Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Az ArrivaBus által szerződtetett filippínók programja elakadt, annyi biztos, hogy többe kerülnek, mint magyar kollégáik.
A Népszava arról ír, hogy hiába ígérték a januári kezdést, az ArrivaBus által szerződtetett 23 filippínó buszvezető egyelőre nem állhat munkába. A titkolózás nagy, derült ki, így egyszerűen nem tudni, hol akadt el a munkavállalók novemberben indult „komplex képzési és integrációs” programja, a Népszava annyit tudott meg, hogy a járművezetők képzési programja még nem zárult le – ezt Krsják Attila, a VT Arriva csoport kommunikációért felelős munkatársa mondta.
A fővárosi közösségi közlekedésben jelentős szerepet játszó ArrivaBus Kft. korábbi közlésében még január közepére ígérte a filippínó sofőrök kezdését. Hozzáteszik: annyi tudható, hogy a flippínó sofőrök külföldi előválogatás után érkeztek Magyarországra,
a szakmai vizsgákat angolul teszik le, a menetirányítással angolul beszélnek,
de állítólag külön modulban készítik fel őket arra, ha például rosszul lesz egy utas, vagy egy akadály kerül eléjük. Hangsúlyozzák: a külföldi vendégmunkások az új szabályoknak megfelelően 2+1 évig maradhatnak Magyarországon. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes jelezte, hogy szigorúan számon fogják kérni a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást, amit a cég úgy kerülne ki, hogy elsőként
a 100E jelű közvetlen repülőtéri járaton állított volna szolgálatba a vendégmunkás buszvezetőket, „ott ugyanis kevésbé feltűnő, ha csak angolul kommunikálnak”.
Az Arriva külön kiemelte, írják, hogy a filippíno sofőrök ugyanazt a bért kapják, mint a magyar kollégáik, csakhogy kiderült, hogy
a távol-keletről hozott munkások foglalkoztatása csaknem 30 százalékkal drágább
a toborzási, utaztatási, képzési költségek, vagy például a lakhatás biztosítása miatt.
A nyitókép illusztráció, fotó: MTI/Bruzák Noémi