Magyarország előnye nem csak a központi elhelyezkedése, más fontos nemzetközi összevetésben is jelentős eredményeket ért el a kormány. Orbán Balázs ezek közül kiemelte, hogy 2010 óta több mint kétszer olyan gyorsan nőtt a magyar gazdaság, mint az európai átlag és hazánk dobogós helyen áll a foglalkoztatottság bővítésében is. Szintén fontos szempontként sorolta, hogy világszinten Magyarország a tizennegyedik legbiztonságosabb ország.
Magyarország ugyanakkor úgy tudja teljes mértékben kiaknázni ennek előnyeit, ha fejlett és kiterjedt közlekedési és energia infrastruktúrával rendelkezik.
Ahhoz, hogy kihasználjuk adottságainkat, szükség volt az energetikai- és közlekedési infrastruktúra fejlesztésére is. Ezek közül a stratégiai beruházások közül kiemelkedő, hogy Szlovénia kivételével az összes környező országunkkal összekötöttük földgázhálózatunkat, és minden országgal létrejött a villamosenergia-hálózati kapcsolat, de idesorolta az épülő Budapest-Belgrád vasútvonalat is, és az épülő trieszti kikötőt, amely közel 90 ezer konténer befogadására lesz alkalmas. A közúti beruházásokra is kitért Orbán Balázs, felidézve, míg 2010-ben mindössze három autópálya érte el az országhatárt, most 11 gyorsforgalmi út köti össze hazánkat a környező országokkal. Orbán Balázs összegzésül hozzátette:
Magyarország az elmúlt évek beruházásaival és fejlesztéseivel felkészült a globális világrend változására. A cél pedig továbbra is Magyarország összekötő szerepének erősítése a Nyugat és a Kelet között.
Lóga Máté, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és iparért felelős államtitkára, a Budapest Airport Zrt. (BA) igazgatóságának elnöke elmondta: az elmúlt évtized egyik legnagyobb tranzakciója volt a légikikötő megvásárlása, a vevői oldalon két, az eladóin három szereplővel. Az egyik legnagyobb kihívást a mintegy két tucat hitelezővel történő megállapodás jelentette.