„Nem állunk meg itt!” – fontos bejelentést tett Szijjártó Péter a kínai látogatás kapcsán

2024. május 09. 15:45

A külügyminiszter szerint a jövő az elektromos autózásé.

2024. május 09. 15:45

Nyitókép: Facebook

Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az első európai elektromosautó gyárát is Magyarországra hozza – közölte a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán csütörtökön. Szijjártó Péter hozzátette, a szükséges engedélyek birtokában az építési munkálatok Szegeden megindultak és zajlik az infrastruktúra kiépítése is, 

így jövőre már legurulhatnak az első BYD modellek a szegedi gyár gyártószalagjairól. 

„Nem állunk meg itt, hiszen számunkra fontos, hogy az autóipar minden egyes szegmense a gyártástól a kutatáson át, a szolgáltatásokig jelen legyen Magyarországon, így most már a BYD és Magyarország közötti együttműködés további kiterjesztéséről egyeztettünk” – fogalmazott közösségi oldalán a miniszter. Kiemelte, a jövő az elektromos autózásé. Azon országok gazdaságai lesznek a legerősebbek, ahol a jövő iparágának legnagyobb autógyárai épülnek.

(MTI)

 

Összesen 174 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2024. május 09. 18:44
Aki szerint azért kell korlátozni az autózás sebességét, mert EMBER vezeti azokat őt tájékoztatom, hogy a vonatokat és a repülőgépeket is EMBER vezeti. Ráadásul a baleset következményei is jóval súlyosabbak repülőgép, mint autó esetén. Az autó meg csak tud fékezni! A vonatnak kilométerekig tarthat a fékútja. Csak a szerencsén múlik, ha nem sérül meg senki ... https://www.youtube.com/watch?v=qh7G4ogba_8
Akitlosz
2024. május 09. 17:34
Aki szerint azért kell korlátozni az autózás sebességét, mert EMBER vezeti azokat őt tájékoztatom, hogy a vonatokat és a repülőgépeket is EMBER vezeti. Ráadásul a baleset következményei is jóval súlyosabbak repülőgép, mint autó esetén. Az autó meg csak tud fékezni! A vonatnak kilométerekig tarthat a fékútja. Csak a szerencsén múlik, ha nem sérül meg senki ... https://www.youtube.com/watch?v=qh7G4ogba_8
Namond
2024. május 09. 17:32
Nem kellene a hidrogén előállításon és hidrogén vagy vegyületei (pl: hidrogén peroxid) erőforrásokon agyalni inkább fineszesek? "Kína megépítette az első olyan hidrogénvonatot, amelyik a városi közlekedésre is alkalmas"
Namond
2024. május 09. 17:25
Szijjártó Péter kiemelte, a jövő az elektromos autózásé. Meg lehet. Bár az önsúlyuk miatt gondolom a jövő az útalapozások megerősítését végző vállalkozásoké. Szerintem a jövő éppen nem az akkumulátoros erőforrásé, hanem az üzemanyagcellásé, ami könnyebb, olcsóbb, kevésbé környezetszennyező az előállítása és újrahasznosítása. Tesla Model Y Saját tömeg, 2 072 kg. Össztömeg, 2 384 kg. Az utasok és csomagok súlya 312 kg lehet maximum. Elméleti hatótáv pedig 477 km. Nem vontathat. BYD Dolphin Comfort Önsúly 1658 kg. Össztömeg, 2 068 kg. Hasznos tömeg 410 kg lehet maximum. Elméleti hatótáv pedig 427 km. Valós hatótáv téli-nyári átlag 255 km. Nem vontathat. Suzuki S-CROSS Saját tömeg 1 215 kg, Össztömeg 1 685 kg. Hasznos tömeg 470 kg lehet maximum. Elméleti hatótáv pedig 700 km. Vontathat. A hasonló kategóriájú e-car-oknál 4-8 q-val könnyebb. Hol is vannak az akkumulátoros kamionok, homlokrakodók, markolók, traktorok, kombájnok, a városi és távolsági buszok?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!