Soha ennyi megelőlegezett bizalom nem volt a cigányok felé, mint amennyit a következő hónapok kínálhatnak
A kormány az elmúlt másfél évtizedben mindent kidolgozott és mindent felkínált, hogy dolgozni és boldogulni lehessen.
Az MCC pécsi képzési központjában tartott őszi Pedagógus Konferencián került szóba a téma.
Nyitókép illusztráció. Fotó: ANP MAG / ANP via AFP
Gyuris Petra tanulásmódszertani tanácsadó a konferencián kifejtette: a gyerekeknél a digitális eszközök használata alapvető kognitív mechanizmusokat változtat meg, melyek következtében teljesen másképp működik a figyelemközpontjuk. „Egy tanárnak ezekkel az eszközökkel kell versenyezniük a figyelemért folytatott harcban, ami nagyon nehéz feladat” – mondta a PTE-BTK Pszichológiai Intézetének docense.
Pöltl Ákos, az Ifjúságkutató Intézet kutató-szakértője emlékeztetett, a Z generáció a 2010-es évek elején tömegesen váltott az analóg eszközökről az okos eszközökre. „Ezekben az években kezdett növekedni a tinédzser korosztály körében a depresszió és a különböző szorongásos betegségek. Nem lehet figyelmen kívül hagyni a bizonyított összefüggéseket”, legalább is szerinte.
Rintek Jakab, pécsi Egyetemi Programos hallgató kérdésére válaszolva a résztvevők felhívták a figyelmet arra a tényre, hogy ha a telefon csak akár a közelben, például az iskolatáskában van, már az is 20-30 százalékos figyelemelvonást jelenthet a diákok számára.
Vannak olyan pedagógiai módszerek, melyek hatékonyak a diákok figyelmének megszerzéséért folyó versenyben. Ami viszont fontos, hogy az okoseszközöket korlátozni szükséges az intézmények falain belül
– mutatott rá Pöltl Ákos.
Gyuris Petra szerint szülőként érdemes azon elgondolkodnunk, hogy míg a fizikai térben túlóvjuk a gyermekeinket, a digitális térben nem védjük meg őket eléggé.
(via BAMA)