Lerántotta a leplet a felmérés a magyar vállakozások teljesítményéről: itt vannak a részletek
A felmérés szerint a vállalkozások 44%-a nyertesként került ki az elmúlt öt év kihívásaiból, míg 36%-uk árbevétele, nyeresége csökkent.
A Szent Jupát a jövő évi 40 éves jubileumra teljes pompájában szelheti a habokat.
Az MCC arról számolt be, hogy a magyar hajózás egyik legértékesebb gyöngyszeme, a Szent Jupát, Révfülöpön a szakkollégium diáktáborában hosszas egyeztetések után visszanyerheti régi fényét és ismét vízre kerülhet.
„Ez a történelmi hajó nem csak a vitorlázás, hanem a kitartás és az úttörő szellem szimbóluma is”
– számoltak be Facebook-bejegyzésükben.
Kiemelték, hogy a kenusok védőszentjéről elnevezett Balaton 31 típusú hajóval 1985-ben indultak el Fa Nándor és Gál József világ körüli útjukra, amellyel a magyar vitorlások történelmet írtak. Azonban nem csak a történelmi jelentőségű hajón keresztül kerülhetnek az MCC diákjai közelebb a vitorlázáshoz, ugyanis Fa Nándor, az MCC szaktanácsadója, már most is országszerte előadásokat tartva mesél vitorlás kalandjairól, adja át tapasztalatait a fiatalabb genreációknak.
Az MCC Facebook posztjában kiemelte, hogy a „legendás hajó évek óta egy sötét raktárban porosodott, mielőtt hosszas egyeztetések eredményeként a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, valamint az MCC együttműködésében Révfülöpre szállították, ahol új esélyt kap”. Ezt az értékmentő küldetést szem előtt tartva döntött úgy az MCC, hogy megóvja a hajót a őusztulástól, és vállalja annak felújítását, hogy
a jövőben minden érdeklődő számára újra látogathatóvá tegye.
„A Szent Jupát a jövő évi 40 éves jubileumra teljes pompájában térhet vissza a vízre, az MCC Cholnoky Jenő Gyermek- és Ifjúsági Kikötő Diáktáborában, ahol ismét szolgálhatja a hazai vitorlás közösséget” – fogalmaztak.
***