Mielőtt azonban a január 31-én esedékes Fővárosi Közgyűlés előterjesztései napvilágot láttak volna, lapunk már biztosnak tűnő forrásból értesült erről a lehetőségéről és megkereste a VJSZ Kft.-t, de csak azt a választ kaptuk, hogy „a VJSZ Kft.-nek jelenleg nincs szerződése CAF járművek összeszerelésére. Amennyiben létrejön egy ilyen megállapodás, tájékoztatást adunk róla”.
Tájékoztatást nem kaptunk, azonban a Mandiner.hu értesülései helytállónak bizonyultak.
Nézzük, miről is van szó pontosan?
A spanyolországi gyártó azzal kereste meg a VJSZ Kft.-t, végezze el 49 darab CAF-villamos végösszeszerelését. Negyvennégy normál, öt hosszú szerelvényről van szó; vagyis az opciós szerződésből lehívott ötvenegy villamosból kettő még a CAF üzemében készülne. Nem véletlen, hogy a gyártó a VJSZ Kft.-t kereste meg, utóbbi ugyanis nem csupán a BKV Zrt. részére végez főként karbantartó, felújítási munkálatokat, de külső partnerek megrendeléseit is teljesítheti. Illetve a VJSZ Kft.-nek van már tapasztalata CAF-villamosok karbantartásában, szervizelésében, hiszen a cég végzi a villamosok ajtókeret-repedéseinek, kapaszkodóinak és forgóváz alatti tálcáinak javítását.
Amennyiben a Fővárosi Közgyűlésen átmegy a javaslat, a BKV cége nem csupán a szerelvények összeszerelését, ám a statikus és dinamikus teszteléseit, villamosvonalakra, telephelyekre történő szállítását is elvégezné. Az alvállalkozói szerződés értéke több mint nettó ötmillió euró, azaz közel 2 milliárd forint, aminek fejében a fővárosi cégnek 3 év alatt kellene elvégeznie a negyvenkilenc villamos végszerelését és forgalomba helyezését a budapestiek számára.