Így mértek ti – avagy nem közvélemény-kutatást kell nyerni

Az ellenzéki közvélemény-kutatók sorra hozzák azokat a méréseket, amelyek szerint a Tisza Párt egyre magabiztosabban vezet. Hogy ezzel jól jár-e az ellenzék reménysége, az kérdéses.

Hann Endre arról beszélt, a kampánytámogatásokban rutinos amerikai szakemberek módszertanát használja a Medián.
Eddig is lehetett sejteni, hogy az ellenzéki közvélemény-kutatások – amelyek a Tisza Párt óriási előnyét mérik – politikailag elfogultak, ezúttal viszont a Medián Közvéleménykutató ügyvezetője is kampánytámogatásnak nevezte tevékenységüket a Klubrádió műsorában. Hann Endre arról beszélt, hogy
olyan amerikai szakemberek által alkalmazott módszertant használnak a mérésekhez a 90-es évek óta, akiknek nagy rutinjuk van a kampányok támogatásában.
A Medián ügyvezetője azt ugyan nem mondta ki, konkrétan melyik párt vagy pártok kampányát támogatják, ugyanakkor a műsorban említett felmérés a Tisza Pártnak és az ellenzéki pártoknak egyaránt hasznos információkkal szolgál. A Medián által alkalmazott amerikai módszertan szerint a válaszadóktól megkérdezik, melyik pártra szavazna, majd azt is, hogy milyen valószínűséggel támogatná a politikai pártokat. A támogatottságot egytől hétig kell pontoznia a válaszadónak aszerint, hogy nem támogatja, vagy kifejezetten támogatja a vizsgált politikai pártot.
Ebben az esetben azt mérte a Medián, hogy milyen esélyei lennének a Tisza Pártnak a 2026-os választáson, ha összefogna valamelyik ellenzéki párttal.
Hann Endre egyébként azt mondta a mai, 1000 fő megkeresésével készült mérésekről, hogy ezeket „szerénytelen” dolog valódi méréseknek nevezni, noha törekednek arra, hogy minél pontosabbak legyenek ezek a közvélemény-kutatások.
Kapcsolódó vélemény
Drága jó Hann Bandi bácsi nagyon megdolgozik a pénzéért.
Ezt is ajánljuk a témában
Az ellenzéki közvélemény-kutatók sorra hozzák azokat a méréseket, amelyek szerint a Tisza Párt egyre magabiztosabban vezet. Hogy ezzel jól jár-e az ellenzék reménysége, az kérdéses.
Nyitókép: Faktumprojekt.hu