Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Az is kiderült, melyik pályaudvar volt a legnépszerűbb a pályázók között.
Kiderült, milyen vállalatok jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra.
Emlékezetes, hogy Orbán Viktor miniszterelnök az Országgyűlés 2024. december 16-i ülésén – ellenzéki kérdésre – úgy fogalmazott a pályaudvarok ingatlanhasznosítási ügyéről, hogy „támogatom azokat a javaslatokat, hogy adjuk oda azoknak, akiknek van pénzük, és képesek ezeket működtetni. Nem a vasutat, hanem a pályaudvarok épületeit. Ettől még a vasút működtetése állami kézben marad.”
A pályázók között a Déli pályaudvar volt a legnépszerűbb, ugyanakkor a siófokira egy ajánlat sem érkezett. Előbbire a Szeivolt Éptech Kft., a Market Asset Management Zrt., a Wing Zrt. és a Raw Development Kft. is nyújtott be pályázatot – írta a Szabad Európa értesülései nyomán az Index.
Míg a Nyugati pályaudvarra a Redwood Real Estate Holding, a VI. kerületi önkormányzat vagy a Westend bevásárlóközpont üzemeltetője is pályázott. Kelenföldre pedig a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia és a Raw Development Kft. is pályázatot nyújtott be.
Utóbbi vállalat emellett a győri és a szegedi pályaudvarra jelentkezők között is feltűnt.
A debreceni főpályaudvarra pedig a BMW gyárat is építő, török tulajdonban lévő Synergy Construction Hungary Kft. adott be ajánlatot. Az összeállításban arra is kitértek, hogy a kisebb vidéki pályaudvarokra olyan vállalkozások jelentkeztek, mint például a Fornetti.
Nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Bruzák Noémi
Ezt is ajánljuk a témában
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
***