693e..

Mondta valaki, hogy ez nem gáz???

Igen, meg ők fúrtak alagutakat a szántóföldek alá is. Ez egy világszenzáció volt!!! Előtte soha senki nem csinált ilyet! Mennyibe fájt is ez nekünk???

http://vastagbor.blog.hu/2010/..

A végén még szentté avatják Ferenc testvért.

Alakulhatott volna másképp is, de sajnos nem jól alakult. Egymást kontrázták és jelenleg is kontrázzák amiből sok jó nem sül majd ki. Két szekértábor van és nincs egység még abban sem, hogy milyen nap van ma.

"..ilyen támogatások mellett akár magyar autót is lehetne gyártani.."

Volt is olyan magyar cég amelyik sorozatban akart itt elektromos autót gyártani, olvasd el a cikket és választ kapsz sok mindenre, arra is, hogy miért nem valósult meg:

"Ennyi gazemberséget nem lehet elviselni" - interjú a Bontino autó fejlesztőjével

http://vallalkozoi.negyed.hu/v..

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés