Valóra vált a száguldozók rémálma, jön a félmilliós gyorshajtási bírság
2024. augusztus 05. 17:14
Jelentősen nő a gyorshajtásért kiszabható bírság összege augusztus közepétől.
2024. augusztus 05. 17:14
5 p
15
9
187
Mentés
Nyitókép: Michael Dunning/Getty Images
Augusztus 16-tól jelentősen nő a sebességtúllépésért kiszabható büntetés összege. A gyorshajtási bírság felső határa így már megközelíti a félmillió forintot, a száguldozás akár 468 ezer forintjába is kerülhet a szabálytalankodó autósnak – derül ki a Magyar Közlönyből.
A sebességtúllépésért kiszabható legalacsonyabb bírság az idei emeléssel 50 ezer forintra nő, míg a legmagasabb büntetési kategóriában 486 ezer forint lesz a büntetés összege. Jelenleg – a tavaly augusztusi emelést követően – az összeg legalább 39 ezer, legfeljebb 390 ezer forint.
Azok a sofőrök, akik 50-es vagy annál lassabb sebességkorlátozásnál 15–25 km/órával lépik túl a sebességkorlátot, 50 ezer forint bírságot kaphatnak, 25–35-ös sebesség túllépésnél 70 ezer forintot fizethetnek, 35–45-nél 100 ezer forintot, 45–55-nél 140 ezer forintot, 55–65-nél 210 ezer forintot fizethetnek, 65–75-nél pedig 312 ezer forint bírságra számíthatnak. A 75 km/órával nagyobb sebességtúllépésnél pedig 468 ezer forint büntetést kaphatnak a vezetők
Nem csak a gyorshajtóknak kell mélyebben a zsebükbe nyúlniuk, emelkedik a büntetés összege
a leállósávban szabálytalanul haladóknak 156 ezer forintot kell fizetniük,
a kötelező haladási irányt figyelmen kívül hagyóknak 78 ezer forintra,
míg a védett és fokozottan védett természeti területre behajtóknak 234 ezer és 468 ezer forintra nő a kiszabható bírság összege.
Hetekkel az Árpád hídi tragédia után sem működnek a Karácsony által ígért sebességmérők
A főváros beszerezte és a telepítését is elvégezte, mégsem tudják ellátni preventív funkciójukat teljes körűen a július elején beígért sebességmérő kamerák – írja az Index. Felidézték: Karácsony Gergely főpolgármester az Árpád hídi baleset után Facebook-bejegyzésében megígérte, 26 darab modern traffipaxot telepítenek. Ezek a berendezések Budapest legforgalmasabb útjain elvileg 46 sáv forgalmát képesek figyelni.
Az Index egyik taxis olvasója ugyanakkor arra figyelmeztetett, a berendezések többsége még fel sincs szerelve. Ami fel van szerelve, az sem működik, hiszen az előjelző KRESZ-tábla sincs sehol, azaz teljesen jogszabályellenes lenne, ha mérne.
Ebből is látszik, mennyire nem foglalkozik ezzel senki, csupán hangzatos Facebook-posztok születnek a témában, miközben sorra halnak meg a vétlen autósok a visszatartó erő hiánya miatt.
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes erre reagálva mindössze annyi közölt: „A Budapest Közút folyamatosan rakja ki a szükséges előjelző táblákat és már minden helyszínen kihelyezte.”
Az Árpád hídon hárman vesztették életüket szerda este, miután egy bedrogozott 43 éves férfi forgalommal szemben száguldott egy lopott taxival és balesetet okozott.
Rémálom akkor lesz, ha a sok-tíz-milliós 600 lóerös verdát lefoglalják és elkobozzák mint a bünözéshez használt közveszélyes fegyvert.
Aki ilyen eszközt tud venni, az félholtra röhögi magát a félmilliós büntetésen és száguld tovább, tisztelt illetékesek.
"Valóra vált a száguldozók rémálma, jön a félmilliós gyorshajtási bírság."
Nos, ez jó, de nincs semmi visszatartó hatása. Legalábbis egy bizonyos réteg számára.
Gondoljunk bele. Az Árpád(?) hídon balesetet okozó, biciklis haláláért felelős vezető egy kb. 100 milliós autót vezetett. Akinek ilyen autója van, az csak nevet egy fél milliós bírságon.
Azt javasolnám, hogy legyünk egy kicsit progresszívek (ma úgyis az a divat), tegyük egy kicsit progresszívé a bírságot is.
Mondjuk ha a fegyver, akarom mondani az elkövetés eszköze többe kerül, mint 20 millió Ft., akkor
a bírság legyen = (A - 20 millió)*0,2 + 500 ezer. Ahol "A" az autó ára új korában, forintban számolva.
Ez mondjuk egy 21milliós autónál 700 e Ft. lenne, de egy 100 milliósnál már 16 és fél millió forint. Az már FÁJ annak is, aki kifizetett egy autóért 100 millát.
Szerintem.
Nem igazán tudom minősíteni annak a szellemi képességét aki ezt összeállította.
Trehány munka, nem legalább 1km/h túllépésenként kellett volna fillérenként megszabni? Homo sapiens kihalóban.
50km/óra korlát általában lakott területen van. Adott helyeken fölcsúszhat kifejezett szándék nélkül is max 70-re, de ott a mozgási energia már dupla és a sofőr számára határozottan érzékelhető. Aki ezt nem érzi nem alkalmas vezetésre. Ha valaki ilyen helyen képes 100, vagy többel menni az szándékos gyilkossági kísérlet. Mi is annak a büntetési tétele? Talán engem is elengednének egy dádával, meg egy százas bírsággal, ha kisbaltával őrjöngve átrohannék a szomszédba feldarabolnám a bejárati ajtójukat és tombolnék a lakásban??
Szánalmas tudálékoskodás ez az egész, az E oszlop meg röhejes