Idén nyáron sem lesz klimatizált a hármas metró, pedig Karácsonyék megígérték
Öt éve a klíma nélküli szerelvényekkel kampányolt Karácsony.
A Metróért Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a vonatok egyenesen fűtenek.
Fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala
Mint arról már beszámoltunk, az amúgy is nehezen elviselhető pokoli hőség csak fokozódik a budapesti közösségi közlekedésben utazók számára, miután hiába ígérték Karácsony Gergelyék, idén nyáron sem lesz klimatizált a hármas metró. Pedig öt éve még a klíma nélküli szerelvényekkel kampányolt Karácsony.
Ezt is ajánljuk a témában
Öt éve a klíma nélküli szerelvényekkel kampányolt Karácsony.
Emlékezetes, hogy 2017 júniusának végén a Párbeszéd politikusai flashmobot tartottak: félmeztelenül utaztak a 3-as metrón, így tiltakozva az ellen, hogy a szerelvényeket nem akarják klimatizálni. Azonban Karácsony Gergely megválasztása óta sem történt komoly előrelépés az ügyben ezen a vonalon.
Ezt is ajánljuk a témában
A Párbeszéd tagjai szaunához öltözve demonstráltak a metrókocsik klimatizálásáért.
A főpolgármester az első megválasztását követően arról beszélt, hogy
a beszerelése nem pénzkérdés, a fedezet megvan rá.
A Fővárosi Közgyűlés baloldali többsége azonban nem érezte fontosnak a hármas metró szerelvényeinek klimatizálását, pedig korábban még pont ők tüntettek, hogy legyen hűtés a metrókocsikon.
Két napja számoltunk be arról, hogy az pusztító kánikulában 42 Celsius-fokot mértek az utasok a 3-as metrón. A Metróért Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a vonatok egyenesen fűtenek.
A Telex igyekezett feltárni a problémát, hogy mi okozhatja az extrém hőséget. Mint írják, miután visszakapcsolták a rekuperációt a 3-as metró vonalán, azaz a lassítások által termelt áram hálózatba visszatáplálását, javult a helyzet. Ennek hiányában ugyanis eddig szabályosan dőlt a meleg a szerelvény alól.
A cikk szerzője kifejtette, rekuperáció nélkül a keletkező áramtöbblet a metrókocsik alján található nagyméretű ellenálláson izzott el, valódi hősugárzó-hatást kiváltva. A 3-as metró kocsijain nincs légkondicionáló, csak ventilátor, ami az alagút és a kocsik levegőjét keveri és mozgatja.
Nos, a BKV illetékese elárulta, mostanra sikerült összehangolni a rendszereket, így a rekuperáció hatására már csak 35 Celsius-fokkal kell megküzdeniük a budapesti utazóknak...
Ezt is ajánljuk a témában
A Metróért Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a vonatok egyenesen fűtenek.