A Fidesz leszámolna Karácsonyék autósüldöző politikájával

2025. július 15. 08:35

Az autósok büntetése helyett P+R parkolók építésére lenne szükség.

2025. július 15. 08:35
null

Lehoczki Ádám, a fővárosi Fidesz-frakció képviselője szerint Budapest közlekedéspolitikája jelenleg nem a megoldás, hanem inkább az autósok büntetése felé mozdult el. A politikus a Magyar Nemzetnek hangsúlyozta: átható közlekedési fejlesztésekre és több P+R parkolóra lenne szükség, hogy az autósok valóban át tudjanak állni a közösségi közlekedésre anélkül, hogy hátrányba kerülnének.

Harmóniát kell teremteni. A cél, hogy kevesebb autó legyen a városban, érthető – 

de ezt nem az autósok ellehetetlenítésével kell elérni” 

– nyilatkozta a portálnak Lehoczki, aki szerint elsősorban az agglomerációból és a külső kerületekből érkezők számára kellene alternatívát nyújtani. A közlekedési csomópontoknál kiépített P+R parkolók lehetőséget adnának arra, hogy az autósok kényelmesen váltsanak tömegközlekedésre – emelte ki.

A képviselő szerint azonban a főváros vezetése ehelyett az autósok „büntetését” választja, például a pesti alsó rakpart napközbeni lezárásával, amely szerinte indokolatlan. „Tűző napon vagy esőben szinte senkit sem látni a rakparton napközben – tehát a lezárásnak ebben az időszakban nincs értelme. 

Ha este használják is az emberek, az még nem indokolja a napközbeni korlátozást” 

– fogalmazott a lapnak.

Lehoczki szerint a budapesti dugók oka is az, hogy a városvezetés lezár olyan fontos közlekedési útvonalakat, amelyeken korábban zavartalanul haladt a forgalom. Úgy véli, a rakpart lezárása csak akkor lenne indokolt, ha közben a város megfelelő számú P+R parkolót biztosítana.

Nyitókép: Magyar Nemzet/Mirkó István

 

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ed02222
2025. július 16. 11:19
„Budapesten élősködik az ország többi része. 40% körüli GDP keletkezik itt, és visszacsöpögtetnek talán 2%-ot.” Csak egy törvény kell hozni, hogy a nagy cégek ott adózzanak ahol a termelés folyik. Máris megfordulna ez az arány. Ez egy régi mese. Budapest önmagát nem képes fenntartani. A mai napig az ország kifosztásából él. A munkaerejét a vidéki ingázók teszik ki, a BKV mindig állami beavatkozásra szorul, minden fejlesztés mindig állami, soha nem önkormányzati. És erre épül a mítosz.
ricsi1975
2025. július 15. 16:52
Nincs olyan statisztika ami kimutatná, hogy mennyi autó közlekedett Budapesten akkor, amikor először megválasztották ezt a faszt, és most mennyi közlekedik? Csak halvány sejtésem van, hogy sokkal több. Ezért nem ér semmit, amit csinál ez az agyalágyult.
tajoska
2025. július 15. 14:57
Fantasztikus meglátások! Miért nem az önkormányzati választások szóltak erről?
gullwing
2025. július 15. 13:35
Bpest MINDENT megérdemel amit a ballibcsiktől kap. Ez nekik jár.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!