A nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Krizsán Csaba
Idén ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán.
Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is lesz,
amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója adott interjút a Magyar Építőknek.
Németh Tamás arról is beszámolt, hogy az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egy összehangolt, átfogó program keretében hozza egységes szintre a Magyar Államtól átvett gyorsforgalmi utakat. A Társaság feladata 2022. szeptembere óta 1237 km hazai gyorsforgalmi útszakasz magas színvonalú üzemeltetése, fenntartása és fejlesztése.
Az elmúlt két évben az úthálózat jelentős része megújult és a szerződésben elvárt állapotba került. Az MKIF Zrt. 2023-ban 3,6 millió négyzetméteren cserélt aszfaltot, ahol szükséges volt, több rétegben is,
idén ennél nagyobb volumen, újabb 3,9 millió négyzetméternyi útburkolat felújítása (szintrehozása) a cél.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy míg tavaly a főpálya 19 százaléka újult meg, idén újabb 20 százaléka kap friss burkolatot.
A teljes interjút ide kattintva olvashatja el.
***