Putyin és Netanjahu egymást köszöntötték telefonon

Az apropót a második világháborús győzelem 80. évfordulója adta.

Vidékszerte generációk, építészeti emlékek és szokások őrzik a magyar ipar emlékeit.
Magyarországon a nemzeti ipar megteremtésének igénye egybeforrt a reformkorral, a nemzeti ébredéssel. Kossuth védegyleti mozgalma, Batthyányék iparegylete, Széchenyi modernizációs törekvései mind erős nemzetet s nem félkarú óriást kívántak. Néhány évtizeddel később nyomdokaikba lépve a fiatal Baross Gábor a gyakorlatban is megvalósította az Ausztriától független, önálló magyar közlekedéspolitikát. A magyar állam nemcsak arra volt képes, hogy a Kárpát-medencét úgy behálózza vasútvonalakkal, mint „testet az erek”, de felépítette a modern fővárost, és Európa tizedik legforgalmasabb tengeri kikötőjévé tette Fiumét. Budapestnek volt elsőként belvárosi villamoshálózata, és hamarabb metrózhattak a budapestiek, mint a büszke császárvárosiak vagy a párizsiak, a berliniek. A Ganz 1919-ig 75 ezer járművet gyártott a világnak. No és ott van még Kandó villanymozdonya vagy a föld megannyi országába exportált 300 ezer magyar Ikarus busz; hosszan sorolhatnánk büszkén a gyufától a golyóstollon át a dinamóig, hogy mi mindent adtak a magyarok a világnak.