Telefonozott a sofőr, aki egy apát és kisfiát gázolt halálra a budapesti zebrán

2024. február 09. 16:48

Ügyészség a teherautó vezetőjét halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolja.

2024. február 09. 16:48

A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt egy 31 éves férfival szemben, aki 2022 szeptemberében gondatlanságból teherautójával halálra gázolt egy zebrán átkelő apát és gyermekét Kispesten – közölte a Fővárosi Főügyészség csütörtökön az MTI-vel. A vádirat szerint a férfi torlódásban közlekedett a XIX. kerületi Szabó Ervin utcában, ahol 

ráhajtott egy zebrára, és ezáltal a gyalogosok átkelését akadályozta.   

A gyalogos-átkelőhely előtt a járdán, kiskorú gyermeke kezét fogva várakozott az édesapa, majd amikor látták, hogy a járművek állnak, több gyalogossal együtt ők is leléptek a zebrára. A várakozó autók előtt közben a forgalom megindult. A vádlott melletti, külső forgalmi sávban álló gépkocsi vezetője észlelte a zebrán átkelő gyalogosokat, és számukra elsőbbséget biztosított. 

Az édesapa a gyermekével elölről akarta megkerülni a zebrán álló teherautót 

– tudatta a főügyészség. Azt írták, a vádlott tudta, hogy a tehergépkocsival a zebrán áll, ennek ellenére a gyalogosforgalmat nem kísérte figyelemmel, ehelyett többször is a kezében tartott mobiltelefonjára pillantott. Amikor felnézett és azt látta, hogy megindult előtte a forgalom, nem nézett körül, és a rámpatükörbe sem tekintett bele azért, hogy a tehergépkocsi eleje előtti területet ellenőrizze, 

hanem a telefonját továbbra is a kezében tartva elindult.   

Az édesapa észlelte, hogy a teherautó elindult, ezért a gyermekével együtt futva próbált kitérni előle, de a vádlott akkor már 16-19 kilométer/óra sebességre felgyorsulva, a jármű elejével elgázolta őket. A sértettek a baleset következtében a helyszínen életüket vesztették. A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség a tehergépkocsi vezetőjét halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolja – olvasható a közleményben.

(MTI)

Nyitókép: Thomas Frey / DPA / AFP. Illusztráció.

 

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Phm045
2024. március 02. 08:02
Trógertruck........ Naponta szemtanúja vagyok, hogy imbolyog a sávban, és amikor mellé érek bepillantok fülkébe, azt látom, hogy telefonoz. A közlekedési moráljuk minősíthetetlen, főleg a 1, 5 t faszagyúak cikáznak, mint a villám. A rakományrögzítéssel is komoly gondok vannak. Ezek a görények potenciális veszélyt jelentenek. A másik komoly veszélyforrás a "kőművesbrigádot" szállító műszaki roncsokkal száguldozó Kolompár Fittipaldik. Potenciális bombák........Lenne meg mit tenni a közlekedés rendészetnek.
garmarko
2024. február 13. 19:44
40 éve hivatásosként üzöm az ipart komoly gondok vannak mindkét félnél,nagyon nagy a baj egész európában, nem kell jönni a nyugattal,országonként változik a kultúra, amióta keletről nyugatra vándoroltak azóta romlott a kultúra nyugaton is, az amatőrök olyan dolgokkal nincsenek tisztában mint a holttér,fizika alapvető törvényei én meg probálom megmenteni az életüket, igen sajnos a szakmában egyre több az oda nem való gyökér
bunko-jobbos
2024. február 10. 19:13
Mikor én elengedek egy gyalogost a zebrán, fél szemmel nézem a többi autóst, nehogy elbasszák őket. Volt már, hogy rádudáltam a gyalogosra, hogy vigyázzon. Nem tudom, hogy elütötték volna-e, de visszahőkölt, így biztosan életben maradt. Másoknak is javaslom, hogy segítség a gyalogosokat ilyen módon. Másik zebrás trükk, hogy akkor is meg kell állni, ha szemben jön valami és az takarja a zebrát. Egy ismerősöm így ütött el majdnem 2 gyereket, hogy szemben jött egy hosszú busz. A busz mögött elindultak a gyerekek a zebrán, ő meg már akkor vette csak észre őket, mikor a busz elhaladt. Szerencséje volt. Szóval nem akkor kell megállni a zebránál, ha látsz gyalogost, hanem akkor ha nem látod, hogy NINCS gyalogos. Akkor feltételezni kell, hogy van.
droli1
2024. február 10. 08:03
Most hogy ezért lecsukják vagy sem, az egy dolog. Ami engem ezekben az ítéletekben elkeserít, hogy ezek az emberek szinte minden esetben visszakapják a jogosítványt pár év múlva, tehát vígan vezethetnek utána. Szerintem alap lenne, hogy aki súlyos-halálos balesetet okoz saját hibájából, az többet ne vezethessen. Ha meg jogosítvány nélkül vezet, ugyan legyen már alap az elzárás.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!