A kommünikében arra is kitértek, hogy a légi áruszállítás is csúcsokat dönt 2025-ben: a Budapest Airport júniusban mintegy 35 ezer tonna árut kezelt, ami 40 százalékos emelkedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva.
De mint írták, az első féléves cargoteljesítmény minden korábbi rekordot megdöntött: 199 319 tonnával közel 50 százalékos növekedést mutatott 2024 első hat hónapjához képest, meghaladja a 2022-es teljes évi adatot, és majdnem eléri 2023 éves kezelt árumennyiségét. Mindez tovább erősíti a Budapest Airport és a BUD Cargo City régiós cargo elosztóközpont szerepét – húzta alá a társaság.
Egyik beruházás követi a másikat
Mint ismert, tavaly júniusban jelentette be a kormány, hogy húsz év után ismét visszavásárolta a repülőteret. A 3,1 milliárd eurós tranzakcióban azonban nemcsak a magyar állam, hanem a francia tulajdonú Vinci Airports is részt vett, amely 20 százalékos, míg az állam 80 százalékos tulajdonrészt szerzett.
A cég fő feladata az üzemeltetés, amiben igencsak jártas, tekintve, hogy a világ 14 országában több mint 70 repteret működtet. A franciáknak ráadásul igencsak nagy tervei vannak, ugyanis a következő tíz évben megépítik a 3-as terminált, amire nagy szükség van.