Kiderült, mit gondolnak a magyarok az önkiszolgáló kasszákról!

2024. szeptember 26. 08:28

A megkérdezettek több mint fele panaszkodott a technikai problémák miatt az önkiszolgáló kasszék esetében.

2024. szeptember 26. 08:28
Rewe - Self-service checkout

Nyitókép: OLIVER BERG / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Megoszlik a magyarok véleménye az önkiszolgáló kasszákról – derült ki a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatásából, amely több mint 10 ezer fő részvételével készült. Az eredmények megerősítik, hogy az ilyen típusú kasszák már széles körben elérhetők hazánkban, és számos üzletben megtalálhatók.

A felmérés szerint a válaszadók többsége rendszeresen használja az önkiszolgáló kasszákat, és általában nem okoz számukra komolyabb nehézséget a kezelésük.

Ugyanakkor az idősebb korosztály, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és alacsonyabb jövedelműek, valamint a kisebb településeken élők körében nehezebben boldogulnak a gépekkel. Ezen csoportok tagjai közül sokan úgy érzik, hogy az önkiszolgáló kasszák már túlzottan elterjedtek, és sajnálják, hogy háttérbe szorítják a hagyományos pénztárakat.

Az önkiszolgáló kasszák által nyújtott felhasználói élményt viszont a válaszadók minden csoportja hasonlóan értékelte, egy ötös skálán átlagosan 3,11 pontot adtak. A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók több mint fele azért részesíti előnyben az önkiszolgáló kasszákat, mert 

kevesebb várakozási idővel jár, és gyorsabbá teszi a vásárlást.

Ugyanakkor a megkérdezettek több mint fele technikai problémákat említett hátrányként, valamint azt, hogy nem mindig áll rendelkezésre segítség ezek megoldásához. Többen panaszkodtak arra is, hogy nagyobb bevásárlásoknál kényelmetlenek lehetnek ezek a gépek, valamint a kedvezmények érvényesítése és a kuponok beváltása is bonyolultabbnak bizonyult, mint a hagyományos kasszák esetében.

Összességében a kutatás alapján vegyes a fogadtatása az önkiszolgáló kasszáknak Magyarországon. Míg a felhasználók többsége kényelmesnek és gyorsnak tartja őket, gyakran említik a technikai problémákat is, és sokan a személyes interakciót is hiányolják, amely a hagyományos pénztáraknál megszokott.

***

 

Összesen 125 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2024. szeptember 27. 20:16
Ahol vásárlok, ott volt 8 kassza. Ebből letúrtak kettőt és lett helyette 6 önkiszolgáló. Vagyis ez +4. Aki 3 cuccot vesz és van esze, az oda áll be. Mivel a hagyományos kasszák közül ritka, hogy mindegyik nyitva legyen, így kapacitás sem esett ki. Visszacsinálni meg nem fogják, pont a fentiek miatt.
palicsi-2
2024. szeptember 27. 02:17
Elvből nem használok önkiszolgáló kasszát! Ahol, nincs más lehetőség, ott, egyszerűen otthagyom a bevásárló kosarat, az áruval együtt! Ez amúgy, egy burkolt ár emelés! Akik használják, éves szinten, mennyi időt dolgoznak, az áruházi alkalmazottak helyett? Befizeti-e az áruház a nyugdíj járulékot nekem erre az időre? A követmkező lépésük az lesz, hogy ott kifizethetem, és adnak egy címlistát, hogy melyik árucikket, melyik raktárban vehetem át, a számla felmutatásával! Nevetséges? Néhány éve, még az önkiszolgáló pénztár is az volt!
zseblámpa
2024. szeptember 26. 20:49
Megfigyelésem szerint csak akkor gyorsabb az önkiszolgáló kassza, ha kevés dolgot vásárolok. Egyes termékeket pl. péksüteményeket, gyümölcsöket is időbe telik megtalálni a gépben. Nagybevásárlásnál néha alig győzöm kirakni a szalagra az árut, aztán meg elpakolni. Sokkal lassabb lenne az önkiszolgáló.
nebulo15
2024. szeptember 26. 14:10
Az önkiszolgáló kassza is csak a cégek még nagyobb profitját szolgálja. Az vérlázító, hogy sokszor a LIDL-ben egy pénztáros szakad meg, mint egy örült kell neki pörögnie, 8-10 ember áll sorban. Mindenkit az önkiszolgáló kassza felé szeretnének terelni, de vannak akik készpénzzel tudnak csak fizetni. Nyáron Franciaországban sokszor vásároltam egy Leclercben, ott láss csodát délelőtt is volt elég "pénztáros" kassza, nem sajnálták a pénz a megfelelő számú alkalmazottól. Legfeljebb egy-két vevő állt a kasszáknál, a pénztárosok ráérősen még csevegni is tudtak a vevőkkel. Itt meg a rohadt multik a bőrt is lenyúznák a dolgozóikról, sporolni akarnak rajtuk, ezért fontos az önkiszolgáló kassza
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!