Ennek már a fele se tréfa: figyelmeztetést adtak ki skandináv országok egy esetleges világháború miatt
A norvégoknál azt is megüzenték az embereknek, hogy milyen élelmiszerekből tárazzanak be.
Mindenkinek be kell tartania a jogszabályokat.
Nyitókép: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kommunikációs vezetője, Horváth Bálint volt a HírTv Napi Aktuális című műsorának vendége csütörtök este annak kapcsán, hogy a hivatal figyelmeztető levelet küldött ki a magyarországi piacon is tevékenykedő fapados légitársaságoknak, az elmúlt hetekben tapasztalt botrányos késések miatt.
A kérdéssel a kormány is foglalkozott, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a hétfői Kormányinfón közölte:
a fogyasztóvédelmi hatóságot az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően arra utasították, a lehető legszigorúbban járjanak el a jelentős késések esetén, és szabjanak ki jelentős bírságokat.
Horváth Bálint teljesen jogosnak és érthetőnek nevezte az utasok felháborodását, elmondása szerint
a GVH elnöke ezért nagyon határozottan és nyomatékosan felhívta a légitársaságok vezetőinek figyelmét a hatályos jogszabályok betartására.
Horváth jelezte, a versenyhivatal évek óta figyeli ezt a piacot, jelenleg is több eljárás van folyamatban, például a WizzAirrel szemben.
Mint kifejtette: a GVH azt vizsgálja, hogy amikor online jegyvásárlás történik, a légitársaság megad-e minden információt az utasnak, így például, hogy mekkora lesz a végösszeg, illetve mennyi csomagot lehet felvinni a repülőgépre. Tapasztalataik szerint az említett légitársaság nem adott meg minden ilyen információt.
Mint mondta,
egyre több fogyasztó fordult hozzájuk panasszal az elmúlt időszakban, és ezekben az ügyekben a versenyhivatal mindig azonnal és határozottan lép.
Emlékeztetett a tavaly az online szállásfoglaló a booking.hu ügyében folytatott vizsgálatra és annak következményeire.
Szigorú jogszabályok határozzák meg, hogy bármely probléma esetén a légitársaságnak hogyan kell kezelnie a helyzetet, milyen ellátást és tájékoztatást kell biztosítaniuk – húzta alá Horváth Bálint, aki felhívta a figyelmet, hogy a GVH saját honlapján is közzétett egy tájékoztató anyagot, hogy repülőjegy vásárláskor mire kell odafigyelni.
A teljes beszélgetést itt nézheti meg: