A kommunikációs szakértő úgy gondolja, egy botrány nagyon gyorsan teljesen új értelmezési keretbe helyezi az adott személyt, ahol az eddigi megszólalásai is új értelmet kapnak. A versenyszférában ez mindig a szlogenekkel indul, majd a márka ígéretének megváltozott jelentésével folytatódik. Ha nem figyelnek gyorsan képes változni a márkakép – írja.
„Magyar Péter esetében is a szlogenek és a digitális világ irányjelzői, a hashtagek kerülnek először új értelmezésbe. Látjuk a »ne féljetek« szlogen megváltozott tartalmát, majd jön a # Lúdas Matyi és a többi kommunikációs puzzle kifordítása. A mémek pedig ezrével ontják a leegyszerűsített és szórakoztató variációkat” – jegyzi meg a Metropolitan Egyetem címzetes docense.
Perlaky-Papp szerint a kár ugyanazzal a dinamikával terül majd szét, mint ahogy más esetben is terült: előbb viszi a személyt, majd átfertőzi a mögötte álló közösséget. „Amilyen sokáig marad jelen annyira képes azt meggyengíteni” – húzza alá.
„Magyar Péter érzi, hogy nagy a baj, hiszen azonnal reagál mindenre a témában. Láthatóan kapkod, félti a frissen szerzett hírnevét. Reakciói elsősorban zsigeriek, nem átgondoltak. Jogászként jogi tortúrával fenyeget, hamisan abban bízik, hogy ez segíthet. Miközben éppen azt az indulatos képet erősíti, aminek következtében egyre erősebben fonódik köré a gyanú. Indulatból megtámadja azokat is, akik eddig emelték, és még a jövőben segíthetik is” – írja a szakember.
A docens szerint az ügy megsemmisítő erejű végkimenetele nem Magyar Pétertől, hanem Varga Judittól és az eddig történtek dokumentációinak a bizonyító erejétől függ. „Amennyiben egyértelmű nyilatkozatot tesz a volt igazságügy miniszter asszony, akkor gyorsan lezárul a volt férj közéleti szerepvállalása. Méltatlanná válik választók képviseletére, az ügy ellehetetleníti a támogatását” – áll Perlaky-Papp posztjában.