A MÁV is szenved a hőségben

2024. július 12. 18:03

A túlkoros vonatokat és a pályát sem kíméli a forrósság.

2024. július 12. 18:03

Az extrém hőségben gyakrabban meghibásodhatnak a többnyire túlkoros vasúti járművek, berendezések és a sínek – figyelmeztetett a MÁV Zrt., amely emiatt azt kéri, hogy indulás előtt az utasok tájékozódjanak a menetrendről, az aktuális forgalmi helyzetről, az esetleges fennakadásokról.

A vasúttársaság az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében kiemelte: a MÁV-Volán-csoport minden tőle telhetőt elkövet azért, hogy kezelje a rendkívüli forróság okozta problémákat, fenntartsa a vasúti közlekedés folyamatosságát és biztosítsa a megfelelő körülményeket az utazáshoz.

„Sajnos a járműparkunk jelentős része még nem klímával, hanem úgynevezett légjavító-berendezéssel felszerelt, ezek a korábbi készülékek azonban a 35 fokos vagy azt meghaladó hőséggel már nem bírnak. A több napon át tartó rendkívüli forróság közepette történő maximális kihasználtság mellett pedig – az időszakos karbantartás ellenére is – növekszik a meghibásodás esélye” – jelezték.

Ezt is ajánljuk a témában

Arra kérik a kritikus hőségre érzékeny, egészségileg veszélyeztetett utasokat, hogy a hőségriasztás ideje alatt csak a legszükségesebb esetben induljanak útnak. Akik számára pedig a Volánbusz helyközi buszai párhuzamos megoldást kínálnak, használják ki a vármegye- és országbérletek előnyeit, az érintett buszok 84 százalékán ugyanis klímaberendezés működik.

Fontos, hogy az utasok mindig elegendő mennyiségű ivóvízzel vagy szomjoltó folyadékkal induljanak útnak – hangsúlyozták, hozzátéve, napközben a forgalmasabb busz- és vasútállomásokon továbbra is vizet osztanak a harmadfokú hőségriasztás ideje alatt.

Ezt is ajánljuk a témában

Kiemelték, a vasúttársaság üzemirányítói igyekeznek minél gyorsabban reagálni, ha a rendkívüli időjárási körülmények miatt operatív beavatkozásra van szükség. Lehetőségükhöz képest intézkednek szerelvénycserével, másik szerelvény vagy pótlóbusz beállításával. Emellett folyamatosan vizsgálják a járművek klímaberendezéseinek beállítását, a klímákon rendkívüli tisztításokat végeznek és lehetőség szerint soron kívül javítják a rendkívüli terhelés miatt bekövetkező meghibásodásokat.

Kitértek arra, a klíma miatti panaszok kivizsgálása után legtöbbször az derül ki, hogy a kérdéses készülékek működtek, csak a technikai korlátjaik miatt nem voltak képesek olyan mértékben lehűteni a levegőt, hogy az az utasok többségének komfortos legyen.

Utazásra a reggeli és esti órákat javasolták, és felhívták a figyelmet arra: az újabb gyártású IC-, EC-kocsikban, a többcélú teres bisztró- és prémiumkocsikban, valamint a klímás motorvonatokban (FLIRT, KISS, Talent, Uzsgyi, Desiro) a klímaberendezések hatásfoka jellemzően az igényeknek megfelelő.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a síneket is deformálhatja a hőség. Ha ennek előjelei mutatkoznak, akkor a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezethet be.

A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak, így nő a felsővezeték-szakadás, az áramszedőtörés vagy-sérülés kockázata. A MÁV karbantartó szakemberei folyamatosan készen állnak arra, hogy elhárítsák a vasúti hálózatban keletkező hibákat – áll a közleményben.

(MTI)

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Expert0418
2024. július 12. 21:18 Szerkesztve
Az utazóközönség a melegtől a MÁV pedig Lázár Jánostól szenved. Egyik Mediaworks felületen 1szó nem esett arról, hogy L.János 2héttel ezelőtt az egész MÁV-nál betiltotta a home office-t - egy időben a iskolai vakáció indulásával - úgy hogy a pénteki bejelentést követően hétfőtől már alkalmazni kellett! Mielőtt valaki azt hinné a MÁV masinisztákból és Thomas a gőzmozdonyból áll, nem. Konkrétan lerohasztják az eddig sem tündöklő céget majd érkeznek a szokásos megoldások komoly lenyúlásokkal. Ez már el is kezdődött a máv költöztetéssel, irodaépületek bérlése\építése (tiborcz) és folytatódni fog a 4iG megjelenésével. Azóta az összes ÉKM háttérintézménynél szintén betiltva a HO. A MÁV-Volánnál, kb. 60 ezer dolgozó van, a háttérintézményeknél szintén több ezer akik egyben felnőtt, választó korú polgárok is...
nemecsek-3
2024. július 12. 20:47 Szerkesztve
Csak végig kell nézni az eddigi MÁV vezérek listáját és az a csoda, hogy egyáltalán létezik a cég. Magyarországon nincs olyan szabad menedzser aki alkalmas lenne egy 50e főt foglalkoztató komplex műszaki, gazdasági, biztonsági rendszert működtetni. Akik vannak azok vagy a piaci szférából lemorzsolódott illetők vagy elméleti gazdasági műszaki szakemberek horribile dictu politikusok annyira sem képesek terepen MÁV vonatkozásban, hogy értelmes kérdést tegyenek fel.
VeTraTa
2024. július 12. 19:31
Kinek lett volna/lenne dolga lenne lecserélni az 1000 éves szerelvényeket? Kinek lett volna/lenne a dolga a pályát rendbe rakatni? Ki záratta be a mellékvonalakat az SZDSZ módjára?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!