Vásárlási bojkott Magyarországon – ez lett az eredménye a tiltakozásnak

2025. február 14. 06:50

A Világgazdaság körkérdést intézett a nagy magyarországi boltláncokhoz, hogy megtudja, milyen hatással volt a működésükre a vásárlásmentes nap.

2025. február 14. 06:50

Alig ért véget, máris szervezik a következő bojkottot a magyarországi boltok ellen. A vásárlásmentes nap hatásai azonban egyelőre nem mutatkoznak a forgalmi adatokban – írja a vg.hu.

Ez nem meglepő, hiszen a napi fogyasztási cikkek vásárlásának elhalasztása egy alapvető problémát hordoz magában, amely szinte értelmetlenné teszi a kezdeményezést. Emellett a bojkott nemcsak a kiskereskedelmi láncokra, hanem más érintettekre is kockázatot jelenthet.

Február 10–13. között – egyes források szerint február 12-én – vásárlásmentes napot vagy napokat tartottak Magyarországon.

Ez gyakorlatilag egy bojkott volt a hazai boltok ellen, tiltakozásként a magas árak, különösen az élelmiszerek drágulása miatt.

Az első bojkott híre hasonló módon terjedt el, és kétségtelenül jelentős elérést generált a Facebookon. Az eredeti bejegyzés 35 ezer megosztást ért el, így reálisan feltételezhető, hogy százezrek találkoztak vele valamilyen formában az interneten.

A valóság azonban másképp alakult: a magyarországi boltokban semmi nem utalt arra, hogy a forgalom érezhetően visszaesett volna.

A bojkott eredménye

A Világgazdaság körkérdést intézett a nagy magyarországi boltláncokhoz, hogy megtudja, milyen hatással volt a vásárlásmentes nap kezdeményezése a működésükre. Megkeresésünket megkapta a Lidl, az Aldi, a Tesco, az Auchan, a Penny, a SPAR és a CBA is.

A láncok többsége nem kívánt nyilatkozni a témában, és a magyarországi kereskedelmi szektort képviselő szervezethez irányította a lapot. Az egyetlen kivétel a CBA volt, amely rövid, de egyértelmű választ adott arra a kérdésre, hogy érzékelnek-e bármilyen hatást a boltok forgalmában a közösségi médiában szervezett bojkott miatt.

„Nem érzékelünk semmilyen változást a vevőszámban és a forgalomban sem”

 – reagált Fodor Attila kommunikációs igazgató.

Nyitóképünk illusztráció. Forrás: Markus Scholz/DPA/AFP

 

Összesen 60 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atti64
2025. február 14. 11:28
IDIOTÁK VAGYTOK BAZD MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!
hegyivadász
2025. február 14. 09:34 Szerkesztve
Nincs értelme az ilyen egy nap nem vásárolok hülyeségeknek. Semmi nem történik, ha nem szerdán, hanem kedden vagy csütörtökön veszem meg ugyanazt. Aminek van hatása az az, ha tudatosan keressük az olcsóbb helyettesítő terméket, nem ragaszkodunk egy-egy megszokott márkához, büntetjük azokat a gyártókat, akik a kiszerelés csökkentésével burkolt áremelést hajtanak végre, odafigyelünk, hogy felesleges terméket ne vegyünk és ha megoldható, magyar terméket válasszunk az import helyett.
véna
2025. február 14. 09:32
ej szarosgyurka, hát idáig süllyedtél
contractor-2
2025. február 14. 09:23
A magyarok se sztrájkolni, se bojkottálni, se összefogni nem tudnak. Mindenki megy a szélrózsa összes irányába, a maga feje után. Ez persze a hatalomnak nagyon jól jön, kivéve amikor nem, pl. válsághelyzetben, háborús időkben, mert teljesen használhatatlan akkor is a népesség - kb. előbb fogja lelőni a parancsnokát, mint az ellenséget és utána szétszéled.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!