Figyelmeztet a BKK: péntektől sebességkorlátozást vezetnek be a Budai alsó rakparton

2025. január 10. 14:56

Óvatosan vezessenek az arra közlekedők!

2025. január 10. 14:56
null

Péntektől 50 kilométer/óra lesz a megengedett legnagyobb sebesség a Budai alsó rakpart csaknem teljes hosszán, a Tímár utca és Rákóczi híd között, vagyis azokon a szakaszokon is, ahol eddig 70 kilométer/óra volt a legnagyobb megengedett sebesség – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-t.

A sebességhatárok egységesítése és csökkentése szorosan kapcsolódik azokhoz a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott, a közlekedésbiztonsági stratégiában megfogalmazott intézkedésekhez, amelyeket a BKK és a Budapest Közút a biztonságosabb közlekedés érdekében hajt végre. Ezek célja, hogy tovább csökkenjen a közutakon a súlyos és halálos sérülések száma – tartalmazza a közlemény. Az intézkedés azt jelenti, hogy a 8 kilométer hosszú útszakaszon január 10-étől, 

péntektől a 70 kilométer/órás és az 50 kilométer/órás útszakaszok váltakozása helyett egységesen 50 kilométer per óra lesz a megengedett legnagyobb sebesség,

kivéve a Nagyszombat utcai kijelölt gyalogos-átkelőhely és kerékpárút-átvezetés környezetét, ahol marad az alacsonyabb, 40 kilométer/órás sebességhatár – tették hozzá. 

Ezt is ajánljuk a témában

Mint írták: a sebességhatár felülvizsgálatát és módosítását többek között az indokolta, hogy az érintett útszakaszon 2019 és 2023 között 51 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt, amelyek közül egy halálos, 15 súlyos és 35 könnyű sérüléssel végződött. Továbbá a turisztikai célpontoknál – például az Angelo Rotta rakparton és az A38 Hajó környezetében – fokozott gyalogosforgalom is tapasztalható. 

Azt írták, hogy az egyes útszakaszok kapacitását és a közlekedők menetidejét a megengedett sebesség érdemben nem befolyásolja, azt elsősorban a csomópontok áteresztő képessége és a forgalom nagysága határozza meg. Ráadásul a Budai alsó rakparton a 70 kilométer/órás sebességet a gyakorlatban eddig is csak éjszaka vagy a hajnali órákban lehetett elérni, mivel napközben hosszabb szakaszokon is jellemző a torlódás. Az alacsonyabb sebesség éjszaka és hajnalban a közlekedésbiztonság javítása mellett többek között a zajterhelést is csökkenti – fűzték hozzá. 

Végül hangsúlyozták, hogy az intézkedést gondos előkészítés előzte meg. Bevezetése a legvédtelenebb úthasználók, így a gyalog közlekedők biztonságát is szem előtt tartja, vagyis a sebességhatár-csökkentés életeket menthet. A tervek kidolgozására a BKK munkatársainak segítségére volt a társaság által kifejlesztett úgynevezett prediktív modell, amely értékeli, hogy melyik útszakaszokon van kifejezetten nagy szerepe a megengedett sebességnek az ütközések előidézésében. Az adatalapú, mesterségesintelligencia-modell segítségével a szakemberek 5 év adatainak értékelésével még jobban megbizonyosodhatnak arról, hogy hol van szükség beavatkozásra a biztonságos közlekedés érdekében – olvasható a közleményben.

(MTI)

Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
JohnnyBeGood
2025. január 10. 23:29
Üdvözlet Dél-Amerikából, a banana Hungaryból. Ahol egy III. kerületi, a rakparti út mellett található, új lakópar miatt, - amit a rakparttól öt méterre építettek - lelassítják másik ötszázezer ember közlekedését. Azért, hogy nyugodtan aludhasson pár száz új beköltöző, akik tudták hová vesznek jegyet. A képviselő urak pedig kijárták a beruházónak, gondolom egy "köszönömért" Gratulálunk Banana Republica képviselőinek kiváló munkájukért!
Potymog
2025. január 10. 20:37
Tovább rontják Budapest levegőjét, és rabolják a közlekedni kényszerülők idejét. Nem hiszem, hogy ettől az intézkedéstől csökkenni fog a balesetek száma.
KiraCeles
2025. január 10. 20:24
Kíváncsi lennék, a bekövetkezett balesetek közül hánynak volt az oka, hogy 70 km/h a megengedett sebesség. Esetleg arra is, hogy a bekövetkezett sérülések tekintetében hánynál volt ugyanennek jelentősége.
2025. január 10. 16:54 Szerkesztve
Évtizedek óta autózom, és ezt helyénvalónak tartom. Esős időben, de akár csak egy rossz kormánymozdulatból bele lehet csúszni a Dunába. Az útvonal nincsen annyira kiépítve, hogy ott a rendes városi tempónál gyorsabban menjenek. Amúgy a nap nagyobbik felében eléggé zsúfolt is az út, már csak ezért sem mennek gyorsan az autók. De nem árt, ha táblákkal is korlátozzák a tempót. Sehol sem kell száguldani lakott területen belül!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!