Rossz fokozatba kapcsolta a vadonatúj sportautót, rögtön tönkre is tette

2024. május 15. 09:56

A motor 8900-as fordulaton felüvöltött – egyszer, s utoljára.

2024. május 15. 09:56
The North American International Auto Show

Nyitókép: Adam J. Dewey / Anadolu Agency / AFP

Szomorú történet főhőse Charlie Holmblad, aki néhány napja vásárolt egy vadonatúj Toyota GR Corollát. Ha az ember szereti az izgalmakat, akkor kézi váltóval rendeli ezt a típusú sportkocsit. Ez bár sokaknak plusz élményt okoz, ám könnyű vele nagyot hibázni. Ez Charlienak is sikerült – írja a TotalCar.

Elmondása szerint csupán 800 kilométer volt újonnan átvett GR Corollájában, amikor elkezdett vele egy kicsit sportosabban vezetni, ám ekkor beütött a krach. Hősünk ötödik fokozatba szeretett volna gangolni negyedikből, de ehelyett hármasba rakta a váltót. Ráengedte a kuplungot és a motor 8900-as fordulaton felüvöltött – egyszer, s utoljára. 

Charlie márkaszervizbe vitte az autót, ahol kiderült, hogy a hirtelen érkező nagy fordulatszám után fémforgács került az olajba, elgörbült néhány szelep és elolvadt egy dugattyú az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorban. A 304 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal mozgó, összkerék hajtású sportautó egy szempillantás alatt vált mozgásképtelenné, melyre a márkaszerviz egy 42 180 dolláros, átszámítva 15,12 millió forintos javítási költséget mondott. Ebből már új autót lehet venni.

Ezt is ajánljuk a témában

A Toyota vagy a Tesla lesz a befutó?

Ma még nem látni, vajon a vadonatúj energiatárolási rendszereké a jövő, vagy inkább a köztes megoldásoké. A Tesla az előbbire, a Toyota az utóbbira esküszik.

 

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemecsek-3
2024. május 15. 17:49
Ebből a sztoriból annyi igaz lehet, hogy a gép megroggyant, de az, hogy megolvadjon a dugattyú és a többi az jó nagy baromság.......?
Válasz erre
2
0
RasPutin
2024. május 15. 13:25
melyre a márkaszerviz egy 42 180 dolláros, átszámítva 15,12 millió forintos javítási költséget mondott. Ebből már új autót lehet venni. Ebből a típusból a legdrágább amit találtam 45.140 USD
Válasz erre
4
0
iimre
2024. május 15. 12:38
Mondjuk egy 3 hengeres autó már majdnem a kéthengeres Pannonia motorkerékpár.
Válasz erre
4
0
iimre
2024. május 15. 12:19
"GrumpyGerald május 15. 10:09 Hát nem tom. Ami kéziváltós, az igazából csak félig működő autó." Ez hülyeség, a tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy az emberek évtizedeken keresztül sikeresen közlekedtek úgy, hogy az automata szgk-t kb. csak hallomásból ismerték. :P
Válasz erre
3
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!