Nem érti a Szentkirályi, miért indítottak ellenük eljárást, de mindenben együttműködnek a GVH-val

2024. augusztus 13. 16:14

A Szentkirályi Magyarország Kft. közleményében azt írja: nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az 5 évvel ezelőtti kampányuk kapcsán.

2024. augusztus 13. 16:14
null

A Szentkirályi Magyarország Kft. maximálisan együttműködik a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), miután eljárás indult a vállalkozással szemben – közölte a cég az MTI-vel kedden a GVH hétfői bejelentésére reagálva. Felidézik: hétfőn a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sajtóközleményben jelentette be, hogy eljárást indított - több más szereplő mellett - a Szentkirályi Magyarország Kft. ellen, fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt. 

A sajtóközlemény szerint a Szentkirály Magyarország Kft.-t érintő mostani eljárás túlnyomórészt a Szentkirályi Magyarország Kft.-nek egy 2019-es kommunikációs kampányában használt, fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja.

Ezt a kampányunkat a GVH már 2020-ban megvizsgálta, és akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent. A Szentkirályi Magyarország Kft. közleményében azt írja: 

nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az 5 évvel ezelőtti kampányuk kapcsán, illetve korábbi döntésük ellenére. 

A társaság ezúttal is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad – hangsúlyozták. A cég állítása szerint mindig kiemelt figyelmet fordítottak a jogszabályi környezetnek való maradéktalan megfelelésre, a vállalatra és annak tevékenységére vonatkozó szabályozások betartására és a hatóságokkal történő szoros együttműködésre. A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a „zöldre mosás” vagy greenwashing minden formáját, és elkötelezett az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseivel is folyamatosan támogat – szögezték le. 

A GVH hétfőn közölte, hogy eljárásában vizsgálja több vállalkozásnak a kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott állításait termékük környezeti hatásaira vonatkozóan. A Szentkirályi Magyarország Kft. 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásba” körforgásos rendszert hirdeti, amelynek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!”, „100%-ban újrahasznosítható”, „Palackból palackot, 50% rePET”, és ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal és képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 86 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kybon
2024. augusztus 13. 21:43
Akkor már csak a FOGYASZTÓKKAL kéne MAXIMÁLISAN együttműködni, kedves Levente! És a Pepsiből kivenni a bélgyilkos édesítőszereket! Érteeeem? _
bagira002
2024. augusztus 13. 18:21
Mert magyar és a neve miatt .
satrafa-2
2024. augusztus 13. 16:38
Erről a fotóról az jutott eszembe, hogy ha elmegyek vásárolni, mindig mosolyogva figyelem, hogy a Repont előtt áll a sor, és anyázik a fél falu. A kütyüt minimum óránként üríteni kell, mert sokkal nagyobb a forgalma, mint arra a tervezők számítottak.
birozsletaparadicsomnemzsargamagyarorszageloremegyennemhatrafelecsakafidezsesadogtorminizsterelnokurasag
2024. augusztus 13. 16:38
Ez is megtetszett a kisjányoméknak…
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!