Rossz fokozatba kapcsolta a vadonatúj sportautót, rögtön tönkre is tette

2024. május 15. 09:56

A motor 8900-as fordulaton felüvöltött – egyszer, s utoljára.

2024. május 15. 09:56
The North American International Auto Show

Nyitókép: Adam J. Dewey / Anadolu Agency / AFP

Szomorú történet főhőse Charlie Holmblad, aki néhány napja vásárolt egy vadonatúj Toyota GR Corollát. Ha az ember szereti az izgalmakat, akkor kézi váltóval rendeli ezt a típusú sportkocsit. Ez bár sokaknak plusz élményt okoz, ám könnyű vele nagyot hibázni. Ez Charlienak is sikerült – írja a TotalCar.

Elmondása szerint csupán 800 kilométer volt újonnan átvett GR Corollájában, amikor elkezdett vele egy kicsit sportosabban vezetni, ám ekkor beütött a krach. Hősünk ötödik fokozatba szeretett volna gangolni negyedikből, de ehelyett hármasba rakta a váltót. Ráengedte a kuplungot és a motor 8900-as fordulaton felüvöltött – egyszer, s utoljára. 

Charlie márkaszervizbe vitte az autót, ahol kiderült, hogy a hirtelen érkező nagy fordulatszám után fémforgács került az olajba, elgörbült néhány szelep és elolvadt egy dugattyú az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorban. A 304 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal mozgó, összkerék hajtású sportautó egy szempillantás alatt vált mozgásképtelenné, melyre a márkaszerviz egy 42 180 dolláros, átszámítva 15,12 millió forintos javítási költséget mondott. Ebből már új autót lehet venni.

Ezt is ajánljuk a témában

A Toyota vagy a Tesla lesz a befutó?

Ma még nem látni, vajon a vadonatúj energiatárolási rendszereké a jövő, vagy inkább a köztes megoldásoké. A Tesla az előbbire, a Toyota az utóbbira esküszik.

 

Összesen 63 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemecsek-3
2024. május 15. 17:49
Ebből a sztoriból annyi igaz lehet, hogy a gép megroggyant, de az, hogy megolvadjon a dugattyú és a többi az jó nagy baromság.......?
Bell & Sebastian
2024. május 15. 15:54
Mert az automata nyomatékváltó nem férfias - Magyarországon se. Nem próbálta, de tudja. (Nem hiszem, hogy a Betoyoda ennyire nem számít az amcsi hülyékre. Ennyire kihegyezett egyhatos háromhengeres persze nem egymillió mérföldet bír, de ez így, ebben a formában mérnöki kudarc.)
RasPutin
2024. május 15. 13:25
melyre a márkaszerviz egy 42 180 dolláros, átszámítva 15,12 millió forintos javítási költséget mondott. Ebből már új autót lehet venni. Ebből a típusból a legdrágább amit találtam 45.140 USD
Akitlosz
2024. május 15. 12:48
Új autóval sportosan vezetni, amikor még haza sem ért azzal a kereskedőtől? Még ha elvileg már tud is vezetni a tulajdonos, akkor sem árt kímélni és szokni az autót kezdetben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!