Hiába nyerik az aranyérmeket, az orosz úszók a budapesti vb-n is kirekesztettek! (VIDEÓ)
Nincs himnusz, nem nyilatkozhatnak, be sem tehetik a lábukat a vegyes zónába...
A főpolgármester rendteremtést emlegetett.
Nyitókép: Fotó: MTI/Balogh Zoltán
„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – jelentette be Facebook-oldalán Karácsony Gergely. A baloldali főpolgármester úgy fogalmazott: „Bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére értünk. Az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerünkkel az utolsó pillanatig egyeztettünk.”
Karácsony szerint a szabályzat lényege (melyre négy évet kellett várni) egyszerűen összefoglalható:
„Rendet teszünk a Duna-parton,
száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket”.
„Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben” – tette hozzá a városvezető.
Jövőre új luxushajókat helyez forgalomba a világ egyik legnagyobb vízi utazási cége. A százméteres hajóknak az egyik fő útvonala a Duna magyarországi, kiemelten a budapesti szakasza – erről írt korábban a Világgazdaság. Az APT ausztrál gyökerű társaság a hetekben jelentette be, hogy vadonatúj hajókat állít forgalomba, amelyek az ígéret szerint „újradefiniálják az európai folyami hajóutazást”. A VG cikke szerint a két új luxushajónak már neve is van: APT Solara és az APT Ostara és már jövőre, 2025-ben megkezdik a működésüket.
Már az is megvan, hogy hol: a Rajnán, a Majnán és a Dunán. Utóbbi folyó magyar szakaszának kiemelt státuszát talán jól mutatja, hogy az APT egy budapesti, a parlament épületet előtti látványtervvel népszerűsíti az egyik vadonatúj hajót, a Solarat.