Hivatalosan is elhagyta a kispályát Magyarország: duplájára nő a Mercedes hazai gyártókapacitása

2025. március 12. 09:54

„Kecskeméten négyszázezer autó gördül majd le a gyártósorokról évente” – mondta Szijjártó Péter.

2025. március 12. 09:54

A Mercedes új kecskeméti gyára is elkezdi a sorozatgyártást a jövő év elején, ezzel duplájára nő a vállalat magyarországi gyártókapacitása – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Stuttgartban.

A tárcavezető arról számolt be, hogy a Mercedes nagyjából másfél évtizeddel ezelőtt döntött úgy, hogy hazánkban gyárat épít, és most az akkorihoz hasonló nagyságrendű fejlesztés zajlik Kecskeméten, ahol gyakorlatilag új gyárat hoznak létre.

Ezzel a Mercedes magyarországi gyártókapacitása a duplájára nő, így Kecskeméten négyszázezer autó gördül majd le a gyártósorokról évente

azok után, hogy jövő év elején a Mercedes új kecskeméti gyára is elkezdi a sorozatgyártást” – tudatta. Szijjártó Péter kiemelte, hogy két, új platformra épülő modellcsalád gyártását hozza Magyarországra a Mercedes, ezáltal Kecskemét fontos fellegvára lesz a német vállalat elektromobilitási stratégiájának.

„A Mercedes új kecskeméti gyárának termelésbe állása elhozza azt is, hogy Magyarországon rövidesen évente egymillió autót fogunk tudni gyártani, amire csak öt európai ország képes, tehát egy elitklubba lép be autóipar szempontjából Magyarország” – hangsúlyozta.

Végül pedig arra is kitért, hogy jelenleg is tárgyalások folynak új fejlesztésekről, amelyek az eddigiekhez képest is egy teljesen új dimenziót jelentenek,

s a magyar autóipart, ha lehet, akkor egy még magasabb polcra helyezik majd el az európai és a globális autóiparban. „Remélem, hogy hamarosan már konkrétumokról is be fogok tudni számolni önöknek– mondta.

 

(MTI)

Nyitókép: Szijjátó Péter Facebook-oldala

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2025. március 12. 22:56 Szerkesztve
Azért ha ez exportra megy úgy kell csinálni a fékkel mint a Románok anno a Daciaval... Néha nem árt ha a kezükbe marad a kormány még a féknek se kell mindig fogni... Muzulmán testvéreik úgyis csak a gázpedált nyomnák benne...😁 Én kérek elnézést a primitívségem miatt, de ez azért jól esett...💪😜
satrafa-2
2025. március 12. 12:37
Németországban maradt még autógyártás?
Akitlosz
2025. március 12. 11:15
Nem létezik magyar autóipar. Az Audi, BMW, Mercedes, Opel német autók, a Suzuki pedig japán. Akkor is, ha Magyarországon húzzák meg a csavarjaikat magyar anyanyelvű olcsó biorobotok.
kuvasz
2025. március 12. 11:01
Örüljünk? Mindent készen hoznak ide, a karosszéria elemeket is, mert nincsen elég vasunk. Mi itt csak összerakjuk a kocsit a német fizetés negyedéért. A német gyárban Magyarországon egy munkás sokkal kevesebbet keres napi nyolc órai munkával, mint amennyi egy nőket erőszakoló, amúgy csak lebzselő bevándorló ingyenpénze a semmittevésért.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!