Egyre népszerűbb idehaza a zöldautózás
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/02/Q381NLCubl3B_AU_Wv6gxaq3k03KVxXBwWpdqOLVP2k/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNlZGZiMDAxNjhhODRhMWFhY2NhYmRkNDg1NTQxNzUw.jpg)
A környezetkímélő járműpark 2024-ben átlépte a 70 ezres határt.
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/02/Q381NLCubl3B_AU_Wv6gxaq3k03KVxXBwWpdqOLVP2k/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNlZGZiMDAxNjhhODRhMWFhY2NhYmRkNDg1NTQxNzUw.jpg)
A Világgazdaság körkérdést intézett a nagy magyarországi boltláncokhoz, hogy megtudja, milyen hatással volt a működésükre a vásárlásmentes nap.
Alig ért véget, máris szervezik a következő bojkottot a magyarországi boltok ellen. A vásárlásmentes nap hatásai azonban egyelőre nem mutatkoznak a forgalmi adatokban – írja a vg.hu.
Ez nem meglepő, hiszen a napi fogyasztási cikkek vásárlásának elhalasztása egy alapvető problémát hordoz magában, amely szinte értelmetlenné teszi a kezdeményezést. Emellett a bojkott nemcsak a kiskereskedelmi láncokra, hanem más érintettekre is kockázatot jelenthet.
Február 10–13. között – egyes források szerint február 12-én – vásárlásmentes napot vagy napokat tartottak Magyarországon.
Ez gyakorlatilag egy bojkott volt a hazai boltok ellen, tiltakozásként a magas árak, különösen az élelmiszerek drágulása miatt.
Az első bojkott híre hasonló módon terjedt el, és kétségtelenül jelentős elérést generált a Facebookon. Az eredeti bejegyzés 35 ezer megosztást ért el, így reálisan feltételezhető, hogy százezrek találkoztak vele valamilyen formában az interneten.
A valóság azonban másképp alakult: a magyarországi boltokban semmi nem utalt arra, hogy a forgalom érezhetően visszaesett volna.
A Világgazdaság körkérdést intézett a nagy magyarországi boltláncokhoz, hogy megtudja, milyen hatással volt a vásárlásmentes nap kezdeményezése a működésükre. Megkeresésünket megkapta a Lidl, az Aldi, a Tesco, az Auchan, a Penny, a SPAR és a CBA is.
A láncok többsége nem kívánt nyilatkozni a témában, és a magyarországi kereskedelmi szektort képviselő szervezethez irányította a lapot. Az egyetlen kivétel a CBA volt, amely rövid, de egyértelmű választ adott arra a kérdésre, hogy érzékelnek-e bármilyen hatást a boltok forgalmában a közösségi médiában szervezett bojkott miatt.
„Nem érzékelünk semmilyen változást a vevőszámban és a forgalomban sem”
– reagált Fodor Attila kommunikációs igazgató.
Nyitóképünk illusztráció. Forrás: Markus Scholz/DPA/AFP