„A Boltnál hiszünk a közös élmények fontosságában, ezért nagy öröm számunkra, hogy idén is jelen lehetünk a Sziget Fesztiválon a Bolt Party Arénával. A fesztivál területén két drosztot is kialakítottunk, hogy még kényelmesebbé tegyük a kikapcsolódást és az utazást. Emellett elindítottunk egy nyereményjátékot, amelyben az alkalmazásunkat használók Sziget páros napijegyeket és teljes heti fesztiválbérletet nyerhetnek” – tették hozzá.
A szakma szerint sincs gond az akciókkal
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint az Uber akciója nemhogy csorbítja a versenyt Budapesten, hanem ellenkezőleg, inkább serkenti azt. „Az utasok választhatnak az egyre népszerűbb digitális platformokon működő vagy a telefonos diszpécser-szolgálatokat működtető vagy ennek a párhuzamos un. hibrid módon szolgáltatást végző fuvarszervezők ajánlatai között” – jegyezte meg.
Metál Zoltán szerint még évekkel ezelőtt, amikor elkezdődött a verseny az utasokért, akkor az ilyen és hasonló promóciók bevezetésével egyidőben kérték a GVH-t, hogy vizsgálja meg és foglaljon állást arról, hogy a promóció sérti-e a hatósági árképzést.
A Hatóság egyértelműen állást foglalt abban, hogy ha a szolgáltatást nyújtó és azt végző taxis megkapja a hatósági viteldíj ellenértékét, akkor az nem törvénytelen, függetlenül attól, hogy honnan és kitől kapta. Azaz, ha a fuvarszervező átutalja a taxisnak a teljes út díját, átvállalva azt az árkülönbözetet, melyet az utasnak a promócióban meghirdetett, akkor az rendben van” – szögezte le lapunknak az OTSZ vezetője, aki szerint korábban is voltak és jelenleg is vannak hasonló promóciós ajánlataik a fuvarszervezőknek.