Nyáron nyitnak Magyarországon az első személyzet nélkül is működő boltok!
Európa-szerte számos helyen megbízhatóan működnek a távfelügyelet alatt álló boltok.
A nagyobb láncok zöme nem tervez pénztáros nélküli boltot üzemeltetni. Egyelőre.
Nyitókép: FrankHoermann / SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP
Hatalmasat ment a honi sajtóban, hogy a nyártól nyitnak az első olyan boltok, amelyekben már nem lesz hagyományos személyzet, így pénztáros se. Bár az önkiszolgáló kasszák már régóta megszokott látványai a hazai áruházaknak, ez egy nagy újítás. A legújabb technológia segítségével, az eddigi hagyományos üzletek a szükséges átalakítás után akár 24/7 nyitva lehetnek személyzet nélkül. A szektorban úttörő hazai vállalkozás, a Laurel Kft Csehországban sikeresen alkalmazta már a „vegyes” modellt, melyet adaptálna a hazai körülményekhez is.
Ezt is ajánljuk a témában
Európa-szerte számos helyen megbízhatóan működnek a távfelügyelet alatt álló boltok.
A cég kiemelte, a megoldásuk segíthet egy növekvő társadalmi probléma kezelésében is, így az nem kizárólag a vásárlóknak és a kereskedőknek jelent előnyt.
Jól látszik, hogy még a kereskedelem legnagyobb, globális szereplői is keresik, hogyan lehet a leghatékonyabban, leggazdaságosabban bevezetni az automatizált boltokat”
– közölték.
Megkérdeztük a legnagyobb hazai kereskedelmi láncokat, tervezik-e személyzet nélküli bolt nyitását és alapvetően támogatják-e az ilyen boltok létesítését. Elsőként Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője válaszolt, aki egy tavalyi sajtóközleményt küldött át lapunknak, amelyben arról számoltak be, hogy a mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján.
Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon” – küldte.
Az Auchan Magyarország sajtóosztálya lapunknak küldött válaszában arról írt, hogy nyitottak az új lehetőségekre, amelyekkel még jobban megfelelhetnek a vásárlói igényeknek.
Ezért vállalatunk természetesen dolgozik a magyarországi áruházak fejlesztésén és folyamatosan vizsgálja az új megoldások lehetőségét”
– közölték, majd úgy folytatták, hogy ők örülnének neki, ha újabb nyitásról számolhatnának be, de egyelőre nincs bejelenteni valójuk.
A Tesco Magyarország sajtóosztálya a Mandinernek küldött válaszában azt írta, hogy az önkiszolgáló kasszák számának növekedése vagy a kísérleti jelleggel működő automatizált boltok mind azt a célt szolgálják, hogy a pénztárnál töltött idő minimalizálásával minél gyorsabb és kényelmesebb legyen a bevásárlás. „A hazai Tesco hipermarketekben elérhető Scan&Shop megoldás úgy spórol időt, hogy már vásárlás közben lehetővé teszi a termékek beolvasását, így a vásárlók egyenesen a saját szatyrukba pakolhatnak és elkerülhetik a kasszánál való várakozást. Az alkalmazás kipróbálását a Tesco dupla Clubcard-pontok jóváírásával ösztönzi” – közölték.
A német élelmiszerbolt sajtóosztálya lapunknak elárulta, hogy a Lidl Magyarország a vásárlók maximális kiszolgálása érdekében jelenleg nem tervezi a személyzet nélküli bolt létrehozását. Mindazonáltal a vásárlói igényeket szem előtt tartva a hagyományos kasszarendszerek mellett kialakításra kerülnek az önkiszolgáló kasszák, hogy megkönnyítsék, egyszerűbbé és gyorsabbá tegyék a bevásárlást.
Jelenleg az áruházak több mint felében, már 123 áruházban összesen több mint 750 önkiszolgáló kassza működik”
– közölte az áruházlánc sajtóosztálya, amely szerint az önkiszolgáló kasszák telepítése folyamatos, várhatóan a gazdasági év végéig minden Lidl üzletben elérhető lesz.
Mint írták, az önkiszolgáló kasszazónák a 6-8 hagyományos kassza mellett kerültek kialakításra, annak érdekében, hogy minél gyorsabban, egyszerűbben intézhessék a vásárlók bevásárlásaikat. Kerestük a nagy konkurencia, az Aldi sajtóosztályát is, de nekik egy hét is kevés volt arra, hogy válaszoljanak az üzenetre.