Aztán jön a kontraszt. Ha a Pride megvalósulhat, mint a népakarat diadala a tilalmak felett, akkor vajon miért nem lehet hasonló hozzáállással kezelni... mondjuk... a közlekedést?
Mert ha van dolog, amiben Budapest tilt és korlátoz, az a szabad mozgás a városban, amit látunk, az az autósok üldözése.
Az utóbbi időszakban a főváros közlekedése gyakorlatilag térdre rogyott. A felújítások, forgalomkorlátozások és egyesek szerint ideológiailag vezérelt »zöldítési« projektek már nemcsak kényelmetlenek, hanem sokak szerint egész egyszerűen élhetetlenné tették a várost és gazdasági károkat is okoznak az egyéneknek.
A Lánchíd továbbra is zárva az autósok előtt. A pesti alsó rakpart június 21-től augusztus 15-ig teljes zár alatt áll és lesz, mintha a gyalogos forradalom már meg is történt volna – csak épp gyalogosokat ritkán látni ott. A 45 fokos aszfalton sétálgató turisták képét talán csak a főpolgármesteri sajtóosztály tudja lelkesen vizionálni. A város közlekedése pedig áll, a dugók naponta újrajátszott rémálmok, miközben a légszennyezettség méri a saját cinikus iróniáját a »zöld város« eszméjén.
És ekkor jön a gondolatkísérlet: mi lenne, ha a közlekedés-párti lakosok is polgári engedetlenségre fognák magukat? Ha valaki egy reggel egyszerűen csak megnyitná a Lánchidat az autósok előtt, mint a demokrácia újabb színterét? Hisz van rá igény, nem? Ha már a kormány is így érvel a Pride esetében, miért ne működhetne ez itt is? Milyen lenne egy »Közlekedni akarók tüntetése« – zászlók helyett dudálással és közlekedéssel a rakparton?
De a főpolgármester nem lép. Talán mert nem akar. Talán mert nem lehet. Vagy – ahogy suttogják – azért, mert a Lánchíd felújítása inkább papíron történt meg, mint valóságban, és a »közlekedési terhelés« veszélye túl sokat mondana a kivitelezés minőségéről? A korrupció szelleme mindig ott lebeg a Duna felett, csak épp nem biztos, hogy a szmogon át jól kivehető.