Vörös Csepel – Weiss Manfréd 0-1

2025. május 22. 00:35

Vidékszerte generációk, építészeti emlékek és szokások őrzik a magyar ipar emlékeit.

2025. május 22. 00:35
null

Magyarországon a nemzeti ipar meg­teremtésének igénye egybeforrt a re­formkorral, a nemzeti ébredéssel. Kossuth védegyleti mozgalma, Batthyányék iparegylete, Széchenyi modernizációs törekvései mind erős nemzetet s nem félkarú óriást kívántak. Néhány év­tizeddel később nyomdokaikba lépve a fiatal Baross Gábor a gyakorlatban is meg­valósította az Ausztriától független, önálló magyar közlekedés­politikát. A magyar állam nemcsak arra volt képes, hogy a Kárpát­-medencét úgy behálózza vasútvonalakkal, mint „testet az erek”, de felépítette a modern fővárost, és Euró­pa tizedik legforgalmasabb tengeri kikötőjévé tette Fiumét. Budapestnek volt elsőként belvárosi villamoshálózata, és hamarabb metrózhattak a budapestiek, mint a büszke császárvárosiak vagy a párizsiak, a berliniek. A Ganz 1919-ig 75 ezer járművet gyártott a világnak. No és ott van még Kandó villanymozdonya vagy a föld megannyi országába exportált 300 ezer magyar Ikarus busz; hosszan sorolhatnánk büszkén a gyufától a golyóstollon át a dinamóig, hogy mi mindent adtak a magyarok a világnak. 

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!