A Toyota vagy a Tesla lesz a befutó?
Ma még nem látni, vajon a vadonatúj energiatárolási rendszereké a jövő, vagy inkább a köztes megoldásoké. A Tesla az előbbire, a Toyota az utóbbira esküszik.
A motor 8900-as fordulaton felüvöltött – egyszer, s utoljára.
Nyitókép: Adam J. Dewey / Anadolu Agency / AFP
Szomorú történet főhőse Charlie Holmblad, aki néhány napja vásárolt egy vadonatúj Toyota GR Corollát. Ha az ember szereti az izgalmakat, akkor kézi váltóval rendeli ezt a típusú sportkocsit. Ez bár sokaknak plusz élményt okoz, ám könnyű vele nagyot hibázni. Ez Charlienak is sikerült – írja a TotalCar.
Elmondása szerint csupán 800 kilométer volt újonnan átvett GR Corollájában, amikor elkezdett vele egy kicsit sportosabban vezetni, ám ekkor beütött a krach. Hősünk ötödik fokozatba szeretett volna gangolni negyedikből, de ehelyett hármasba rakta a váltót. Ráengedte a kuplungot és a motor 8900-as fordulaton felüvöltött – egyszer, s utoljára.
Charlie márkaszervizbe vitte az autót, ahol kiderült, hogy a hirtelen érkező nagy fordulatszám után fémforgács került az olajba, elgörbült néhány szelep és elolvadt egy dugattyú az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorban. A 304 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal mozgó, összkerék hajtású sportautó egy szempillantás alatt vált mozgásképtelenné, melyre a márkaszerviz egy 42 180 dolláros, átszámítva 15,12 millió forintos javítási költséget mondott. Ebből már új autót lehet venni.
Ezt is ajánljuk a témában
Ma még nem látni, vajon a vadonatúj energiatárolási rendszereké a jövő, vagy inkább a köztes megoldásoké. A Tesla az előbbire, a Toyota az utóbbira esküszik.