Egyre nagyobb a baj a közösségi médiában – a Facebook és az Instagram mégis mással foglalkozik
Ma Magyarországon a Facebook-csoportokban a legnagyobb kereslet a „cukor” nevű anyagra mutatkozik.
Új dokumentumokat vizsgált meg a Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nyitókép: MTI-archív/Máthé Zsolt.
A közösségi média kampányok mellett a mozgósításban, tömeges sms-küldésekben is kulcsszerepet vállalt a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat-csoport Karácsony Gergely 2019-es önkormányzati, illetve a 2021-es előválasztási kampányában – legalább is erre utal az a dokumentum, amelyet a napokban tett közzé a Szuverenitásvédelmi Hivatal.
A közösségi média kampányokra és adatbázisok építésére szakosodott hálózat észtországi vállalata, a DatAdat OÜ 2019-es szerződésajánlatának részét képezi a hatékony szavazói mozgósításhoz nélkülözhetetlen kampányeszköz, amelyről csak érintőlegesen esett szó ez pedig a tömeges sms-küldési lehetőség, ami a Bajnaiék által felkínált szolgáltatások között is szerepelt. Ennek azért is van jelentősége, mert a tömeges telefonos üzenetek küldéséhez jelentős választói adatbázisra van szükség, amit jogszerű módon csak az egyes személyek tudtával és hozzájárulásával lehet megszerezni.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) tavaly decemberben közzétett jelentése szerint a DatAdat Kft. alvállalkozók – köztük a DatAdat GmbH – közbeiktatásával 119776 személyhez juttatta el az idézett üzeneteket. A NAIH a jelentésben hosszasan idézte a DatAdat GmbH – mint adatfeldolgozó – válaszait is a hatóság kérdéseire, amiből például kiderül, hogy az osztrák székhelyű cég „arra vonatkozóan ugyan nem tud teljeskörűen nyilatkozni, hogy az adatkezelő milyen forrásból állította elő a személyes adatokat (is) tartalmazó adatbázisát. A GmbH arra vonatkozóan tud nyilatkozni, hogy milyen adatgyűjtési módszerek működtetésével támogatta – nem kizárólagosan – a vonatkozó adatgyűjtést, mint adatfeldolgozó alvállalkozó.”
(via Magyar Nemzet)