Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős államtitkár
Manapság a tanulók és szüleik hatalmas középiskolai kínálatból – gimnáziumok, szakgimnáziumok és technikumok – választhatnak, eltérő profilú, fenntartói hátterű és pedagógiai programú intézmények várják őket. A magyar köznevelés és szakképzés sokszínű, és ez így van jól, ebben a kavalkádban segítenek eligazodni a mérési eredményekből objektív mutatók alapján aggregált rangsorok. Kulcskérdés a gyermek jövője szempontjából, melyik középiskolai intézménybe megy, s egy objektív rangsor abban segít, hogy ne a szájhagyomány útján terjedő vélemények legyenek meghatározók. Az MCC által javasolt módszertan alapos és objektív lista készítését teszi lehetővé hét olyan szempont alapján, amely kizárólag meglévő adatokra, mérési eredményekre támaszkodik. A középfokú és a felsőoktatási felvételi, illetve az érettségi különböző szempontok szerint feldolgozott eredményei, a kompetenciamérések adatai, az OKTV-döntős tanulók számossága mind kiváló mutató. Nincs szubjektív elem; aki az egyes gimnáziumok tudományos kritériumok szerint mérhető eredményességére kíváncsi, erre a rangsorra biztonsággal támaszkodhat.