„Nem állunk meg itt!” – fontos bejelentést tett Szijjártó Péter a kínai látogatás kapcsán

2024. május 09. 15:45

A külügyminiszter szerint a jövő az elektromos autózásé.

2024. május 09. 15:45

Nyitókép: Facebook

Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az első európai elektromosautó gyárát is Magyarországra hozza – közölte a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán csütörtökön. Szijjártó Péter hozzátette, a szükséges engedélyek birtokában az építési munkálatok Szegeden megindultak és zajlik az infrastruktúra kiépítése is, 

így jövőre már legurulhatnak az első BYD modellek a szegedi gyár gyártószalagjairól. 

„Nem állunk meg itt, hiszen számunkra fontos, hogy az autóipar minden egyes szegmense a gyártástól a kutatáson át, a szolgáltatásokig jelen legyen Magyarországon, így most már a BYD és Magyarország közötti együttműködés további kiterjesztéséről egyeztettünk” – fogalmazott közösségi oldalán a miniszter. Kiemelte, a jövő az elektromos autózásé. Azon országok gazdaságai lesznek a legerősebbek, ahol a jövő iparágának legnagyobb autógyárai épülnek.

(MTI)

 

Összesen 174 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Namond
2024. május 09. 17:32
Nem kellene a hidrogén előállításon és hidrogén vagy vegyületei (pl: hidrogén peroxid) erőforrásokon agyalni inkább fineszesek? "Kína megépítette az első olyan hidrogénvonatot, amelyik a városi közlekedésre is alkalmas"
Namond
2024. május 09. 17:25
Szijjártó Péter kiemelte, a jövő az elektromos autózásé. Meg lehet. Bár az önsúlyuk miatt gondolom a jövő az útalapozások megerősítését végző vállalkozásoké. Szerintem a jövő éppen nem az akkumulátoros erőforrásé, hanem az üzemanyagcellásé, ami könnyebb, olcsóbb, kevésbé környezetszennyező az előállítása és újrahasznosítása. Tesla Model Y Saját tömeg, 2 072 kg. Össztömeg, 2 384 kg. Az utasok és csomagok súlya 312 kg lehet maximum. Elméleti hatótáv pedig 477 km. Nem vontathat. BYD Dolphin Comfort Önsúly 1658 kg. Össztömeg, 2 068 kg. Hasznos tömeg 410 kg lehet maximum. Elméleti hatótáv pedig 427 km. Valós hatótáv téli-nyári átlag 255 km. Nem vontathat. Suzuki S-CROSS Saját tömeg 1 215 kg, Össztömeg 1 685 kg. Hasznos tömeg 470 kg lehet maximum. Elméleti hatótáv pedig 700 km. Vontathat. A hasonló kategóriájú e-car-oknál 4-8 q-val könnyebb. Hol is vannak az akkumulátoros kamionok, homlokrakodók, markolók, traktorok, kombájnok, a városi és távolsági buszok?
zsocc44
2024. május 09. 17:12
Szijjártó úrnak figyelmébe ajánlom, hogy az elektromos autó piac éppen összeomlott! Értem, hogy a fodbalban is csak a kispályán volt sikertelen. De azért az egyszerű matek csak megy: e-schrott 100km min. 20 kWh fogyasztás, háztartás 24 óra alatt 7-10 kWh. Hozzá tehetjük azt is, hogy a BYD nagy garral beharangozott hybrid kisautója => Toyota Yaris méret és technológia pont annyiba kerül, mint a japán. De csak egy 3 sebesség és automata váltó sikerült ezért a pénzért, míg a Yaris cvt váltóval szerelt. Aki már látott közelről kinai autót, annak világos, hogy a kilencvenes évek koreai autóinak szintjét alulról szagolgatja. Kínában 200+ autógyártó van… hetente “új” modellekkel jönnek ki. De a teljes eladás 5-9%-a a tisztán elektromos. Mivel ott sem éri meg, pedig van 3000+ szén erőmű is hozzá
törölt felhasználó
2024. május 09. 17:05 Szerkesztve
"Chekke-Faint 2024. május 09. 16:57 Csak xólok az itt őrjöngő lipcsi-komcsiknak, hogy Hszi nem akar kommunizmust ráerőltetni Magyarországra. Ugye ez tiszta előttetek? " Én ugyan nem vagyok lipcsi-komcsi, de pár dolog teljesen tiszta előttem. 1. A hónap végén aláírandó szerződést a WHO nevű agresszív, népirtó MAGÁN klubbal, majd az abban foglalt összes, a magyar népre nézve HÁTRÁNYOS "vállalást" nem Kína, hanem a potrohos WEF-es gazdád, a tartótisztjei meg a seggnyalói akarják ránk erőltetni. 2. A kínai jellegű totális MEGFIGYELÉSI rendszert, a bekamerázott utcákkal kezdve, az arcfelismerő rendszereken, a CBDC-n, a biometrikus azonosítók kötelezővé tételén keresztül, nos ezt se Kína, hanem a potrohos WEF-es gazdád, a tartótisztjei meg a segnyalói akarják ránk erőltetni. 3. Az elektromos autók erőltetése a WEF-es KLÍMAHISZTI része. Benzines autóval oda mész, ahová akarsz, tudsz benzint készletezni, elektromos "okos" autóval meg oda, ahová megengedik neked. Feltéve, ha VAN áram. .
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!