Orbán Viktor személyesen fogadta Brüsszel ellenfelét: „Ő sem hajlandó úgy táncolni, ahogy Brüsszelből fütyülnek”

„Magyarország ezt a döntést nem fogadja el” – szögezte le a miniszterelnök.

Az autósok büntetése helyett P+R parkolók építésére lenne szükség.
Lehoczki Ádám, a fővárosi Fidesz-frakció képviselője szerint Budapest közlekedéspolitikája jelenleg nem a megoldás, hanem inkább az autósok büntetése felé mozdult el. A politikus a Magyar Nemzetnek hangsúlyozta: átható közlekedési fejlesztésekre és több P+R parkolóra lenne szükség, hogy az autósok valóban át tudjanak állni a közösségi közlekedésre anélkül, hogy hátrányba kerülnének.
„Harmóniát kell teremteni. A cél, hogy kevesebb autó legyen a városban, érthető –
de ezt nem az autósok ellehetetlenítésével kell elérni”
– nyilatkozta a portálnak Lehoczki, aki szerint elsősorban az agglomerációból és a külső kerületekből érkezők számára kellene alternatívát nyújtani. A közlekedési csomópontoknál kiépített P+R parkolók lehetőséget adnának arra, hogy az autósok kényelmesen váltsanak tömegközlekedésre – emelte ki.
A képviselő szerint azonban a főváros vezetése ehelyett az autósok „büntetését” választja, például a pesti alsó rakpart napközbeni lezárásával, amely szerinte indokolatlan. „Tűző napon vagy esőben szinte senkit sem látni a rakparton napközben – tehát a lezárásnak ebben az időszakban nincs értelme.
Ha este használják is az emberek, az még nem indokolja a napközbeni korlátozást”
– fogalmazott a lapnak.
Lehoczki szerint a budapesti dugók oka is az, hogy a városvezetés lezár olyan fontos közlekedési útvonalakat, amelyeken korábban zavartalanul haladt a forgalom. Úgy véli, a rakpart lezárása csak akkor lenne indokolt, ha közben a város megfelelő számú P+R parkolót biztosítana.
Nyitókép: Magyar Nemzet/Mirkó István