Új nemzetközi járat indítását a szolgáltató kezdeményezheti, ha úgy gondolja, hogy ez neki anyagilag megéri. Persze ilyenkor is kell engedélyt kérni a minisztériumtól, illetve a külföldi partnerektől a pályaudvar-használatról, például. De a fenti előzmények után nem túl valószínű, hogy valaki új járatot akarna indítani, amikor a korábban meglévőket is megszüntették, véli a szakember. Jelenleg bizonyos magáncégek hosszabb, Prágáig közlekedő járataival lehet eljutni többek között Pozsonyba is. Az Orangeways és a Student Agency is napi két járatpárt közlekedtet ebben a viszonylatban, ezekre Győrben is fel lehet szállni, Mosonmagyaróváron viszont nem. Külön vicces, hogy a Volánbusz nem engedi be a diszkonttársaságokat a népligeti pályaudvarára, ezért a Student Agency a Planetárium elől, az Orangeways pedig a Fradi-pálya mellől indítja a buszokat az éjszakai járatok megállóhelyeiről.
Mi kell ahhoz, hogy legyen vasút?
Népi kezdeményezésre maximum kishatárforgalmi, vagyis az országhatár 50 km-es körzetén belüli járatokat szoktak indítani, de ilyen Rajka és a szlovák oldal között nem volt. A nemzetközi járatok ügyében Magyarországon a mindenkori közlekedési minisztérium dönt, legyen szó közútról vagy vasútról. A Mandiner ezért megkereste az illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, ahol a sajtóosztály azt a választ adta, hogy bár vannak műszaki és engedélyeztetési akadályok, a MÁV-Start Zrt. már kezdeményezte a határmenti regionális forgalom újraindítását Rajka és Hidasnémeti határállomásokon.