Az amerikai lap kiemelte: az anyagi biztonság mára szinte státuszszimbólum lett, a social media által bemutatott álvalóság pedig arra sarkallja a felhasználókat, hogy kötelesség megfelelni a látszatnak. „A közösségi médiában látott példák eltorzítják a realitásokat” – emelték ki.
Ami korábban hivalkodásnak számított – drága vacsorák, luxus termékek, külföldi utak – ma sokak szerint a „minimum”, amit illik követni.
A pénzügyi megtévesztés jelei felismerhetőek:
- ha valaki csak luxus márkák termékeit viseli,
- kirívóan drága programok az első randikon vesz részt,
- vagy érdeklődés esetén nem beszél (szándékosan) az anyagiakról.
A pénzügyi megtévesztés jelensége már nem párkapcsolati probléma, hanem társadalmi jelzés is: a fiataloknak egyszerre kell megfelelniük saját elvárásaiknak és a közösségi média által kreált, gyakran teljesíthetetlen luxusélet normáinak.