Borzasztó karambol: egy buszsofőr kirepült az ablakon (VIDEÓ)
Kedden a Nagy Lajos király útján érkező villamos az egyik átjáróban letarolt egy menetrend szerint közlekedő buszt.
A főváros levegőszennyezettségének csökkentése elkezdődött Tarlós idejében, s leállt Karácsony alatt.
Nyitókép: Szentkirályi Alexandra Facebook-oldala
„Változást Budapesten!
A főváros tisztább levegője érdekében Tarlós István Kéménymentes Belvárost épített, távfűtési kapacitást fejlesztett, Karácsony Gergely pedig kitiltja a 10 évesnél idősebb autókat, lezárja a rakpartot és drágítja a közlekedést.
Szerintem Tarlós István jobban teljesített!
Szentkirályi Alexandratól tudjuk, hogy tavaly a Főváros elfogadta azt a közlekedésfejlesztési tervet, amely tartalmazza a pesti rakpart lezárását. Erről már nemcsak beszélnek, ez már betonba öntött, kötelezően végrehajtandó előírás. Íme.
Ezt már csak egy új Fővárosi Közgyűlés tudja módosítani, június 9-én el kell küldeni a Karácsony féle városvezetést!
Hajrá Budapest! Hajrá Szentkirályi Alexandra!
Kapcsolódó vélemény
Most pedig hazudik róla, kérdés nélkül és nem csak egy kis szakaszát zárná le, hanem egészen a Szabadság hídtól a Lánchídig.
Nézzünk konkrétumokat! Tarlós fejlesztett, Karácsony tilt.
Mint tudjuk egy nagyváros levegőminőségét az ipar után legjobban a közlekedés és a fűtés befolyásolja. A jelenlegi városvezetés a fűtési rendszerek kibocsátáscsökkentésének kérdésével egyáltalán nem foglalkozik. Pedig Tarlós István által létrehozott megoldásokat számos esetben csak el kell kezdeni használni, illetve a megkezdett fejlesztéseket folytatni.
A távfűtés a szakértők szerint az egyik legkörnyezetbarátabb fűtést teszi lehetővé. Budapest belvárosának légszennyezettségét jelentősen csökkenti, ha sokan áttérnének a távfűtésre, legalább a nagy fogyasztók és a közintézmények. Ezért indította el Tarlós István a Kéménymentes Belváros nevű projektet.
A projektnek az a szakasza elkészült 2019-ben, amelyben a Főtáv átvezetett Budáról az Erzsébet híd alatt két 600 mm átmérőjű nagy kapacitású távhővezetéket, hogy el lehessen látni a belvárost távhővel. A vezeték egészen a Városházáig elért, hogy akár elsőként csatlakozhasson rá az önkormányzat, s ezzel csökkenjen a gázfüggőség és a fűtési költségek is.
A projekt másik szakaszát elkezdte Tarlós István, ezt folytatni kell. A tervek szerint 2022-re – akárcsak korábban Bécsben – Magyarországon is kiépülhetett volna a fővárosi hőgyűrű, amely összekötötte volna a külvárosi részeken található, szigetszerűen működő erőműveket, hőkörzeteket. Így akár több tízezer lakás is csatlakozhatott volna a fővárosi távhőhálózatra – az akkori számítások szerint.
A Főtáv továbbá minden évben jelentősen növelte a távhővel ellátott ingatlanok számát Budapesten. A kommunikációjuk szerint több évben is egy Szolnok méretű várossal bővültek, s évente többszázezer tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott a levegőbe a főváros a távfűtés alkalmazásával.
Tehát a főváros levegőszennyezettségének csökkentése elkezdődött Tarlós idejében, s leállt Karácsony alatt. Egyszerűbb a lakosságot büntetni, mint építkezni.
Ahogy korábban is mondtam, a pénzhiányra nem hivatkozhatnak, erről itt írtam.
Változást Budapesten! Jó vezető kell a fővárosnak! Számoljuk fel a városházi korrupciót és mentesítsük a pazarló vezetőktől a várost!
Hajrá Budapest! Hajrá Szentkirályi Alexandra!”