Akciófilmekben látható kanyarodással csaptak le a rendőrök a szabálytalankodó budapesti autósra (videó)
Nem lett volna lehetőség az előzésre, mégis megtette.
Az eredmény döbbenetes lett.
Nyitókép: MARCUS BRANDT / DPA / DPA PICTURE-ALLIANCE VIA AFP
***
Érdekes kísérletet végzett Felföldi Péter, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem oktatója. A hazai kutató megszámolta, mennyi közlekedő hajt át a piros lámpánál, majd tanulmányt írt a tapasztalataiból – írja a Vezess.
A lap közölte, hogy a mérést Felföldi Péter Budapest belvárosában végezte, a kimondottan forgalmas József körút és a Nap utca csomópontjában, a körút főirányában, a Corvin negyed felől a 32-esek tere felé.
Három novemberi napon történt az adatfelvétel, hétköznap és hétvégén egyaránt.
„Csúcsidei forgalomfelvételeket végeztem, regisztráltam az úttesten haladók járműtípusát (amennyiben a KRESZ szerint járműnek nem minősülő eszközökről volt szó, akkor is), illetve azt, hogy a csomópontban található jelzőlámpa tilos jelzésének hányadik másodpercében történt a csomópontba való behaladás” – számolt be róla a kutató.
Kiderült, hogy az adatrögzítés ideje alatt tízezernél is több jármű haladt át a vizsgált piros lámpa alatt.
Felföldi egyébként maga is „meglepő eredménynek” nevezi, hogy »a teljes elemzett 12 óra során valós balesetveszélyes szituáció nem jelentkezett amiatt, hogy akár motorizált, akár nem motorizált közlekedők áthaladtak a jelzőlámpa tilos jelzésén, a csomópontba ‘ragadásból’ viszont igen«.
Ennek egyik magyarázata a lámpák ráhagyása, a keresztirányú forgalom indításának késleltetése, aminek az oka pont a közlekedésbiztonság növelése lenne, ezzel élnek vissza a közlekedők, amely városi szinten mára már egy kimutatható baleseti ok.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Nem lett volna lehetőség az előzésre, mégis megtette.