Lehet, hogy szerzek néhány ellenséget, de akkor is elmesélem, hogy a barátom, aki egyetemi évfolyamtársam volt, már 60 körül járt, amikor megszületett a gyermeke, Hannácska. Na, egyszer a papával lebonyolítottuk a szokásos heti telefonbeszélgetést, amikor elpanaszolta, hogy milyen szörnyű helyzetbe került. Az első felesége keresztény volt, a második, akinek a gyönyörű lányát köszönheti, az viszont zsidó, és bár egyikük sem vallásos, abban azért megegyeztek, hogy a hagyományoknak megfelelően zsidónak nevelik Hannácskát. Kérdeztem, hogy mi ezzel a baj, én a magam részéről támogatom. Mire a barátom közölte, hogy igen, igen, de van egy kis probléma. Az állami vagy önkormányzati óvoda ingyen van, a zsidó óvodában viszont fizetni kell (Ágnes: »Ezt már megírtuk!«). Egyébként a papámnak is zsidó volt a legjobb barátja. Egyszer véletlenül elmesélte, hogy a haverja papájának bicikli kölcsönzője volt, így aztán ingyér bringázhatott a fater.
Én mindig vállaltam az előítéleteimet (Ágnes szerint már erről is írtunk), ki nem állhatom a méregdrága lakókocsival kempingezőket, a 30 évnél idősebb, korrupt környezetvédőket, továbbá rühellem a cseh mentalitást. A történelmük nem áll másból, minthogy állandóan felrakják a kezüket.
Végezetül, annak idején még a Heti Hetesben meséltem – amikor az Ágnes még sehol sem volt -, Tel-Avivban egy boltostól olyan keresztet vásároltam, aminek a közepében, egy apró üvegcsében Mária kútjából való víz volt. Kérdeztem a boltostól, hogy mi van, ha nem is a Mária kútjából van a víz. Azt mondta, hogy vízmértéknek még akkor is jó lesz. Izraelben egyébként minden tetszett, csak azt nem értettem, hogy abált szalonnát meg a füstölt csülköt miért csak naplemente után adott a kóser hentes.