Újabb eljárást indított a GVH a Wizz Airrel szemben
A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.–vel (Wizz Air) szemben.
Vizsgálódik a Gazdasági Versenyhivatal több, üdítőitalokat gyártó cégnél. A vállalkozások a gyanú szerint megtévesztették a fogyasztókat a PET-palackok címkéivel.
Nyitókép: SOEREN STACHE / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
Több vállalkozással szemben is eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin feltüntetett és egyéb kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott, a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításaikkal valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat – írja a Világgazdaság.
Ezt is ajánljuk a témában
A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.–vel (Wizz Air) szemben.
A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti, hogy az érintett vállalkozások a jogsértéseket elkövették, az eljárások a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértések bizonyítására irányulnak
– emelte ki a versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal gyanúja szerint a Fonte Natura ásványvizek címkéin és kereskedelmi kommunikációjában megfogalmazott állításaival – a „100 százalék újrahasznosított PET-palackban”, „100 százalék rePET”, „100 százalék rePET palackból palack” szlogennel – megtévesztette a fogyasztókat.
A GVH vizsgálja a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és a The Coca Cola Company vállalkozást is, mert gyanúja szerint a Naturaqua alatt forgalmazott ásványvizek és üdítőitalok címkéin és kereskedelmi kommunikációjuk során a „Hasznosíts újra, 100 százalékban újrahasznosítható PET palack vagyok”, „100 százalékban újrahasznosítható”, illetve a kereskedelmi kommunikáció képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.
Ezt is ajánljuk a témában
A Coca-Cola szerint mindenben megfelelnek a hazai és az uniós szabályoknak, illetve mindig a helyi fogyasztók igényeit kívánják kielégíteni... Vajon meddig tart még a kettős mérce?