Drága autókkal, csúcstechnológiával felszerelve mentek Debrecenbe Magyar Péter szekusai
Egy volt (?) jobbikos figura is feltűnt a Magyar Pétert védő nehézfiúk között.
A 444 munkatársait vasárnap a helyükre tartva állította meg két, magát „önkéntes kalauzként” szolgálatba helyező testőr a Magyar-féle kocsi elején. Az ügy kapcsán kérdéssel fordultunk a MÁV-hoz, valamint a 444-hez is.
Nyitókép: Attila Kisbenedek/AFP
„Magyar Péter vonattal megy Debrecenbe, testőrök védik a kocsit, ahol utazik” – ezzel a címmel közölt helyszíni beszámolót vasárnap a 444 arról az intercity járatról, amelyen Magyar Péter testőreivel és stábjával tartott az általa szervezett tüntetésre. A portál szerint
Magyarék egy egész vasúti kocsit elfoglaltak, sőt, azt lényegében le is zárták.
A cikk arról is beszámolt, hogy a kocsi elején és végén Magyar Péter testőrei álltak, és szigorúan ellenőrizték, hogy ki léphet be oda. Ez azért jelentett problémát, mert a kocsi a szerelvény közepén volt, így például vonat elején lévő büfékocsihoz csak azon keresztül lehetett eljutni, de olyanok is lehettek, akik rossz kocsiba szállva ezen keresztül juthattak el a helyükre.
A 444 munkatársait a helyükre tartva állította meg két, magát önkéntes kalauzként szolgálatba helyező testőr a Magyar-féle kocsi elején. Amikor mondták, hogy a helyünkre mennek, előbb kikérdezték, hogy hová szól a jegyük – egyikük fel is mutatta -, hogy hol szálltak fel, majd különválasztották a portál munkatársait, és egyszerre csak egyikük mehetett át a kocsin – írta a 444.
A Mandiner a cikk nyomán megkereste a MÁV-ot. Arra voltunk kíváncsiak, hogyan fordulhat elő, hogy Magyar Péter testőrei gyakorlatilag átveszik az irányítást egy vasúti kocsiban, ezzel megfosztva a jegyvizsgálót, mint hivatalos személyt attól, hogy végezze a munkáját. A MÁV megkeresésünkre azt írta,
A megkeresésükben leírtakkal kapcsolatos esetről nincs tudomásunk, társaságunkhoz semmilyen jelzés, bejelentés vagy panasz nem érkezett az üggyel összefüggésben.
A vasúttársaság és a 444 helyszíni beszámolója tehát nem fedi egymást. A MÁV válaszából az is kiderül, hogy sem a 444 munkatársai, sem az érintett intercity vonat személyzete nem tett panaszt az egyébként meglehetősen súlyosnak tűnő eseményről.
Amikor afelől érdeklődtünk, indítanak-e belső vizsgálatot, illetve jogszerű-e, ha valaki nem jegyellenőrként elkéri más utas utazásra feljogosító menetjegyét, azt a választ kaptuk a társaságtól, hogy – idéznénk – „a sajtóban hivatkozott utasok panaszát, beszámolóját ebben az esetben is hivatalból vizsgáljuk. Az eset részletes vizsgálata keretében minden, az érintett járaton szolgálatot teljesítő munkatársunkat meghallgatjuk.
Amennyiben a vizsgálat szabálytalanságokat tár fel, haladéktalanul megtesszük a szükséges jogi lépéseket.”
Az ügy kapcsán jelen cikkünk írásával párhuzamosan megkérdezzük a 444-et, terveznek-e bejelentést tenni a vonaton történtek kapcsán? Amint választ kapunk, frissítjük cikkünket!
Ezt is ajánljuk a témában
Egy volt (?) jobbikos figura is feltűnt a Magyar Pétert védő nehézfiúk között.
Ezt is ajánljuk a témában
Orbán Magyarországa maffiaállam, Trump nem is szereti, nem voltam a rezsim embere – pikáns interjút adott a lengyel Rzeczpospolitának a politikus.
***