Rendkívüli!

Zelenszkij gyászos kilátásai ellenére bekeményített a budapesti békecsúcs előtt

Jó hírek érkeztek! Már karnyújtásnyira van a fontos balatoni óriásberuházás

2025. szeptember 29. 11:19

A balatoni körvasút körüli bizonytalanságot Navracsics Tibor oldotta fel, amikor hosszú évek után érdemi bejelentést tett a beruházásról. Most kiderült, hamarosan megkötik a tervezési szerződéseket is.

2025. szeptember 29. 11:19
null

Idén novemberére várható a tervezési szerződések megkötése, a megvalósíthatósági tanulmányok 2026 tavaszára készülnek el. Ezt követően indulnak az engedélyezési és kiviteli tervek, a szükséges engedélyek beszerzése, valamint a kivitelezéshez szükséges tenderdokumentáció összeállítása – tudta meg a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériumtól a Világgazdaság a balatoni körvasúttal kapcsolatban.

A lap úgy értesült a tárcától, hogy

a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vasútvonal villamosításával összesen 77 kilométeren szűnik meg a sebességkorlátozás, valamint 9 kilométeres villamosított vonalszakaszt építenek Lepsény és Balatonakarattya között.

A közlés szerint a fejlesztések közös elemei a hiányzó vagy korszerűtlen utasforgalmi létesítmények kiépítésének és fejlesztésének, akadálymentesítésének és a környezetvédelmi beavatkozásoknak az előkészítése. A projektek keretében előkészítik továbbá a közlekedés biztonságát érintő infrastruktúra-elemeket is.

„A déli parton a vonal teljes felújítása nemrég megtörtént, jelenleg több állomásépület korszerűsítése zajlik” – mondta Móring József Attila országgyűlési képviselő, a Dél-Dunántúl fejlesztéséért felelős kormánybiztos.

Hangsúlyozta, hogy építeni kell pár kilométeres vágányszakaszt a tó keleti medencéjében, és fizikailag megoldottá válna a körbevonatozás lehetősége.

„Ha ez megvalósul, nagyban hozzájárul az egész éves Balaton program sikeressé tételéhez” – fűzte hozzá.

A Világgazdaság emlékeztetett, a balatoni körvasút körüli bizonytalanságot Navracsics Tibor oldotta fel, amikor hosszú évek után érdemi bejelentést tett a beruházásról. 

A miniszter idén tavasszal közölte, hogy megkezdődhet a körvasút, valamint a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vasútvonal villamosításának tervezése. 

A bejelentés szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium 7,5 milliárd forintot fordít a projektre.

Nyitókép: MTI/Varga György
 

 

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2025. október 01. 11:38
A térképel elnézve a sínek is megvannak, csak egy delta vágányt kell kiépíteni, illetve nyilván felújítani+villamosítani az egészet.
Válasz erre
0
0
polárüveg
2025. szeptember 29. 21:25
A Balatont a tömegektől féltőknek: a rendszerváltás sokkjáig - és a német újraegyesítésig - sokkal nagyobb tömegek zsongtak a Balcsin, mint most. Nem szabad elfejteni, hogy a tó a többihez képest milyen különleges egyedi gyógyhatással bír: A 2 m iszapjában lévő ezer tonnányi aranyszemcsék oldott aranykolloidja. A miriádnyi lebegő iszapszemcsék bőrkaristoláson keresztüli reflexhatással stimulálják a testet, a szerveinket, közérzetünket. És még valami ismeretlen, amiért minden korban szerettek itt élni emberek. A belföldi turisták mellett pedig a fővárosba látogató külföldiek "rákaptak" a Balatonra. A Velencei-tó pedig az aszállyal egyre kevéssé alkalmas strandolásra. Jó a balatoni vasút fejlesztés.
Válasz erre
1
0
rugbista
2025. szeptember 29. 19:23
Minek Lepsénytől új pályát építeni? Ott van a régi Lepsény - Csajág - Veszprém vonal, Csajágtól mehetne Akarattyára a vonat.
Válasz erre
0
0
auditorium
2025. szeptember 29. 13:29
Ha a Balaton dèli partjàn màr megtörtént a felújitás, akkor talán lesz remény arra is, hogy Bp- Siófok-Nagykanizsa szakasz gyorsabb lesz és a szlovénok is áldoznak majd a vasútfelújitásra Maribor- Ljubjana-Capodistria -Trieszt felé. Akkor nem kell pl. reggel 6-kor indulni Bp-ról 3 átszállással (!) ès este 2O:O2-kor Triesztbe èrni 14 òràs bumlizás után három EU-tagországban ... A Marsra kinálnak már utat, de a Balkán még mindig Balkán maradt -hacsaknem a kinaiak besegitenek a vasútépitésben (?)
Válasz erre
4
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!