Ennek rengeteg magyar fog örülni: újabb városok érhetők el közvetlenül a budapesti repülőtérről

2024. október 29. 15:29

Előkelő helyen szerepel a régióban a VINCI Airport által üzemeltetett Budapest Airport. A környéken tavaly a harmadig legtöbb utast kezelte, a Prágai reptér tavaly hiába hozta a legnagyobb utasszámnövekedést, bőven elmaradt a budapesti látogatottságától.

2024. október 29. 15:29
Budapest Airport, Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, reptér, repülőtér, Ferihegy, ferihegyi reptér, ferihegyi repülőtér

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Kilenc új járattal bővült a Budapest Airport téli menetrendje – közölte a repteret üzemeltető vállalat. A magyar utazók két új spanyol úti cél közül választhatnak: a Kanári-szigetek harmadik legnagyobb, de talán legnépszerűbb tagja, Gran Canaria, valamint a modernitás és a történelem különleges egyvelegét nyújtó Bilbao is csak egy repülőútra lesz Budapesttől a téli menetrendben. Bővül a Párizsba közlekedő légitársaságok köre és újra megnyílik az út egy másik közkedvelt francia város, Toulouse felé is. Olaszország felé az idei téli szezonban még az eddigi csúcstartó Egyesült Királyságnál is szélesebb kínálat áll rendelkezésre, összesen 13 olasz város érhető el közvetlenül.

A már meglévő római, milánói, nápolyi, bari, pisai, cataniai, bolognai, palermói, velencei, cagliari és trieszti járatokhoz a Wizz Air jóvoltából két tengerparti célállomás, Genova és Salerno csatlakozik.

Marrákesbe is idul közvetlen járat és Memmingenbe is, továbbá bővül a Varsóba irányuló járatok száma is. A nyári szezonban is üzemelő hosszú távú járatok közül a Shanghai Airlines légitársaság sanghaji járata a téli menetrendben is napi rendszerességgel közlekedik, míg az Air China október végétől heti négyszer repül Pekingbe.

Közvetlenül Budapestről

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a légitársaságok 125 járattal, több mint 100 európai várost kínálnak közvetlen eléréssel, egyébként a hozzáférhető járatszám, az Európán kívüli célpontokkal együtt 210-nél is több. Ezzel a Liszt Ferenc repülőtér régiós szinten előkelő helyen áll. A régióban év elején Bécs, Varsó és Budapest szerepelt az első háromban a 2023-ban kezelt utasok számát tekintve, Bukarest és Varsó csaknem elérte 2019-es forgalmát, és bár Prágában növekedett 2022-höz képest legnagyobb arányban az utasok száma, csak kevesebb mint 80 százalékát érte el a járvány előttinek.

A tágabb régiónk reptér-üzemeltetőinek tavalyi utasforgalomról szóló közleményeit összevetve a legnagyobb ismét a bécsi légikikötő (VIE) volt. Schwechaton 29 533 186-an fordultak meg, amely az előző évhez képest 24,7 százalékos növekedés, a járvány előtti, 2019-es forgalomnak pedig a 93,3 százalékát éri el.

A varsói Chopin (WAW) repülőtéren 18 499 527 utast regisztráltak, amely az egyik legnagyobb, 28,7 százalékos növekedés 2022-höz viszonyítva, és az egyik legjobb, 98 százalékos visszaépülés 2019-hez képest.

A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren 14 701 080 utast kezeltek 2023-ban, amely az előző évihez viszonyítva 20,5 százalékos növekedés, míg a 2019-es rekordforgalomnak a 90,9 százalékát teszi ki.

A bukaresti Otopeni-Henri Coanda (OTP) légikikötőben 14 630 715 utas fordult meg, amely az előző évhez viszonyítva 16,1 százalékos növekedés, a forgalom itt csaknem teljesen visszatért, elérte a járvány előtti 2019-es év 99,5 százalékát.

Prága (PRG) mind az utasok számában, mind a forgalom visszaépülése tekintetében lemaradt a régiós társai mögött: a Václav Havel repülőtéren 13 828 137 utas fordult meg 2023-ban, amely az előző évhez viszonyítva ugyan kiemelkedő, 29 százalékos növekedés, de a 2019-es adat mindössze 78 százalékát éri el. 

A régió többi fővárosának repülőterei jelentősen kisebb, évi 10 millió alatti forgalmat kezelnek.

A jelenleg rendelkezésre álló turisztikai adatok szerint Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér idén sem zár rossz évet, ám egyelőre nincsenek exakt adatok. Ráadásul most indul az év végi hajrá, jelentősen nőhet a budapesti turisták száma. Az ideérkezők nagy többsége repülővel jön. A fővárosi produkciók közül évek óta kiemelt célpont a karácsonyi vásár. A Vörösmarthy téri látogatottsága például milliós nagyságrendű.

 

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tizennyolcfok
2024. október 29. 17:05
"rengeteg"
nemecsek-3
2024. október 29. 16:07
Tulajdonképpen mi köze van a reptérnek ahhoz, hogy milyen városok érhetőek el közvetlenül. A mandiner birka úgy ír mintha a repülés úgy működne mint a MÁV
nempolitizalok-0
2024. október 29. 15:38
Ferihegy már most kicsi. Ha tegnap nekiláttak volna egy új terminál építésének is késő lenne. Akkor még bele sem számoltam azt, ha megnyílik az orosz légtér. Orbánék nagyon ügyesen csinálták, hogy megvették, hiszen innentől már nem egy idegen befektetőn múlik a bővítés. Szerintem más repterekhez képes jól is néz ki, de a tumultus és az, hogy a csomagokra a szalagnál félórákat kell várni, gáz. Pedig én még nem is nyáron utaztam repülővel, hanem ősszel.
ihavrilla
2024. október 29. 15:37
Mivel a sok szegény magyarnak nincs vacsorája, legalább el tud menni valamit enni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!