Belgium
ÉLŐ
Szlovákia

Személyzet nélküli boltok? Itt ne keressük őket!

2024. május 20. 20:06

A nagyobb láncok zöme nem tervez pénztáros nélküli boltot üzemeltetni. Egyelőre.

2024. május 20. 20:06
Lebenswithtel lie on the cash register tape at the Dscounter.
Bokor Gábor
Bokor Gábor

Nyitókép: FrankHoermann / SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP

Hatalmasat ment a honi sajtóban, hogy a nyártól nyitnak az első olyan boltok, amelyekben már nem lesz hagyományos személyzet, így pénztáros se. Bár az önkiszolgáló kasszák már régóta megszokott látványai a hazai áruházaknak, ez egy nagy újítás. A legújabb technológia segítségével, az eddigi hagyományos üzletek a szükséges átalakítás után akár 24/7 nyitva lehetnek személyzet nélkül. A szektorban úttörő hazai vállalkozás, a Laurel Kft Csehországban sikeresen alkalmazta már a „vegyes” modellt, melyet adaptálna a hazai körülményekhez is. 

Ezt is ajánljuk a témában

A cég kiemelte, a megoldásuk segíthet egy növekvő társadalmi probléma kezelésében is, így az nem kizárólag a vásárlóknak és a kereskedőknek jelent előnyt. 

Jól látszik, hogy még a kereskedelem legnagyobb, globális szereplői is keresik, hogyan lehet a leghatékonyabban, leggazdaságosabban bevezetni az automatizált boltokat”

– közölték.

Nincs itt semmi látnivaló

Megkérdeztük a legnagyobb hazai kereskedelmi láncokat, tervezik-e személyzet nélküli bolt nyitását és alapvetően támogatják-e az ilyen boltok létesítését. Elsőként Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője válaszolt, aki egy tavalyi sajtóközleményt küldött át lapunknak, amelyben arról számoltak be, hogy a mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. 

Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon” – küldte. 

Az Auchan Magyarország sajtóosztálya lapunknak küldött válaszában arról írt, hogy nyitottak az új lehetőségekre, amelyekkel még jobban megfelelhetnek a vásárlói igényeknek.

Ezért vállalatunk természetesen dolgozik a magyarországi áruházak fejlesztésén és folyamatosan vizsgálja az új megoldások lehetőségét”

– közölték, majd úgy folytatták, hogy ők örülnének neki, ha újabb nyitásról számolhatnának be, de egyelőre nincs bejelenteni valójuk.

A Tesco Magyarország sajtóosztálya a Mandinernek küldött válaszában azt írta, hogy az önkiszolgáló kasszák számának növekedése vagy a kísérleti jelleggel működő automatizált boltok mind azt a célt szolgálják, hogy a pénztárnál töltött idő minimalizálásával minél gyorsabb és kényelmesebb legyen a bevásárlás. „A hazai Tesco hipermarketekben elérhető Scan&Shop megoldás úgy spórol időt, hogy már vásárlás közben lehetővé teszi a termékek beolvasását, így a vásárlók egyenesen a saját szatyrukba pakolhatnak és elkerülhetik a kasszánál való várakozást. Az alkalmazás kipróbálását a Tesco dupla Clubcard-pontok jóváírásával ösztönzi” – közölték.

A Lidl sem tervez ilyen boltot

A német élelmiszerbolt sajtóosztálya lapunknak elárulta, hogy a Lidl Magyarország a vásárlók maximális kiszolgálása érdekében jelenleg nem tervezi a személyzet nélküli bolt létrehozását. Mindazonáltal a vásárlói igényeket szem előtt tartva a hagyományos kasszarendszerek mellett kialakításra kerülnek az önkiszolgáló kasszák, hogy megkönnyítsék, egyszerűbbé és gyorsabbá tegyék a bevásárlást. 

Jelenleg az áruházak több mint felében, már 123 áruházban összesen több mint 750 önkiszolgáló kassza működik”

– közölte az áruházlánc sajtóosztálya, amely szerint az önkiszolgáló kasszák telepítése folyamatos, várhatóan a gazdasági év végéig minden Lidl üzletben elérhető lesz. 

Mint írták, az önkiszolgáló kasszazónák a 6-8 hagyományos kassza mellett kerültek kialakításra, annak érdekében, hogy minél gyorsabban, egyszerűbben intézhessék a vásárlók bevásárlásaikat. Kerestük a nagy konkurencia, az Aldi sajtóosztályát is, de nekik egy hét is kevés volt arra, hogy válaszoljanak az üzenetre. 

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Patika
2024. május 21. 14:54
Itt az idóta magyar magának blokkol, hogy társainak ne legyen pénztárosi állása a tecskóban.
gegrolla
2024. május 21. 10:27
Magyarországon ez esélytelen, a dzsipók mindent kipakolnának fizetés nélkül...csődbe menne a cég.
Obsitos Technikus
2024. május 20. 21:47
Sikere lesz Borsodban meg a nyócker mélyén.
Tuners
2024. május 20. 21:29
A minap olvastam a brit sajtóban, hogy az “Amazon Fresh” egyébként elég kudarcos próbálkozás nagy dirrel durral beharangzott “intelligens algoritmusai” meg “AI alapú rendszere igazából valami indiai kiszervezett munkások voltak akik pár rúpiáért ültek a képernyő mögött és nézték hogy ki mit tett el a boltban. 😂😂😂 Mekkora már! 🤣🤣 “Cutting edge technology” 🤣🤣🤣
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!