Ilyennel közlekednek Bécsben, ahol a City Airport Train gyorsvasúti transzfer köti össze Bécs központját és a repülőteret, amellyel nagyjából 16 perc alatt lehet elérni a repülőteret. Hasonlóképpen működik a reptéri transzfer Varsóban, ahol a Szybka Kolej Miejska biztosít közvetlen vasúti összeköttetést a repülőtér és a belváros között.
Bukarest repülőtéri transzferei több lehetőséget is kínálnak, de jelenleg nincsen gyorsvasút a Henri Coandă Nemzetközi Repülőtér (Otopeni) és a városközpont között. Működik viszont egy vasútvonal 2020 óta, amely közvetlen összeköttetést biztosít a repülőtér és Bukarest északi pályaudvara (Gara de Nord) között. Ez ugyan nem gyorsvasút, de hatékony és kedvelt lehetőség a városba való bejutáshoz: a vonatok óránként indulnak és körülbelül 20-25 percet vesz igénybe az utazás.
Bukarest tervez egy közvetlen metróvonalat, az M6-ost, amely a repülőteret fogja összekötni a városközponttal. A metró építési munkálatai a hírek szerint már elkezdődtek, de a befejezés időpontja még kérdéses.
Ahol még nincsen vasúti összeköttetés
Prágában, a budapestihez hasonlóan, a reptéri gyorsvasút projektje már évtizedek óta napirenden van, az utóbbi években történt is némi előrelépés.