24 milliárdos kárért felelhet Veres

2011. október 6. 12:39
Feljelentést tett az elszámoltatási kormánybiztos a Budapest Airport (BA) Zrt. privatizációja ügyében hivatali visszaélés, hűtlen kezelés és hanyag kezelés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen. Budai Gyula szerint „az elrontott privatizációs szerződést” Veres János írta alá.

Budai Gyula a Központi Nyomozó Főügyészségen tett feljelentésről csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján számolt be, közölve, hogy vizsgálata szerint a BA „hibás privatizációja” - elmaradt fejlesztések és az ezzel kapcsolatos szankciók hiánya – miatt a magyar államot körülbelül 85 millió euró - mai árfolyamon számítva hozzávetőleg 24 milliárd forint - kár érte. A kormánybiztos emlékeztetett, a repülőtér-kezelő BA privatizációja 2005 végén zárult le, mégpedig úgy, hogy az eszközök egy részét eladták, a földterületek és az építmények azonban állami tulajdonban maradtak.

A szerződésben a vevő kötelezettséget vállalt bizonyos fejlesztésekre, amelyeket 2011-ig kellett volna megvalósítania, s a BA Zrt.-nek így összesen 260 millió eurót kellett volna beruházásra fordítania, a vagyongyarapodás pedig a magyar államot illette volna meg – fejtette ki, kiemelve ugyanakkor, hogy a szerződések nem tartalmaztak megfelelő garanciát az állam számára arra nézve, ha elmaradnak a vállalt beruházások.

A Pénzügyminisztériumot (PM) a privatizáció során Draskovics Tibor akkori tárcavezető, majd utódja, Veres János képviselte – közölte Budai. „Az elrontott privatizációs szerződést” Veres János írta alá – mondta, megjegyezve, hogy azért tette a büntetőfeljelentést a Központi Nyomozó Főügyészségen, mert Veres János jelenleg is országgyűlési képviselő. Budai álláspontja szerint az ügyben a felelősség a „hibás szerződések” miatt a döntéshozó PM-et vagy az előkészítést végző vagyonkezelőt terhelheti.

Összesen 32 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Sokan elfelejtik, hogy a törvénytelen privatizációs szerződések esetén NINCS elévülési idő!!!

Tehát ez alapon a '90-es évek szinte összes privatizációs szerződése esetén vádat lehetne emelni!!!

Pár nappal ezelőtt olvashattunk arról, hogy a '90-es években elprivatizált cukorgyárak új tulajai nem fizették ki a vételárat!
http://mandiner.hu/cikk/201110..
Ha egyáltalán nincs kifizetve a szerződésben meghatározott ár, akkor a szerződés törvénytelennek tekinthető, hiszen a benne foglaltak nem érvényesültek!
ez alapján lehet kérvényezni a szerződés semmissé tételét, és a cukorgyárak visszavételét!!!

Ha nincsenek már meg a gyárak, vagy egyéb probléma merül föl, akkor az eredeti szerződésben megnevezett összeget fizessék ki, inflációval növelve, kamatos kamatokkal!

Válaszok:
Winston Smith | 2011. október 6. 13:34

Elnézést, az első mondat helyesen:

törvénytelen szerződések esetén! tehát ez minden szerződésre igaz!

Ha ez ugyanaz a Budapest Airport, amelyért 400 milliárdot fizettek, akkor a T. feljelentő meg van huzatva. Inkább kezet kellene csókolnia Veres-nek, hogy ilyen áron elsózta Ferihegyet.

Ezzel szemben a zseniálisanjókormányzó Orbán dönto a pénzt a Malév-be, döntené a MÁV-ba és a BKV-be, ha tudná, és vett 500 millióért feleannyit érő MOL-t, ami még sokszor ennyibe kerülhet, ha az unió, mint hirlik, az eurozónán kivül is büntetés-politikába kezd.

Uraim, ha ezért elitélik Verest, akkor itt bárkit bármiért el lehet itélni. Főleg azért, ha jólkormányoz.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés